2011-01-18, 14:34
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Verkar som en bra guide, tack för att du delade med dig. Har tänkt testa jungla Rammus då han passar bättre där än i lane men inte kommit mig för så ska prova detta. Sköldpaddsskalet du syftar på heter för övrigt Heart of Gold om jag inte minns fel

Tack för det. Glömmer bort namnen på items hela tdien.
Har du 2 starka solo-lanes så är han grym att köra jungle med. Snabbheten är A och O med honom. Sen flash på det så smäller det bara till och så är det First Blood!
2011-01-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Vad innebär Wards i LoLsammanhang? Är ganska noob.
Det är ett item som man köper som man kan lägga ut på banan. När man lägger ut den är den synlig för motståndaren några sekunder, då kan de förstöra den. Sen blir den osynlig, då behöver man möjlighet att se osynliga, exempelvis genom Oracle's Elixir, för att förstöra wards. Wards gör så att man får möjlighet att se över en area. Det är alltså ungefär som att lägga ut övervakningskameror. De placeras ofta vid viktiga ställen, som exempelvis vid Baron och Dragon. De räcker i 3 minuter och kostar 75 gold. Väldigt prisvärt. Man kan lägga upp till tre stycken under samma item slot. De finns under consumables. Vanliga wards kallas Sight Wards, det finns också Vision Wards, de kostar 125 gold och har möjlighet att se osynliga, till exempelvis Evelynn, Twitch och andra wards. Dessutom finns det ett item som heter Wriggle's Lantern, som har en aktiv som gör så att man kan sätta ut en ward var tredje minut. Lantern ger också andra bra stats, är ofta ett bra item för junglers.

En video som visar hur det kan fungera i praktiken: http://www.youtube.com/watch?v=kamr4rZe_W0

I praktiken kan wards innebära att man kan skydda sig från gank, att man kan veta när fienden är på Dragon eller Baron eller Lizard eller Golem och därmed ganka dem och att man lättare kan vinna. Wards är bra.
2011-01-18, 15:41
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Vad innebär Wards i LoLsammanhang? Är ganska noob.

Edit: extrafråga, är pantheon nåt att ha i 3v3 sammanhang?

Wards är en liten pinne man köper och trycker ner i marken (oO), sen sitter den där och ger dig överblick över ett litet området runt den. Som en liten scout liksom. Det är AO att warda som fasiken, överallt (i en perfekt värld), hela tiden. Ett exempel på bra wardposition är draken, du sätter den där så ser du om/när/någon springer dit/förbi - så kan ni ganka loss.

Anng panth i 3v3 vet jag inte, spelar det väldigt sällan. Kan dock köra en egen liknande fråga. Testade 3v3 imorse och körde karthus bara för kul. Jag blev flamad men ägde loss. Hur ser ni på karthus i 3v3? Jag menar folk brukar ju köra 1 ap nuke, och han är ju fet.
2011-01-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Testade 3v3 imorse och körde karthus bara för kul. Jag blev flamad men ägde loss.
Har aldrig sett honom själv där då jag inte gillar den banan, men hans ulti blir ju inte lika effektiv, kan bara träffa tre istället för fem.
2011-01-18, 15:53
Medlem
Angående Renekton så har de skrivit att de har nerfat honom ganska hårt sen spotlight gjordes. I spotlight var han OP, den som släpps kommer inte att vara lika stark som i spotlight.
2011-01-18, 16:27
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Angående Renekton så har de skrivit att de har nerfat honom ganska hårt sen spotlight gjordes. I spotlight var han OP, den som släpps kommer inte att vara lika stark som i spotlight.

Vart har dom skrivit det?
2011-01-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Vart har dom skrivit det?
På forumet, flera gånger. Använder du dig av Devtracker? http://www.leagueoflegends.com/board/devtracker.php?g=Riot
2011-01-18, 17:03
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
På forumet, flera gånger. Använder du dig av Devtracker? http://www.leagueoflegends.com/board/devtracker.php?g=Riot

Nej, det har jag missat helt.

Där fanns det ju massvis med smarr.
2011-01-18, 17:21
Medlem
Nån som har nåt tips på nån gubbe på LoL har en budget på 1200?
2011-01-18, 17:25
Medlem
namerlesss avatar
Varför inga nya gubbar för?
Är det inte varje tisdag dom har andra free to play gubbar?
2011-01-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerex132
Nån som har nåt tips på nån gubbe på LoL har en budget på 1200?
Vad är du ute efter?
2011-01-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Varför inga nya gubbar för?
Är det inte varje tisdag dom har andra free to play gubbar?
Tror inte de har något särskilt datum, ibland är det Måndagar, ibland Tisdagar, ibland Onsdagar, ibland Torsdagar. Tisdagar är nog vanligast, dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in