Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Har aldrig junglat med Jax men de gånger jag spelat honom har det gått suveränt. Han slår sjukt hårt, man får 32% dodge med Ninja Tabi och maxad Counter Strike samt masterien, vilket är typ hela tiden (man får stunnen av creeps också), tror det är 6 sekunder CD på stunnen, och +10% movement speed av masterien. Knappt någon cd på varken Q, W eller E vilket gör att han delar ut otrolig damage. Är guinsoos rageblade och ultin uppladdade då får man typ 2 slag i sekunden utan några AS items.
Jax ser bra ut på pappret, men i praktiken brukar han sällan vara så bra. Ultin hjälper hans survival rätt bra, visst. Att han kan dodga hjälper också, så i många fall kan det vara vettigare för autoattackers att inte attackera Jax, utan låta mages ta hand om det. Har man någon som har abilities som gör Physical damage, som exempelvis Pantheon eller Garen, borde man kunna använda dem för att ta ner Jax. Snares och stuns medan han drar ultin kan också hjälpa, för att sedan nuka ner honom.
Om Jax blir ett riktigt problem kan man ju köpa Sword of the Occult, antar jag. Dessa funderingar är endast skrivbordsteori då jag sällan ser Jax in game, och när jag ser honom tenderar han att feeda.
Citat:
INGEN tar Jax 1v1 iaf.
1v1 är inte så relevant, men jag skulle tro att Garen inte skulle vara chanslös.
Citat:
Så du har nog spelat med dåliga spelare
Mycket möjligt. Men samtidigt sätter Elementz Jax i Tier 4, både i Solo och i Draft. Så det verkar inte bara vara jag som tycker att Jax inte är så bra.
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Tackar alla för alla fina tips och pepp innan

Har lagt om mina Masteries till Defense 0/13/0 alltså. Spelade Nidalee lite igår och tyckte hon var grym! Hon var lätt att fly med också

Jag har 3290 IP och hon kostar 3150, borde jag köpa henne?
Masteries spelar inte så stor roll på den nivån, skulle jag säga. Åtminstone 9 i utility kan vara värt för att få Mana Regen, det är en riktigt bra Mastery. Defense skulle kunna hjälpa dig att leva lite längre, förvisso.
I vilket fall, 3150 IP är rätt mycket när man är ny. Kan vara mer värt att köpa några för 450 IP och/eller 1350 IP istället, och spara IP till runor. Ditt val, givetvis. Just Nidalee har sina svagheter, främst att hon inte tillför särskilt mycket i en teamfight. Av min erfarenhet verkar AP Nidalee farligast, hon har en riktigt stark laning phase dessutom, men när det kommer till teamfights är hon inte så bra längre, om hon inte blivit feedad.