2011-01-11, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Melee dps är inte dåliga, speciellt inte efter exhaust ändringen.

Det gäller bara att ha någon i laget som kör initiate.
Vet inte om vi har samma definition av melee dps, då. Jag syftade främst på Master Yi och Jax.
2011-01-11, 01:26
Medlem
När jag skriver melee dps är det främst dessa karaktärer jag syftar på:

Master Yi, Jax, Tryndamere, kanske Warwick.

Warwick är lite av ett special case, då hans mål handlar mer om att disabla en fiende än att göra massiv skada. Sen bygger Warwick ofta tanky items, så han kan agera off-tank också. Jag skulle eventuellt kunna räkna in några andra karaktärer också, som exempelvis Olaf, men jag menar att de hellre för kallas tanky dps eller off-tanks. Som Olaf och Xin Zhao, två karaktärer som faktiskt är riktigt starka. Eller Udyr, för den delen. I vissa fall är det svårt att veta var man ska dra gränsen.

Min definition är ungefär så här: "En autoattacker som är squishy och melee". Ranged dps är "En autoattacker som är squishy och ranged". Ungefär. Ranged dps är ofta samma sak som carry enligt mig, men den diskussionen har vi redan haft, mindre viktigt.

Nasus ser jag som tanky dps, för övrigt.
2011-01-11, 01:26
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Vet inte om vi har samma definition av melee dps, då. Jag syftade främst på Master Yi och Jax.
Hmm... på vilket sätt är de två hjältarna dåliga?
2011-01-11, 01:39
Medlem
Citat:
Hmm... på vilket sätt är de två hjältarna dåliga?
Bra och dålig är relativt. Yi och Jax är sämre än många andra. Yi är bättre än Jax, enligt mig. Yi har en ganska bra jungle, Jax har en fungerande, men inte bra, jungle. Om vi ska tro Stonewall. Han har gjort sina uträkningar och liknande. Länk: http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=325897

Största problemet med dem är, IMO, att de är så squishy. Jax är väldigt beroende av dodges för att fungera väl, det går att kontra rätt bra. Från min erfarenhet får han sällan en bra farm heller. Yi är väldigt squishy, stuns och snares gör ont för honom. Late game har han dock ibland möjlighet att backdoora torn riktigt bra, det får jag erkänna.

En annan faktor är att nästan alla Jax och Master Yi jag ser spelas dåligt, de är ofta feeders. Det behöver förvisso inte säga så jättemycket, folk i min elo kanske generellt sätt inte vet hur man spelar dessa karaktärer. I vilket fall ser jag båda som relativt svaga, i alla fall när man kan välja Olaf eller Xin Zhao i stället.
2011-01-11, 02:06
Medlem
pjalles avatar
Har aldrig junglat med Jax men de gånger jag spelat honom har det gått suveränt. Han slår sjukt hårt, man får 32% dodge med Ninja Tabi och maxad Counter Strike samt masterien, vilket är typ hela tiden (man får stunnen av creeps också), tror det är 6 sekunder CD på stunnen, och +10% movement speed av masterien. Knappt någon cd på varken Q, W eller E vilket gör att han delar ut otrolig damage. Är guinsoos rageblade och ultin uppladdade då får man typ 2 slag i sekunden utan några AS items.

INGEN tar Jax 1v1 iaf.

Så du har nog spelat med dåliga spelare
2011-01-11, 03:28
Medlem
pjalles avatar
http://img46.imageshack.us/f/najsn.jpg/

Gillas det?
2011-01-11, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Precis blivit förälskad i Trundle. Förstår inte varför man aldrig ser honom in-game? Trundle är praktiskt taget omöjlig att ta död på, ger underbart med skada samt är en våt dröm med sin CC i team fights. Har jag missat något?
jo jag vet, han är lika op som ww mot noobs men det är lite svårare mot bättre spelare. De undviker ganksoch pelarn bättre. Men jo han är najs, tar typ alla ad's som yi 1v1 eftersom man själv får ökad skada och hans skada blir nerfad av Q.
2011-01-11, 05:14
Medlem
MagicSpellss avatar
Citat:
Har aldrig junglat med Jax men de gånger jag spelat honom har det gått suveränt. Han slår sjukt hårt, man får 32% dodge med Ninja Tabi och maxad Counter Strike samt masterien, vilket är typ hela tiden (man får stunnen av creeps också), tror det är 6 sekunder CD på stunnen, och +10% movement speed av masterien. Knappt någon cd på varken Q, W eller E vilket gör att han delar ut otrolig damage. Är guinsoos rageblade och ultin uppladdade då får man typ 2 slag i sekunden utan några AS items.

INGEN tar Jax 1v1 iaf.

Sword of the divine + en hjärna = död jax

ADDA Kondom08 någon EUspelare, är k å t på premades med bra spelare!
Senast redigerad av MagicSpells 2011-01-11 kl. 05:33.
2011-01-11, 07:11
Medlem
Tackar alla för alla fina tips och pepp innan Har lagt om mina Masteries till Defense 0/13/0 alltså. Spelade Nidalee lite igår och tyckte hon var grym! Hon var lätt att fly med också Jag har 3290 IP och hon kostar 3150, borde jag köpa henne?
2011-01-11, 07:15
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicSpells
Sword of the divine + en hjärna = död jax

ADDA Kondom08 någon EUspelare, är k å t på premades med bra spelare!

Adda Jakanz. Vi är ett gäng från FB som spelar tillsammans relativt ofta och vi är väll snäppet under rashaa hela bunten

Vi kör premades och sitter på mumble, det brukar vara ganska mysigt.

Nu ska jag kolla in nya champen snabbt innan arbetskollegor anländer. Hoppas han är en meele/support/ish snubbe. Orkar inte med fler tanky dps etc. <3

EDIT: "The eater of souls"? Låter riktigt intressant!
Senast redigerad av Jak@n 2011-01-11 kl. 07:17.
2011-01-11, 11:02
Medlem
Mc_gyvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Tackar alla för alla fina tips och pepp innan Har lagt om mina Masteries till Defense 0/13/0 alltså. Spelade Nidalee lite igår och tyckte hon var grym! Hon var lätt att fly med också Jag har 3290 IP och hon kostar 3150, borde jag köpa henne?
gillar du henne tycker jag absolut att du ska slå till.
2011-01-11, 12:11
Medlem
Citat:
Jax ser bra ut på pappret, men i praktiken brukar han sällan vara så bra. Ultin hjälper hans survival rätt bra, visst. Att han kan dodga hjälper också, så i många fall kan det vara vettigare för autoattackers att inte attackera Jax, utan låta mages ta hand om det. Har man någon som har abilities som gör Physical damage, som exempelvis Pantheon eller Garen, borde man kunna använda dem för att ta ner Jax. Snares och stuns medan han drar ultin kan också hjälpa, för att sedan nuka ner honom.

Om Jax blir ett riktigt problem kan man ju köpa Sword of the Occult, antar jag. Dessa funderingar är endast skrivbordsteori då jag sällan ser Jax in game, och när jag ser honom tenderar han att feeda.

Citat:
INGEN tar Jax 1v1 iaf.
1v1 är inte så relevant, men jag skulle tro att Garen inte skulle vara chanslös.

Citat:
Mycket möjligt. Men samtidigt sätter Elementz Jax i Tier 4, både i Solo och i Draft. Så det verkar inte bara vara jag som tycker att Jax inte är så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Masteries spelar inte så stor roll på den nivån, skulle jag säga. Åtminstone 9 i utility kan vara värt för att få Mana Regen, det är en riktigt bra Mastery. Defense skulle kunna hjälpa dig att leva lite längre, förvisso.

I vilket fall, 3150 IP är rätt mycket när man är ny. Kan vara mer värt att köpa några för 450 IP och/eller 1350 IP istället, och spara IP till runor. Ditt val, givetvis. Just Nidalee har sina svagheter, främst att hon inte tillför särskilt mycket i en teamfight. Av min erfarenhet verkar AP Nidalee farligast, hon har en riktigt stark laning phase dessutom, men när det kommer till teamfights är hon inte så bra längre, om hon inte blivit feedad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in