Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Åh fyfan! Har inte kunnat spela på hela dagen pga jobb och träning så kommer man hem på kvällen och får en sån mysig överraskning. Jag har missat detta helt, alla låtar från den där tävlingen. "no doubt" covern var ju underbar, jag är kär i hon som sjunger då hon har en helt fabulös stämma. Sjukt bra!
Sen lyssnar man på låt #2 och skickas från kärlekslandet rakt ner i världens nostalgitripp. Kände efter enstaka sekunder igen vad det handlade om utan att egentligen veta vad jag kollade på. Undermedvetet som fan, mycket tv-tittande som liten. Texten var ju sämst, men allt utöver var underbart.
Låt #3 orkade jag inte lyssna mer än 5 sekunder på. Om man blundade skulle man kunna tro att tv'n var på och börjat spela MTV propaganda.
@tjosanitjompen: Det underlättar som fan om du bara försöker tänka på vad du egentligen gör i matcherna. Många feedar ju (eller får ett dåligt game helt sonika) för man helt enkelt inte tänker på vilka konsekvenser X eller Y handling får på ens gameplay. Lite enkla tips som får drastiska positiva följder är:
1. Last hits. Utan pengar blir du inte någon "force to be recconed with", om du däremot verkligen försöker få dessa last hits kommer du helt plötsligt sitta på ett mindre berg av pengar och kan börja påverka saker till din fördel i mycket större utsträckning. A&O om du spelar carry (ashe!!!).
2. Pusha inte din lane genom att autoattackera minions! Detta gör du genom att endast sikta in dig på last hits. Win - win? Du slipper därmed bli gankad och blir alltså ingen feeder och dom andra kommer förmodligen autoattackera som noobs och pusha lanen till ditt torn, till din fördel. Nu har ditt lag chansen att ganka dom istället då dom som sagt har ryggen öppen vilket ger dig extra klirr i kassan.
Väldigt enkla tips men stommen i ens gameplay, allt utgår från detta. Jag vet att det nämnts ovan men det tåls att repetera. Försök undvika det naturliga begäret att "pusha till deras torn för det måste ner innan dom får ditt!!!". Det kommer, allt har sin tid. Det viktigaste earlygame är att du får igång din farm med last hits och eventuella ganks. Sen blir det inte lika jobbigt att köpa wards (som hjälper som tusan) om du har en kappsäck full med pengar
Lycka till!