Jag ska försöka svara så gott jag kan, jag är ingen expert, men jag har varit med rätt länge.
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
* I videon om zoning så attackerar en hjälte en motståndare inom vad jag tycker borde vara aggro range utan att creepsen tar aggro. Fungerar creep aggron annorlunda?
Jag vet inte riktigt hur aggron fungerar i HoN och DotA men man får creep aggro så fort man anfaller en champion när creeps är i närheten, om dessa inte redan har aggro på en annan spelare, om jag inte minns fel.
Videon är rätt gammal också så det kan vara buggar det handlar om om det ser mystiskt ut där.
Citat:
* I videon om zoning så känns det inte som om tjejen med rösten lasthittar creeps så mycket utan istället harassar, hon missar ju flera lasthits som borde vara enkla att ta. How come?
Hon spelar som support och ger last-hitsen till carryn on lanear med. Hon spelar Soraka (heals, low-dmg AoE-attack med MR-debuff, mana-replenishment, global heal).
Citat:
* Är rollerna likadana som i Hon/Dota, dvs carry/support/ganker/initiator för att nämna de 4 viktigaste?
Yeah, det är så det ser ut här också
Citat:
* Brukar man ta gang heroes mid som sedan gangar lanes på samma sätt som i HoN?
Rent generellt så ja, det kan ju vara så att man har en jungler också och då står dessa för många ganks också.