Citat:
Ursprungligen postat av Partment
Okej jag förstår så jävla mycket.. Får väl ta och hålla andan ett tag.
Problemet med Poppy är att hon har stora problem i lane, och är svår att placera i högre nivåer av spel där man oftast kör en solo top, en solo mid och en support och en ranged AD carry bot, samt en junglare. Poppy är rätt så svag i solo lane, som junglare och som support och blir därför väldigt svår att placera på ett lag. Men hon kan eventuellt fungera mot mindre organiserade motståndare. Jag har kört henne tidigare med viss framgång, och antagligen är folk i lägre levlar inte jättebra.
Rammus är en karaktär som är riktigt svag i lane. Man brukade lösa det genom att han skulle jungla. Men de nerfade hans junglande och numera är han jätteberoende på att hans tidiga ganks ska gå bra, annars kommer han att falla efter väldigt mycket. Ett annat problem med Rammus är att han är relativt lätt att ignorera, med undantag för single target taunt. Men även detta skiljer sig från högre och lägre summoner level. Folk med mindre erfarenhet är ofta mer benägna att fokusera tanken i teamfights, och då blir Rammus riktigt användbart eftersom han är så tålig.
Tycker jag att du ska köpa Poppy eller Rammus? Just nu skulle jag nog säga "Njaaa". De kan fungera bra just nu, men hur bra kommer de att fungera på level 30? Samtidigt är det möjligt att metat har ändrats tills dess eller att karaktärerna har blivit buffade. Men mitt råd är att vänta och se och köra de som är på rotation.
Citat:
Men Sylvian medans du ändå är i farten kan du snällt förklara vad "Bruisers" är för typ av hjälte? Tycker dem kategoriserat hjältarna lite väl mycketi LoL.
Bruisers skulle jag beskriva som melee tanky dps. De är som hybrid mellan tanks och melee AD carries, de bygger ofta AD/AS och mycket survival. Vanliga items kan vara exempelvis Trinity Force, Wit's End, samt den alltmer populära kombinationen Warmog's Armor + Atma's Impaler.
Exempel på karaktärer som brukas byggas som bruisers är bland annat: Irelia, Warwick, Lee Sin, Nocturne, Udyr, Gangplank, Trundle, Garen, Jax, Nasus.
Bruisers går vanligen solo top eller junglar.
Jag vill skilja på bruisers och tanky AP. Skillnaden är lite som skillnaden mellan AD carry och AP carry, fast kanske inte lika stor. Tanky AP är exempelvis Mordekaiser och Rumble.