2010-12-14, 15:51
  #3613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Oj vilka ändringar, som sagt verkar de ha gjort det lite svårare att vara tank i och med nerfs av klassiska tank-items. Undrar dock varför de tog bort Innervating Locket helt och hållet, var ju ett skönt support-item.
Sen har jag lite problem att tolka vissa saker, t ex. att Sunfire Cape's passiva blivit unique. Innebär det att man inte längre kan stacka flera st för ökad magic damage?
Samt vad menas egentligen med:

Summoner Spells

* Flash no longer pops projectiles
?

Antar att det betyder att om du flashar försvinner inte projektiler, exemeplvis Kayles slow, utan de följer efter och träffar dig senare.

Var verkligen intervating locket något att ha? Healen var ju minimal...
2010-12-14, 15:51
  #3614
Medlem
Verkar som att Twitch är trash nu. Happ, en mindre carry som är bra, då.
2010-12-14, 15:52
  #3615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Dags för en mage dps meta nu? Eller vad tror ni, vad blir nästa meta? Kommer dps tanks att vara kvar, eller blir det ett byte snart?

Om jag fattat det rätt får ju exempelvis Garen en liten buff. Hoppas dock att metan ändras lite då tank dps fortfarande rockar ganska fett. Snackade med en snubbe in-game förut som tyckte metan redan ändrat riktning åt mage-hållet även om jag inte riktigt håller med.
2010-12-14, 15:53
  #3616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Verkar som att Twitch är trash nu. Happ, en mindre carry som är bra, då.

Han var väl aldrig riktigt bra väl?
2010-12-14, 15:57
  #3617
Medlem
Kristofer.s avatar
Jag och 8vänner sitter i mumble och lirar detta, riktigt jävla skoj om man är några kompisar som sitter och nöter! Precis börjat spela så jag är bara level 5 och fattar inte såpass mycket än, ibland så blir man bra sugen på att bara köpa en gubbe amfetamin och nöta hela jävla natten, men får bli på dagarna istället..

ni får gärna adda mig om ni är låglevels och lira ihop med mig lite, jag är väll lever5-6-7 eller liknande, jag nickar "varasu" eller FLUNITRAZEPAM ingame..

peace
2010-12-14, 16:00
  #3618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Innan kunde man få magier att sluta jaga en när man flashade t.ex Tarics stun, Veigars ulti. FREE AT LAST

Hejdå Gragas antar jag...
AWESOME!!! (min favoritchar är fö sion)
2010-12-14, 16:36
  #3619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Han var väl aldrig riktigt bra väl?
I förrförra metan, du vet, AoE/Support/Supercarry, då var han ju riktigt farlig. Har man någon Amumu, Galio, Morgana eller liknande som går in med en cc AoE ulti först och sedan kommer Twitch med sin AoE ulti kunde det göra riktigt ont. Nu lär inte det fungera lika bra längre, men vi får väl se.
2010-12-14, 16:38
  #3620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
I förrförra metan, du vet, AoE/Support/Supercarry, då var han ju riktigt farlig. Har man någon Amumu, Galio, Morgana eller liknande som går in med en cc AoE ulti först och sedan kommer Twitch med sin AoE ulti kunde det göra riktigt ont. Nu lär inte det fungera lika bra längre, men vi får väl se.

Just ja fan.
2010-12-14, 16:48
  #3621
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Verkar som att Twitch är trash nu. Happ, en mindre carry som är bra, då.

Phreak:

Citat:
Ursprungligen postat av Phreak
Twitch still wipes teams. Trust me on this; I play him. We wins games single-handedly. The change is to basically hard cap the amount of damage he can do. If we have to re-assess him and re-balance him elsewhere, we will. But that ultimate gets WAY too crazy late-game, where 6 seconds of ultimate at 2.5 attacks per second is just flat out overpowered. This actually helps him out a bit early game to compensate, but we will always keep looking at him. Also Expunge builds on Twitch are less than optimal. I'll take 5 second AoE slow and bonus attack speed so that I can get more hits with my Infinity Edge all day. Even on top of that, you weren't incentivized to build attack speed on him at all. You got everything you ever needed with Q and R. Now you don't feel bad for getting a Phantom Dancer, etc.
2010-12-14, 17:48
  #3622
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Motståndaren kan ju helt enkelt springa iväg, förutsatt att du inte drog en Fear innan du startade Drain. I vilket fall är det få som låter Fiddlesticks fortsätta köra Drain, dessutom är Ignite en väldigt bra kontring mot Drain. Och hur ofta sätter man Fiddlesticks mid? Han kan jungla effektivt utan Smite, varför inte ta nytta av det och låta en carry, mage eller Mordekaiser gå mid istället?
Detta var på level ett, jag körde drain och Teemo stod kvar under hela drainen och tog ändå hp på mig.
2010-12-14, 18:03
  #3623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Phreak:
Tja, verkar som att olika high elo-spelare tycker olika, då. Vi får väl se hur det blir i praktiken. Jag spelade sällan Twitch ändå, så mig gör det inte så mycket.

Citat:
Detta var på level ett, jag körde drain och Teemo stod kvar under hela drainen och tog ändå hp på mig.
Om vi antar att han inte hade köpt någon Magic Resist och du inte hade någon Magic Penetration så borde han ha haft 30% Magic Resistance. Det är möjligt att han hade Magic Resist-runor eller att du hade Armor Penetration Masteries eller liknande, men låt oss bortse från det ett tag.

Drain gör 60 damage per second i fem sekunder, på level 1. 30 Magic Resist tar bort 23% damage. Det är cirka 14 per second, så Drain gör cirka 46 damage per second. Under fem sekunder blir det 230 damage. Då är det också möjligt att han får igen hp av HP Regen, men det lär inte vara mycket. Så du skadar alltså ungefär 230 och healas lika mycket. Genom att autoattacka med Toxic Shot kan Teemo göra rätt okej skada. Så förutsatt att inga Summoner Spells används så borde det bli rätt jämt. Ser inte riktigt vad som är problemet, förväntade du dig att få kills med Drain på level 1? Underskattade du Teemo, kanske?
2010-12-14, 20:10
  #3624
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Om vi antar att han inte hade köpt någon Magic Resist och du inte hade någon Magic Penetration så borde han ha haft 30% Magic Resistance. Det är möjligt att han hade Magic Resist-runor eller att du hade Armor Penetration Masteries eller liknande, men låt oss bortse från det ett tag.

Drain gör 60 damage per second i fem sekunder, på level 1. 30 Magic Resist tar bort 23% damage. Det är cirka 14 per second, så Drain gör cirka 46 damage per second. Under fem sekunder blir det 230 damage. Då är det också möjligt att han får igen hp av HP Regen, men det lär inte vara mycket. Så du skadar alltså ungefär 230 och healas lika mycket. Genom att autoattacka med Toxic Shot kan Teemo göra rätt okej skada. Så förutsatt att inga Summoner Spells används så borde det bli rätt jämt. Ser inte riktigt vad som är problemet, förväntade du dig att få kills med Drain på level 1? Underskattade du Teemo, kanske?
Nämnde endast att Teemo var den enda chapionen som lyckades outdpsa min drain på level 1

Saken med Fiddlestick att han blir sämre i högre level men Teemo blir endast bättre, dessutom kan han stealtha och sätta ut svampar som tar otroligt mycket på en.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in