2011-01-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Impulsköpte Cassiopeia ikväll... urk! Någon som spelar henne och har lite erfarenheter att dela med sig av? Allmänna reflektioner kring den sliskiga ormen? Tråkigare champ finns nog inte. Hon har väll blivit buffad nyligen så jag fick för mig att hon hade blivit mysig, men det hade hon inte.
Hon är längst ner i båda Elementz listor. Enligt Elementz är hon alltså den sämsta karaktären i spelet. Jag har bara kört henne en gång i en 1 on 1, och även om jag vann så tyckte jag inte att hon var så imponerande. Det var förvisso innan buffen. Jag har knappt sett henne, men av det lilla jag har sett så verkar hon rätt så dålig.

Att jag vann har nog mer att göra med att jag var bättre än motståndaren än att karaktären är bra. Skicklighet spelar en väldigt stor roll i många fall. Förstår inte varför du impulsköper en champion för 6300 IP. Förr eller senare lär hon bli buffad, men det kan ta ett tag. Ryze har varit obuffad ganska länge nu.
2011-01-27, 23:16
Medlem
pjalles avatar
Har mött några Cassiopeaaiaoia och vissa har varit sjukt bra med henne. Kör rylais direkt.
2011-01-27, 23:20
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Hon är längst ner i båda Elementz listor. Enligt Elementz är hon alltså den sämsta karaktären i spelet. Jag har bara kört henne en gång i en 1 on 1, och även om jag vann så tyckte jag inte att hon var så imponerande. Det var förvisso innan buffen. Jag har knappt sett henne, men av det lilla jag har sett så verkar hon rätt så dålig.

Att jag vann har nog mer att göra med att jag var bättre än motståndaren än att karaktären är bra. Skicklighet spelar en väldigt stor roll i många fall. Förstår inte varför du impulsköper en champion för 6300 IP. Förr eller senare lär hon bli buffad, men det kan ta ett tag. Ryze har varit obuffad ganska länge nu.

Ok, det förvånar mig inte. Anledningen till köpet är att jag verkligen gillar karthus och jag tänkte att man kanske kunde prestera lite om man har vana att droppa små bomber i folks väg, sen köpte jag en bunt RP för framtida inköp och ville ha lite nya intressanta champs att leka med. Slösar inte mina surt förvärvade IP på champs, det känns riktigt onödigt då det är den ända valuta man kan fixa runor för.

Hon måste ju bli buffad nångång, men det är inte bara hennes oförmåga att göra damage utan sättet man förmodligen får spela henne för att äga loss kändes inte riktigt som min grej. Bottenköp helt enkelt, och en läxa lärd.
2011-01-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Ok, det förvånar mig inte. Anledningen till köpet är att jag verkligen gillar karthus och jag tänkte att man kanske kunde prestera lite om man har vana att droppa små bomber i folks väg, sen köpte jag en bunt RP för framtida inköp och ville ha lite nya intressanta champs att leka med. Slösar inte mina surt förvärvade IP på champs, det känns riktigt onödigt då det är den ända valuta man kan fixa runor för.

Hon måste ju bli buffad nångång, men det är inte bara hennes oförmåga att göra damage utan sättet man förmodligen får spela henne för att äga loss kändes inte riktigt som min grej. Bottenköp helt enkelt, och en läxa lärd.

Är du knäpp?!?! Hur rolig gubbe som helst ju! Körde henne hela veckan när hon var free och jäääävlar vad jag fick kills kan jag säga.. Bara att lära dig comba så den du möter får poison och sen spamma e.

Sen tänkte jag även fråga om ni hört något om att inaktiva accounts har fått pantheon med perseus skin? Isåfall hade jag tänkt fråga min vän som inte spelat på länge om jag kan få den!
2011-01-28, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sMiz
Är du knäpp?!?! Hur rolig gubbe som helst ju! Körde henne hela veckan när hon var free och jäääävlar vad jag fick kills kan jag säga.. Bara att lära dig comba så den du möter får poison och sen spamma e.

Sen tänkte jag även fråga om ni hört något om att inaktiva accounts har fått pantheon med perseus skin? Isåfall hade jag tänkt fråga min vän som inte spelat på länge om jag kan få den!

Kör du på lvl 1-15 kan du få kills med Soraka liksom.
2011-01-28, 01:08
Medlem
Citat:

Jag som klassar henne som bästa mage i spelet eftersom att hon har så sjuk kort cd. Däremot är hon nog den svåraste att spela men om man kan så har hon mer potential än många andra mages.
2011-01-28, 01:27
Medlem
pjalles avatar
Finns det någon anledning till att spela Garen? Eller spelas han bara av folk som lasthittar med ultin för de tror att kills = skills?
2011-01-28, 01:51
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Finns det någon anledning till att spela Garen? Eller spelas han bara av folk som lasthittar med ultin för de tror att kills = skills?

Brukade spela Garen mycket när han faktiskt gjorde något och tyckte han var kul. Men nu är han bara extremt sorglig som tank eftersom han inte gör någon dmg då och är lätt att ignorera. Prova även att AD stacka men det finns andra karaktärer som är så mycket bättre än Garen isf. Just nu är han helt värdelös imo.
2011-01-28, 07:43
Medlem
Jak@ns avatar
Info om 2 nya champs i PC gamer såg jag precis på lolrofumet, inte mycket info men ändå intressant. Den ena verkar ju vara en tank, den andra en dps. Borde ju säkra att Karma bli fullblood support?

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=476596
2011-01-28, 09:27
Medlem
kallestolpillers avatar
man kan ju fundera kring vad Karma kommer bli, men hon ser verkligen ut som en support.

Skulle inte vara illa heller, finns få intressanta supportchamps i mitt tycke.

Nu saknas bara urf. (Kom igen, jag är nöjd med en Undead Urf också! )
2011-01-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Kör du på lvl 1-15 kan du få kills med Soraka liksom.
Lvl 30.
2011-01-28, 12:39
Medlem
Citat:
Kan du nämna tre mages som är sämre än Ryze?

inte direkt, cassio är det väl isåfall. Vet bara en som alltid spelar Ryze i high-elo och det är DongPl tror jag han heter.
Senast redigerad av HeltVild 2011-01-28 kl. 12:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in