Citat:
Ursprungligen postat av AdamLignell
Tja, någon som har tips på bra item build för en Ad-Ezreal? (4 BT redan testat = dåligt)
/ Adam
Citerar mig själv då jag har lyckats relativt väl med denna build, speciellt andra Ez slaktar man som aldrig förr:
"Det finns en svensk som har gjort en guide till Ez, Win10cent, som är helt sjuk att dominera mid med:
http://leaguecraft.com/strategies/gu...al-guide.xhtml
Har spelat kanske fyrtio matcher med denna build och visst tar det ett tag att komma in i det "mindset" som krävs för spelstilen han förordar, men när man väl kommit över nybörjartröskeln finns det ingen som kan rå på ez mid, möjligtvis anivia eller cait. Har som sagt kört ett gäng matcher nu och exempelvis vlad, som många tycker är jobbig mid, slaktar man i minut 2-3. Att stänga ner deras mid har aldrig varit enklare, har bland annat spöat kass, kart och corki utan större bekymmer, ska nöta ez som en idiot nu då jag långt ifrån är bra med honom. Kötta som ett retard i början så har du garanterat en kill eller så kan du zona skiten ur han.
Ska man dra builden kortfattat är det 21-9-0 med exhaust och ignite. Armor pen röda, flat armor gula, flat mr blå och flat dmg quints. Har även testat builden med gott resultat i bot och top, men det är en liten skilnad i spelstil då, fegar din lanemate ur har du problem."