2011-02-16, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamLignell
Tja, någon som har tips på bra item build för en Ad-Ezreal? (4 BT redan testat = dåligt)
/ Adam

Citerar mig själv då jag har lyckats relativt väl med denna build, speciellt andra Ez slaktar man som aldrig förr:

"Det finns en svensk som har gjort en guide till Ez, Win10cent, som är helt sjuk att dominera mid med:
http://leaguecraft.com/strategies/gu...al-guide.xhtml

Har spelat kanske fyrtio matcher med denna build och visst tar det ett tag att komma in i det "mindset" som krävs för spelstilen han förordar, men när man väl kommit över nybörjartröskeln finns det ingen som kan rå på ez mid, möjligtvis anivia eller cait. Har som sagt kört ett gäng matcher nu och exempelvis vlad, som många tycker är jobbig mid, slaktar man i minut 2-3. Att stänga ner deras mid har aldrig varit enklare, har bland annat spöat kass, kart och corki utan större bekymmer, ska nöta ez som en idiot nu då jag långt ifrån är bra med honom. Kötta som ett retard i början så har du garanterat en kill eller så kan du zona skiten ur han.

Ska man dra builden kortfattat är det 21-9-0 med exhaust och ignite. Armor pen röda, flat armor gula, flat mr blå och flat dmg quints. Har även testat builden med gott resultat i bot och top, men det är en liten skilnad i spelstil då, fegar din lanemate ur har du problem."
2011-02-16, 07:29
Medlem
Jak@ns avatar
Patchnotes ute, är det bara jag som tycker Anivia fått en sjukt fet och oförtjänad nerf? Hennes ulti är ju demolerad
2011-02-16, 09:25
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Citerar mig själv då jag har lyckats relativt väl med denna build, speciellt andra Ez slaktar man som aldrig förr:

"Det finns en svensk som har gjort en guide till Ez, Win10cent, som är helt sjuk att dominera mid med:
http://leaguecraft.com/strategies/gu...al-guide.xhtml

Har spelat kanske fyrtio matcher med denna build och visst tar det ett tag att komma in i det "mindset" som krävs för spelstilen han förordar, men när man väl kommit över nybörjartröskeln finns det ingen som kan rå på ez mid, möjligtvis anivia eller cait. Har som sagt kört ett gäng matcher nu och exempelvis vlad, som många tycker är jobbig mid, slaktar man i minut 2-3. Att stänga ner deras mid har aldrig varit enklare, har bland annat spöat kass, kart och corki utan större bekymmer, ska nöta ez som en idiot nu då jag långt ifrån är bra med honom. Kötta som ett retard i början så har du garanterat en kill eller så kan du zona skiten ur han.

Ska man dra builden kortfattat är det 21-9-0 med exhaust och ignite. Armor pen röda, flat armor gula, flat mr blå och flat dmg quints. Har även testat builden med gott resultat i bot och top, men det är en liten skilnad i spelstil då, fegar din lanemate ur har du problem."
Jag har kollat upp den guiden men tycker att det är konstigt att man kör så pass offensiva masteries och ingen mana reg eller cd reduction, har dock inte testat det men det är väldigt svårt att vara bra med ez i lategame, som sagt så är han min main men jag kan bara dominera med honom i early och mid game, blir man feedad i early gör man hela sitt lag typ...
men hans build fungerar inte mot 3 semitanks...
2011-02-16, 09:27
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Patchnotes ute, är det bara jag som tycker Anivia fått en sjukt fet och oförtjänad nerf? Hennes ulti är ju demolerad
Anivia har rätt att bli nerfad, hon kunde ta 80 % HP av en teemo utan att ens ha över 150 AP, hon är svår att spela men helt klart den som gör mest för sitt lag, den bästa heroen i spelet d.v.s.
2011-02-16, 10:13
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Anivia har rätt att bli nerfad, hon kunde ta 80 % HP av en teemo utan att ens ha över 150 AP, hon är svår att spela men helt klart den som gör mest för sitt lag, den bästa heroen i spelet d.v.s.

Visst var hon en champ att nerfa, men inte sådär. Klippa av så mycket av henne slowduration och höja manakostnaden med så sjukt mycket var ganska overkill imo. Sen att hon tar 80% av en teemo känns som ett ganska ofördelaktigt påstående, vilken carry nuke tar inte det av han med runt 150 ap? Failteemo ftw.
2011-02-16, 10:22
Medlem
Citat:
Visst var hon en champ att nerfa, men inte sådär. Klippa av så mycket av henne slowduration och höja manakostnaden med så sjukt mycket var ganska overkill imo. Sen att hon tar 80% av en teemo känns som ett ganska ofördelaktigt påstående, vilken carry nuke tar inte det av han med runt 150 ap? Failteemo ftw.
She had it coming Jakan. Kommer du in på LoL?
2011-02-16, 10:42
Medlem
Anivia kommer vara i princip ospelbar nu. Visst fan var hon stark, men jag skulle inte kalla henne op. Hon har ju varit i princip likadan hela tiden, ingen som klagade innan. Nu fick de dock för sig att hon var "för" stark. Hon är ju såååå svår att kontra...
2011-02-16, 10:54
Medlem
AdamLignells avatar
Citat:
Grejen är den att nerfen är väldigt hemsk, men antingen nerfar dem hennes dmg eller mana cost, den här nerfen gör henne svårare att spela men inte överdrivet sämre.
2011-02-16, 10:55
Medlem
AdamLignells avatar
Btw, några som jag som fastnat i 1300 rating i solo queue som vill köra duo nån gång?
/ Adam
2011-02-16, 11:25
Medlem
Citat:
vem som helst kan typ autoattacka 80% av teemos hp med två slag så dåligt exempel

Citat:
Har inte direkt mött många op anivias så nej jag tycker inte att hon förtjänar en nerf. kan dock förstå den eftersom att hon gör jävligt mycket dmg plus att hon har sitt förbannade ägg.
2011-02-16, 11:55
Medlem
Mc_gyvers avatar
Bara för mig som klienten brukar frysa sig när man ska byta masteries?
Drygt som fan att man måste starta om och få en qdodge för att skiten hänger upp sig.
Vafan äre för inavel som meckat ihop klienten, han lär ju knappast sitta kvar.

EDIT: Och nu dog pvp.net mitt i champ select...
Senast redigerad av Mc_gyver 2011-02-16 kl. 12:02.
2011-02-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Efter 25 minuter in i et game som toplaner borde du ligga på 150-200 lasthits, bara det är 150-200 hp med bara en skillupp i E. Okej, jag kanske överdrev med 400hp extra, men du lär ha minst 150 .
150 låter rimligt, ja. Jag brukar ta en level i E på level 4 och maxa den sist. Kör man solo top mot någon som man inte har så stor chans att döda, även med ganks, kan det eventuellt vara värt att levla E tidigare. Fast Q och W är nog bättre i teamfights, i alla fall om man kör AP Sion. När laning phase är slut kan man börja döda waves med skölden rätt fort.

Citat:
Borde inte Golem buff hjälpa ganska mycket? Kanske får man börja köpa Archangel's Staff med Anivia då? Vi får se hur hård nerfen är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in