2011-01-27, 18:50
  #4801
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pindelskin
Hur ser man sin elo?

Tror inte det går längre, om du menar normal games elo? Tidigare kunde man gräva lite i lolfilerna men jag har "hört" att dom patchat bort det.
2011-01-27, 18:50
  #4802
Medlem
Tror jag gjorde ett stort misstag idag när köpte Sion, ganska billig men ändå. Han är Magic Damage va? Jag har nämligen Physical Damage runes -.-
2011-01-27, 18:51
  #4803
Medlem
Han kan spelas som ad också
2011-01-27, 19:43
  #4804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Tror jag gjorde ett stort misstag idag när köpte Sion, ganska billig men ändå. Han är Magic Damage va? Jag har nämligen Physical Damage runes -.-
Är nog inte hela världen. Du kommer ändå att slå en del med Sion, och Lich Bane/Sheen gör physical damage, så det är ändå okej med Armor Pen, även med AP Sion.
2011-01-27, 19:47
  #4805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pindelskin
Edit: Mötte en warwick som gick massa tank gear, han var skitjobbig att möta...
Är väl så man brukar bygga Warwick, Madred's Bloodrazor + tank items?
2011-01-27, 20:27
  #4806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Är nog inte hela världen. Du kommer ändå att slå en del med Sion, och Lich Bane/Sheen gör physical damage, så det är ändå okej med Armor Pen, även med AP Sion.

Okok, har hittills bara följt en AP guide och det har gått sådär. Jag antar att om man kör AP ska man ha Enrage igång hela tiden?
2011-01-27, 20:49
  #4807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Okok, har hittills bara följt en AP guide och det har gått sådär. Jag antar att om man kör AP ska man ha Enrage igång hela tiden?
Late game kör man ju farm med skölden främst. I början använder man nog E mest för att last hitta. Men jag har inte spelat nog mycket Sion, får öva lite mer på honom när han blir gratis nästa gång.

Av de som är gratis i veckan som jag inte äger har jag hittils lirat Rammus, Pantheon och Heimerdinger. Inte Akali, Ashe eller Ryze. Ryze kommer jag nog inte ens att testa förrän han blir buffad. Av de jag testat så... Rammus är ett monster. Pantheon kan leva ganska mycket på sitt early game, men är väldigt squishy och kan därför förlora mycket late game. Heimerdinger har jag inte blivit så imponerad av, hans AP ratios verkar lite sunkiga. Men han är helt klart roligare än tidigare i alla fall. Mindre turtling, mer aktivt spelande.
2011-01-27, 21:28
  #4808
Medlem
nedranss avatar
ja, vad är det för jävla niggerlagg hela tiden?
2011-01-27, 21:49
  #4809
Medlem
Rammus är för bra, innan patchen var det löjligt men tycker inte det har blivit särskilt mycket bättre nu heller. Hans taunt är designad fel, tycker dom endera borde korta ner den markant eller lägga till den som ett skillshot i exempelvis hans PB, som det är nu med en taunt på tre sekunder som ändå har lite range gör att det bara blir löjligt.

Ett annat gott tips är att testa jungle med Jax, funkar riktigt bra. Lite trist att han inte har dunderbra gank men vad gör väl det när du kan hålla samma lvl som mid och få en trevlig farm, något som han annars kan ha svårt med iom hans benägenhet att ta emot harrass. Kör dmg runes röda, gula dodge, blå mana/lvl och quints dmg. 0-21-9 och ghost och smite, har än så länge endast testat jungle-standarden armor och 5hp med gott resultat. Jag misstänker dock att man kan optimera detta något då jag inte ens behöver använda 1 health potion på blåa golem(startar där). Självklart lvlar jag counterstrike-empower-counterstrike.
2011-01-27, 22:21
  #4810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Late game kör man ju farm med skölden främst. I början använder man nog E mest för att last hitta. Men jag har inte spelat nog mycket Sion, får öva lite mer på honom när han blir gratis nästa gång.

Av de som är gratis i veckan som jag inte äger har jag hittils lirat Rammus, Pantheon och Heimerdinger. Inte Akali, Ashe eller Ryze. Ryze kommer jag nog inte ens att testa förrän han blir buffad. Av de jag testat så... Rammus är ett monster. Pantheon kan leva ganska mycket på sitt early game, men är väldigt squishy och kan därför förlora mycket late game. Heimerdinger har jag inte blivit så imponerad av, hans AP ratios verkar lite sunkiga. Men han är helt klart roligare än tidigare i alla fall. Mindre turtling, mer aktivt spelande.

jag tycker då att ryze kan skada sjuukt mycket om han får lite items.
2011-01-27, 22:52
  #4811
Medlem
Jak@ns avatar
Impulsköpte Cassiopeia ikväll... urk! Någon som spelar henne och har lite erfarenheter att dela med sig av? Allmänna reflektioner kring den sliskiga ormen? Tråkigare champ finns nog inte. Hon har väll blivit buffad nyligen så jag fick för mig att hon hade blivit mysig, men det hade hon inte.

2011-01-27, 22:54
  #4812
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
jag tycker då att ryze kan skada sjuukt mycket om han får lite items.
Visst, men han är ändå en av de svagaste magikerna. Han och Cassiopeia slåss om den rollen. Och då är jag mer osäker på Cassiopeia, i och med att hon är nyare är det möjligt att det finns en build som gör henne bra. Med Ryze verkar det troligt att någon borde funnit den builden och gjort den känd ifall den finns. Kan du nämna tre mages som är sämre än Ryze?

Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Ett annat gott tips är att testa jungle med Jax, funkar riktigt bra.
Jax är i Tier 4 i Stonewall's Tier List. Det betyder att han inte är så bra i jämförelse med många andra på att jungla. Har man ingen bättre jungler så visst, det går kanske. Men det finns många bättre alternativ, så i många fall vill man sätta någon annan än Jax i jungeln.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in