2011-01-11, 12:15
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Tackar alla för alla fina tips och pepp innan Har lagt om mina Masteries till Defense 0/13/0 alltså. Spelade Nidalee lite igår och tyckte hon var grym! Hon var lätt att fly med också Jag har 3290 IP och hon kostar 3150, borde jag köpa henne?

Gillar du henne koncept och det faller dig i smaken, du lyckas bra med henne och du tycker hon känns intressant ska du helt klart slå till. Du kommer förmodligen hinna spara ihop IP till dom runeslots du har låst upp vid lv 20 ändå.

Själv misslyckas jag fatalt med Nidalee, varje gång jag försöker. Jag tror det handlar mycket om att jag är ganska inrutad och van vid att spela en viss typ av champs och har anammat en viss roll. Jag gillar att stå på utkanten av teamfights och antingen nuka på som carry eller supporta i form av supportchamps som janna, zil, etc. Jag får inte till hela grejen med att hoppa in och ut i teamfights, heala, kasta spjutet och dyka in i gröten igen. Om jag fick välja en champ som jag verkligen skulle vilja bemästra fullt ut står dock Nidalee lätt i top 3 på min lista. Hon har sån sjuk power i rätt händer.

Kör hårt!

http://leaguecraft.com/strategies/guide/2696-the-guide-to-the-cougar-ap-cdr.xhtml

(guide jag själv fann värdefull trots mitt misslyckande)
2011-01-11, 12:27
Medlem
Om Nidalee kör Cougar form i en teamfight lär hon bli dödad. Nidalee handlar snarare om att spamma heals och spjut i teamfights. Helst ska det vara korta teamfights också, då hon inte kan göra så mycket i långa. Enligt min erfarenhet måste Nidalee vara bättre än motståndarlaget för att vara bra, är hon det händer det att hon kan stompa dem. Inte kul att möta en feedad Nidalee med massvis med AP, men det händer sällan.

Men det är klart, börjar du spela Nidalee på level 13 och fortsätter lär du förr eller senare bli bra på henne, kanske. Fast då förlorar du eventuellt bredd. Hur många gånger har du testat henne? Jag föreslår att man testat en karaktär minst 5 gånger innan man köper den, om den inte kostar typ 450 IP, då spelar det mindre roll.
2011-01-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
http://leaguecraft.com/strategies/guide/2696-the-guide-to-the-cougar-ap-cdr.xhtml

(guide jag själv fann värdefull trots mitt misslyckande)
Ser ut att vara en okej guide, men då kör jag sällan Nidalee. En sak är runes, jag tycker inte att cooldown Quints är så värt det. Kanske är det bäst för henne, men för många andra karaktärer är Flat HP bättre. Eller Move Speed. Eller Armor Penetration. Eller Magic Penetration. Eller Flat AP. Nidalee är bäst early mid game, skulle jag nog säga. Då kan hon springa runt och ganka. När teamfights börjar förlorar hon i värde, då har hon förhoppningsvis fått några kills så att hon kan bidra med heals och spjut.

Jag är inte helt säker på Rageblade med henne. Testa och se om det fungerar. Mercury Tread's är nästan alltid bättre än Ninja Tabi.

Med "spjut" menar jag Javelin Toss, inte autoattacks. Fast om du bygger Sheen/Lich Bane kan någon autoattack då och då vara vettigt.
2011-01-11, 12:57
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Ser ut att vara en okej guide, men då kör jag sällan Nidalee. En sak är runes, jag tycker inte att cooldown Quints är så värt det. Kanske är det bäst för henne, men för många andra karaktärer är Flat HP bättre. Eller Move Speed. Eller Armor Penetration. Eller Magic Penetration. Eller Flat AP.

Nä jag har heller ingen aning egentligen. Jag tänkte mer på att den är matig och innenhåller mycket tips på hur man kan göra saker istället för endast en wall of text med tips om items och runes etc. Sen håller jag med dig anng runes. Jag vet inte om han föredrar cdq för han satsar på en specifik itembuild där han når 40% väldigt smidigt eller så men jag skulle lätt köra på flat HP, alternativt armorp/magicp.

Har inte reflekterat kring det hela särskillt mycket då jag lade ner Nidalee efter att ha köpt henne helt random och failat totalt i allt utom custom games.

2011-01-11, 13:31
Medlem
Angående Nidalee så är hon gratis i veckan. Onödigt att köpa någon som är gratis. Passa på och spela henne i veckan, sen kan du fatta ett beslut.
2011-01-11, 13:42
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Mycket möjligt. Men samtidigt sätter Elementz Jax i Tier 4, både i Solo och i Draft. Så det verkar inte bara vara jag som tycker att Jax inte är så bra.

Suck... ännu ett "sheep" som lyssnar blind på Elementz.

Annie och Taric som Tier 1 i Draft Mode? Malphite gör det Annie gör fast är en tank också, med en spammable slow.

Varför spela Taric överhuvudtaget? Den hjälten är så outdated.

Cho'Gath, Warwick, Eve och Shaco som Tier 1 i Solo Queue? Visst, han spelar säkert i hög ELO men det finns alltid några retards som konstant auto attackar vilket gör det omöjligt att ganka.

Finns bättre val än Cho'Gath.
2011-01-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Ah yes, eftersom jag plockar upp det som sistaargument (mer eller mindre) så måste det vara främsta anledningen att jag tycker Jax inte är så bra.

Bara för att Elementz tycker något betyder det inte att han har fel per automatik, y'know. Eller rätt, för den delen. De övriga exemplena du tar upp behöver jag inte kommentera vidare än att jag tycker att du har poänger där. Hans Solo Queue-lista bryr jag mig inte alls om, eftersom den verkar handla mer om pubstomp än två starka lag som möter varandra prearranged. Vilket är ganska naturligt, då det trots allt är solo han snackar om.

I vilket fall var det mer för att visa att det inte endast handlar om att jag sett dåliga Jax-spelare. Elementz lär ha spelat med high elo-spelare, han har nog sett Jax spelad väl och ändå dragit slutsatsen att Jax inte är så bra.
2011-01-11, 16:07
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Cho'Gath, Warwick, Eve och Shaco som Tier 1 i Solo Queue? Visst, han spelar säkert i hög ELO men det finns alltid några retards som konstant auto attackar vilket gör det omöjligt att ganka.

Man måste inte jungla med Cho. Han är en av de bättre i sololanen och Shaco och Eve kan avgöra ett game i början. De flesta games avgörs oftast på vilket lag som har bäst junglare. Och om 1 lane är retarded så kan du skita i att ganka den lanen. Gå mid eller top och få en teammate feedad och gör deras underfarmad så kvittar det om en annan lane auto attackar sina creeps så länge dem inte feedar.
2011-01-11, 16:57
Medlem
pjalles avatar
Formulerade det lite dåligt kanske, menade inte att Cho är en junglade.
2011-01-11, 17:15
Medlem
Nån som vill lira ett game nu? Heter DarkGuard
2011-01-11, 17:49
Medlem
Började just lira Janna igen. Så jävla insane hon är som support, CC up the ass, awesome teamsaver ulti, plus en CP shield som skyddar bra och ger ett gratis BF sword.
2011-01-11, 17:55
Medlem
Citat:

Annie och Taric som Tier 1 i Draft Mode? Malphite gör det Annie gör fast är en tank också, med en spammable slow.

Varför spela Taric överhuvudtaget? Den hjälten är så outdated.

Är du på riktigt? Annie har otroligt mer skada, CC på kortare cooldown och en rad andra fördelar jämte mot Malphite. Före nerfen kanske jag hade hållit med dig, men nu? Please.

Varför spela Taric? En tank med spammable stun, och auror? Vad spelar du för spel egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in