2011-02-10, 23:40
  #5305
Medlem
-flame4fame-s avatar
Öhm, jag kollade lite screens på hemsidan, är grafiken manga-inspirerad eller ser jag fel? Ser otroligt löjligt ut.
2011-02-10, 23:45
  #5306
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finliret
Vad ska göras om med flash?
Som det är i DotA tycker jag... om man tagit skada kan man inte använda flash efter 3 sekunder.

Som Kendouy sa, just nu är det bara ett noobigt sätt att överleva och gör det nästintill omöjligt för junglers att ganka early game. Folk behöver inte lära sig map awareness heller, hamnar de i trubbel är det bara att flasha över ett berg (ibland inte dock).
2011-02-10, 23:48
  #5307
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Öhm, jag kollade lite screens på hemsidan, är grafiken manga-inspirerad eller ser jag fel? Ser otroligt löjligt ut.
Föredrar du hellre HoN där varenda liten grej reflekterar solljus?
2011-02-10, 23:54
  #5308
Bannlyst
Någon som spelar spelet primärt och spelar det dagligen?


Nämligen så att jag söker en partner i 5v5 ranked/normal w/e
hör av dig i pm - har mumble server/ skype
2011-02-11, 00:19
  #5309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Öhm, jag kollade lite screens på hemsidan, är grafiken manga-inspirerad eller ser jag fel? Ser otroligt löjligt ut.
Man vänjer sig. Det ser dessutom mycket bättre ut i rörelse än på bild.
2011-02-11, 02:09
  #5310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Som det är i DotA tycker jag... om man tagit skada kan man inte använda flash efter 3 sekunder.

Som Kendouy sa, just nu är det bara ett noobigt sätt att överleva och gör det nästintill omöjligt för junglers att ganka early game. Folk behöver inte lära sig map awareness heller, hamnar de i trubbel är det bara att flasha över ett berg (ibland inte dock).

Vore så otroligt skönt om idioti faktiskt straffade sig helt enkelt.
2011-02-11, 03:23
  #5311
Medlem
xantonxs avatar
Dags för ny hjälte, vad ska man ta? Någon som har några heta tips? Var sugen på xin men alla min kompisar har honom så känns ovärt.
2011-02-11, 08:28
  #5312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaFayette
Tjenare Lolare

Jag och min käre vän har haft en lång och hetsig diskussion om vilka runor som är bäst.
Flat eller scaleande i tex AP?

Någon som kan komma med en förklaring.

Ni får ha en trevlig kväll
olika beroende på vad det är för runor, vissa scalear mindre bra, vissa mera bra. Men generellt så beror det ju på vilken char det är, din build och din spelstil. Bara att räkna ut vilken level per level runorna börjar löna sig och tänka själv på ifall man behöver det. Själv brukar jag köra 50/50.
2011-02-11, 08:32
  #5313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Om jag kunde önska mig en superkraft av något slag skulle det vara möjligheten att sparka någon i pungen/livmodern vid önskat tillfälle, från oändligt avstånd. Helvete så jävla pantade vissa är

En skön sak är dock att Jungle Sion äger lös rätt hårt.

Förövrigt bör de ta bort eller reworka flash omedelbart.
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Som det är i DotA tycker jag... om man tagit skada kan man inte använda flash efter 3 sekunder.

Som Kendouy sa, just nu är det bara ett noobigt sätt att överleva och gör det nästintill omöjligt för junglers att ganka early game. Folk behöver inte lära sig map awareness heller, hamnar de i trubbel är det bara att flasha över ett berg (ibland inte dock).
Tycker att ni överdriver, det är ju bara att kolla vilka spells folk har och targeta någon som inte har flash. Sen så gankar man en lane som har MINST 1 stun. då har man 2-3 stuns och en säker kill, flash eller inte. har man inge stuns och alla i motståndarlaget har flash så är det bara att springa fram och skrämma dom så att de använder flashen, sedan gankar man om ett tag.
2011-02-11, 08:35
  #5314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Nja, skulle inte säga imponerande men om man räknar alla faktorer att det var tredje matchen jag körde med tryndamere, att alla andra var feedade och att jag lyckades döda många utav dom så skulle man väl kunna säga att det är "bra jobbat" =D
Jag totalägde alla matcher jag körde i början med evelynn, alltså från allra första gången jag lirade henne. Inte för att hon är op utan för att motståndarna sög kuk. Samma i ditt fall fast med tryndamere.


EDIT: vafan får man loss för att queue dodga i ranked, jävla fucktard riot. I ranked är det ju så mycket viktigare med ett bra lag och queue dodging borde vara tillåtet, jag vill fan inte lira ranked när 3 pers i laget väljer offensiva mages.
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-02-11 kl. 09:15.
2011-02-11, 09:58
  #5315
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xantonx
Dags för ny hjälte, vad ska man ta? Någon som har några heta tips? Var sugen på xin men alla min kompisar har honom så känns ovärt.

Vad gillar du att spela, är du villig att verkligen försöka lära dig en champ? Är du ute efter eazy-mode? Själv älskar jag komplicerade champs som kräver lite mer men är betydligt mer belönande när man lyckas förstå avd det handlar om. Gärna skillshot baserade champs. Gärna champs som kan fylla flera roller och har ett skillset där man kan mixa och försöka spela ut sin arsenal annorlunda för att spela ut sina motståndare.

Dom "nukes" ja tycker är roliga är tex Aniva, Karma. Ezreal håller ja på att försöka lära mig, han är riktigt rolig men svår.
__________________
Senast redigerad av Jak@n 2011-02-11 kl. 10:02.
2011-02-11, 10:10
  #5316
Medlem
LaFayettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
olika beroende på vad det är för runor, vissa scalear mindre bra, vissa mera bra. Men generellt så beror det ju på vilken char det är, din build och din spelstil. Bara att räkna ut vilken level per level runorna börjar löna sig och tänka själv på ifall man behöver det. Själv brukar jag köra 50/50.

Tack för Hjälpen Mr.dee
Jag lirar med Khartus och försöker mig på att maximera honom mid/late game så jag vet inte riktigt hur jag ska ha runorna eller hur jag ska bygga honom, några tips?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in