Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Nämn 2 champs (som ingår i solotop-metan) som inte bajsar på irelia när hon går in med Q (som du inte skillar högt om du inte korkad) + ett W-togglat slag (antar att det är detta du menar med irelias harass, och hur du får den till bra jämte champs som Jarvan och Warwick är bortom mig) på level 1 - 10?
Du kan använda E också. Jarvan brukar jag inte ha problem att vinna mot. Borde gå bra mot många AP som går top också. Ett tips är att du ser när Wickd kör Irelia solo top någon gång, han brukar ofta gå aggressivt och vinna sin lane. Warwick är ganska jobbig för att han har så bra sustain, men det kan gå. Bör också nämnas att jag brukar köpa items för att dominera early game, exempelvis Philosopher's Stone eller Chalice of Harmony, Wit's End, Mercury's Treads, och först därefter köpa Trinity Force. Så Trinity Force inte förrän fjärde itemet, tredje om man inte räknar in skorna.
Jarvan har dålig sustain. Harassa ner honom några gånger och du kan sen troligen zona honom, tvinga hem honom eller döda honom. Din W, hp-reg quints och R hjälper din sustain ganska mycket. Utnyttja det genom att harassa fienden och sen heala upp dig själv. Kan vara svårt mot andra med stark sustain, dock.
Citat:
Ursprungligen postat av talibanIRL
Irelia, GP, Udyr, Lee sin, Jax, Noc och Garen(early).
Irelia: Nja. Gangplank: Jag är osäker om han verkligen är det fortfarande. Förut var han det, men är han det fortfarande? Lee Sin: Mycket möjligt. Jax: Mycket möjligt. Nocturne: Ja, i alla fall som junglare. Garen: Garen är en karaktär som är obalaserad i det att han är för stark early och för svag late. De borde fixa det problemet. Early är han ganska galen, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Vem anser ni LoL-experter vara bäst av: Warwick, Master Yi, Tryndamere?
Warwick. Solo top är mitt tips.
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Solo top magewick, annars blir master yi sjukt stark late game, lätt farm.
Magewick är trash. Du gör knappt mer skada med AP än att inte bygga AP eftersom Q scalar på det sättet. Bättre att köpa items som gör att hans autoattacks skadar mer och att han tål mer.