Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Phreak:
Tja, verkar som att olika high elo-spelare tycker olika, då. Vi får väl se hur det blir i praktiken. Jag spelade sällan Twitch ändå, så mig gör det inte så mycket.
Citat:
Detta var på level ett, jag körde drain och Teemo stod kvar under hela drainen och tog ändå hp på mig.
Om vi antar att han inte hade köpt någon Magic Resist och du inte hade någon Magic Penetration så borde han ha haft 30% Magic Resistance. Det är möjligt att han hade Magic Resist-runor eller att du hade Armor Penetration Masteries eller liknande, men låt oss bortse från det ett tag.
Drain gör 60 damage per second i fem sekunder, på level 1. 30 Magic Resist tar bort 23% damage. Det är cirka 14 per second, så Drain gör cirka 46 damage per second. Under fem sekunder blir det 230 damage. Då är det också möjligt att han får igen hp av HP Regen, men det lär inte vara mycket. Så du skadar alltså ungefär 230 och healas lika mycket. Genom att autoattacka med Toxic Shot kan Teemo göra rätt okej skada. Så förutsatt att inga Summoner Spells används så borde det bli rätt jämt. Ser inte riktigt vad som är problemet, förväntade du dig att få kills med Drain på level 1? Underskattade du Teemo, kanske?