Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Nu är detta inte en tråd som vi diskuterar hur LoL och HoN är olika varann men..
Man kan inte gämnföra LoL och HoN, två HELT olika spel. Det är det misstaget folk gör.
LoL ÄR enklare. Det är fakta. Varför spelar alla gamla DoTa stjärnor HoN istället för LoL?
Man behöver mer skillz, du måste denia, shoppa med courier, warda bra, etc.
Finns värken pause eller RMK funktion, eller Spectator Mode (Fast Spec Mode kommer snart så).
Därför gör det det svårt för dom seriösa spelarna att spela LoL.
Själv så gillar jag LoL, för att det är mer casual.
Och jag gillar HoN också, för att det krävs att du är mer närvarande, du måste ha koll på ALLT.
Anledningen för att dem börja med HoN är väl mest pga att HoN skulle va väldigt likt DotA från början. Men utan att behöva böja sig för blizzards regler/begränsningar inom deras mapeditor. Och göra turneringar lättare och liknande för proffsen.
Jag har spelat Dota,HoN och LoL. Alla 3 har sin charm. Men LoL fastna jag för pga Mastery, runes och framförallt ability power!
På tal om LoL.
Har Galio helt försvunnit från folks radar? Jag slutade spela i samma veva som han kom ut. Och för att ha varit en ny champ så såg man honom förvånansvärt lite redan då. Har mött honom 1 gång sen jag börja spela igen. Har spelat honom själv 2-3 gånger nu när han är f2p. Tycker han verkar vara en väldigt unik hjälte som kan förstöra en teamfight ganska rejält med en välplacerad ulti. Vad tycker ni andra om honom?
Edit: Behöver en tank att spela. Helst inte Rammus/mumu. Eftersom jag brukar picka vad laget behöver då andra vägrar så blir ofta tankspoten ledig. Och eftersom jag inte har någon tank (anledningen till att jag spelade Galio som jag nämnde ovan) så är det nog bäst att fixa en illa kvickt. Dock blir rammus/ammumu bannade ganska frekvent. Vill ha ett hyffsat säkert kort.