2011-09-11, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Så här ser det ut för mig när jag har max utscrollat:
http://imageshack.us/f/189/unledmay.png/

På sidorna och uppåt är det ingen större fara, men neråt så ser jag inte ett skvatt. Bilden kanske är lite missvisande men en polare jag spelar med ser mer än dubbelt så mycket neråt som jag gör, så vad fan är det som är fel?

Ge oss en print från din polare, jag har likadant som dig.
2011-09-11, 02:50
Medlem
Tänkte köpa en till champ, tröttnat på de flesta nu. Vilken är mest värd (dvs. fyller enklast sista platsen i laget, som oftast saknas) att köpa av dessa; Irelia, Orianna, Xin Zhao, Cassiopeia eller Maokai?
2011-09-11, 03:21
Medlem
MagicSpellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLazahYoda
Tänkte köpa en till champ, tröttnat på de flesta nu. Vilken är mest värd (dvs. fyller enklast sista platsen i laget, som oftast saknas) att köpa av dessa; Irelia, Orianna, Xin Zhao, Cassiopeia eller Maokai?

Irelia hade en guldperiod. Men den är nog över nu när flera bruisers blir mer och mer populära. + att dom ska nerfa henne nästa patch.

Orianna och cassiopeia är vad du ska få tag i, båda starka, båda otroligt roliga att köra med.
2011-09-11, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicSpells
Irelia hade en guldperiod. Men den är nog över nu när flera bruisers blir mer och mer populära. + att dom ska nerfa henne nästa patch.

Orianna och cassiopeia är vad du ska få tag i, båda starka, båda otroligt roliga att köra med.

Vad ska dom nerfa med irelia i nästa patch,och vart kan jag läsa om det?
2011-09-11, 06:11
Medlem
4-Gotts avatar
Tjena, har läst på om spell vamp och förstår att den ger dig x % av dina abilities skada till hp. Vad jag dock inte förstår är om det endast rör sig om ability skada mot andra champions eller även minions. Skulle ju va grymt o ha massa o dra en AoE spell bland minions...
2011-09-11, 06:53
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Tjena, har läst på om spell vamp och förstår att den ger dig x % av dina abilities skada till hp. Vad jag dock inte förstår är om det endast rör sig om ability skada mot andra champions eller även minions. Skulle ju va grymt o ha massa o dra en AoE spell bland minions...

Minions också.
2011-09-11, 07:10
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Minions också.

Coolt, tack =)
2011-09-11, 09:15
Medlem
eliefants avatar
Någon som vet när man kommer kunna spela lol på mac igen?
2011-09-11, 11:32
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
I stora drag så menar dem väl att Irelia är i samma position som Vlad var i innan. Oavsätt hur mycket dem nerfar henne så kommer hon vara jobbig. Detta ser folk som en sak som förstör varje game hon är med i. Och av 2 dåliga grejjer (nerfad som fan vs "förstör games") så är alternativet att nerfa henne en massa det bästa alternativet, även om inget av alternativen är bra.

Så förstog jag det som iallafall.

Då kan vi ju ta fram vad de isåfall ska nerfa?
Ta ner skadan på E lite kanske?
Ta bort True DMG från W?
Ta bort on hit effect med Q kanske?

Fast i deras inlägg så låter det som en hel revamp :S
2011-09-11, 11:40
Medlem
Jag är jävligt sugen på Renekton (Stavade jag de rätt?), men alla skriver ju att han blivit så inåt helvete nerfad, är de ens värt o köpa honom nu?
2011-09-11, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tetle
du menar det bruna som finns där nere? Det går att ta bort i inställningar

"Det bruna som finns där nere?", vad menar du med det?

Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Om du utgår från champen så är distansen från champen upp och ner lika långa (ner till skill baren räknat). Är det kanske så att han har sin HUD scale minde?

Jag kanske missförstår problemet helt.

Det kan mycket väl vara så att han har sin HUD scale mindre. Men vi har provat att stå bredvid varandra vid ett turret och då ser han t.ex minions eller champions mycket tidigare än mig. När jag spelar Ashe t.ex så ser jag inte hela konen ifall jag ska skjuta en volley neråt, jag ser inte heller vad jag skjuter på ifall jag inte går och ställer mig precis framför dem. Det är väldigt irriterande när man spelar och är som en jävla mullvad. :P

HUD scale vet jag inte ifall vi har annorlunda, men annars har vi exakt samma inställningar bara att jag har 1920x1200 och han har 1920x1080. Men ändrar jag till 1920x1080 så blir det ingen skillnad för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Ge oss en print från din polare, jag har likadant som dig.

Jag får be han ta en print på samma ställe idag när vi skall spela.
2011-09-11, 12:21
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
"Det bruna som finns där nere?", vad menar du med det?

Det kan mycket väl vara så att han har sin HUD scale mindre. Men vi har provat att stå bredvid varandra vid ett turret och då ser han t.ex minions eller champions mycket tidigare än mig. När jag spelar Ashe t.ex så ser jag inte hela konen ifall jag ska skjuta en volley neråt, jag ser inte heller vad jag skjuter på ifall jag inte går och ställer mig precis framför dem. Det är väldigt irriterande när man spelar och är som en jävla mullvad. :P

HUD scale vet jag inte ifall vi har annorlunda, men annars har vi exakt samma inställningar bara att jag har 1920x1200 och han har 1920x1080. Men ändrar jag till 1920x1080 så blir det ingen skillnad för mig.

Jag får be han ta en print på samma ställe idag när vi skall spela.

Jag vet vad du menar. Du fixar det i inställningarna ingame: Tryck More options och bocka sedan i alternativet Hide Center HUD Wall. Är 110% säker på att det är det du menar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in