2011-06-29, 14:43
Medlem
En kreativ snubbe har tänkt sig en annan loadingscreen. Den är riktigt snygg. http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=10610608#post10610608

Riot verkar gilla den också, den har fått massvis av redposts där de säger att de ska pusha idén
2011-06-29, 15:20
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
En kreativ snubbe har tänkt sig en annan loadingscreen. Den är riktigt snygg. http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=10610608#post10610608

Riot verkar gilla den också, den har fått massvis av redposts där de säger att de ska pusha idén

Grymt, hoppas de ändrar de i framtiden, riktigt proffsigt gjort.. dock så kan de ta tid och göra det där då det finns så många champs och så många olika skins. Tveksamt om de lägger ned så mycket tid på det
2011-06-29, 15:23
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Välkommen!

Det största är väl att du inte kan denya genom att ta livet av era egna creeps. Många HoN och DotA-lirare stör sig lite på det, men det är en vanesak. Rytmen i spelet är lite högre också, tänk på det. Torn gör också ONT på low-level, så bara glöm towerdiving innan typ level 6-7-8 eller så. Är enemies riktigt low-hp så bara kör på det, men tänk på att det går att jukea bort en spelare rätt lätt om man vet hur.

Och givetvis, nu när du börjar i League of Legends så startar du på en låg nivå i matchmakingen, det kan bli så att du får spela med hiskeligt många retards och annat löst pack, men joina Flashback-rummet i chatten så kan vi ju dra ett par games med dig!
Also, EU-sidan på League of Legends har lite problem med servrarna pga en enorm tillströmning av spelare den sista tiden. Riot jobbar på det men under tiden så kan det vara så att man får stå i långa köer för att ta sig in och ibland kan man bli utkickad. Det är lite bättre tidigt på morgonen och efter 00.00.

Lycka till!

Edit: Här är finfin läsning också: http://eu.leagueoflegends.com/learn/dota_and_lol

Edit2: Lägger också till en video angående Zone Control, ett måste för att denya enemies XP och gold.
http://www.youtube.com/watch?v=0kxGQ3gWdrM

Hennes röst är hemsk, men hon pratar viktigt skit

Tackar för detta. Denying och liknande kände jag till men jag har några småfrågor.

* I videon om zoning så attackerar en hjälte en motståndare inom vad jag tycker borde vara aggro range utan att creepsen tar aggro. Fungerar creep aggron annorlunda?
* I videon om zoning så känns det inte som om tjejen med rösten lasthittar creeps så mycket utan istället harassar, hon missar ju flera lasthits som borde vara enkla att ta. How come?
* Är rollerna likadana som i Hon/Dota, dvs carry/support/ganker/initiator för att nämna de 4 viktigaste?
* Brukar man ta gang heroes mid som sedan gangar lanes på samma sätt som i HoN?
2011-06-29, 15:38
Medlem
Jag ska försöka svara så gott jag kan, jag är ingen expert, men jag har varit med rätt länge.

Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
* I videon om zoning så attackerar en hjälte en motståndare inom vad jag tycker borde vara aggro range utan att creepsen tar aggro. Fungerar creep aggron annorlunda?

Jag vet inte riktigt hur aggron fungerar i HoN och DotA men man får creep aggro så fort man anfaller en champion när creeps är i närheten, om dessa inte redan har aggro på en annan spelare, om jag inte minns fel.
Videon är rätt gammal också så det kan vara buggar det handlar om om det ser mystiskt ut där.

Citat:
* I videon om zoning så känns det inte som om tjejen med rösten lasthittar creeps så mycket utan istället harassar, hon missar ju flera lasthits som borde vara enkla att ta. How come?

Hon spelar som support och ger last-hitsen till carryn on lanear med. Hon spelar Soraka (heals, low-dmg AoE-attack med MR-debuff, mana-replenishment, global heal).

Citat:
* Är rollerna likadana som i Hon/Dota, dvs carry/support/ganker/initiator för att nämna de 4 viktigaste?

Yeah, det är så det ser ut här också

Citat:
* Brukar man ta gang heroes mid som sedan gangar lanes på samma sätt som i HoN?

Rent generellt så ja, det kan ju vara så att man har en jungler också och då står dessa för många ganks också.
2011-06-29, 15:44
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
text

Tackar för detta. Skall ta och testa en LoL nu faktiskt, orkar inte jobba mer f.n.

Hur joinar jag FB kanalen?
2011-06-29, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
BYT DIN JÄVLA AVATAR, IRRITERANDE, anmäler den snart!

Har ett par frågor till er league of legends gibbare, Shen (http://leaguecraft.com/strategies/guide/1628,Shen+-+Ryuuketsu), om nu jag köper massa damage saker, skulle han kunna bli en "bra" damge dealer?
Om nu jag tankar med han, vilka 'spells' ska jag ha? Ghost + Exhust?
f.ö hur länge har server varit busy?
2011-06-29, 15:53
Medlem
Citat:
Tackar för detta. Skall ta och testa en LoL nu faktiskt, orkar inte jobba mer f.n.

Hur joinar jag FB kanalen?

Jag skulle screenshottat, men jag står i kö för att logga in just nu. Men det finns en knapp i mitten (?) längst ner till vänster där du får trycka för att kunna se en till knapp som heter något i stil med Join room eller något.
Fasen, sånt här sitter ju inte i minnet riktigt Längst ner till vänster i alla fall, du får slutligen upp ett textfält där du skriver in Flashback och trycker Enter, sen är du inne!
2011-06-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.F.Nilsson

Har ett par frågor till er league of legends gibbare, Shen (http://leaguecraft.com/strategies/guide/1628,Shen+-+Ryuuketsu), om nu jag köper massa damage saker, skulle han kunna bli en "bra" damge dealer?

Ghost + exhaust eller ghost + ignite, beror på om du litar på dina medspelare eller om du måste ta kills själv för att någon ska dö.

Shen med damage funkar säkert ganska bra men eftersom det finns flera som gör det bättre avråder jag från att spela honom så.
2011-06-29, 16:15
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Jag skulle screenshottat, men jag står i kö för att logga in just nu. Men det finns en knapp i mitten (?) längst ner till vänster där du får trycka för att kunna se en till knapp som heter något i stil med Join room eller något.
Fasen, sånt här sitter ju inte i minnet riktigt Längst ner till vänster i alla fall, du får slutligen upp ett textfält där du skriver in Flashback och trycker Enter, sen är du inne!

Tackar för detta. Kommer inte heller in så jag antar att det får bli en HoN istället.
2011-06-29, 16:31
Medlem
Citat:
Tackar för detta. Kommer inte heller in så jag antar att det får bli en HoN istället.

Jag kom faktiskt in för ett litet tag sedan bara. Det tar sin tid, men försök senare ikväll/natt om du har möjlighet! Jag lirar gärna med dig så att du kommer igång och kan få ett intryck av spelet
2011-06-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.F.Nilsson

Jag håller på att testa köra med shen som tank, då använder jag teleport + Ghost. Om jag använder ultin kan jag använda teleport för att komma tillbaka till min lane snabbt.
2011-06-29, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskens-ben
Ghost + exhaust eller ghost + ignite, beror på om du litar på dina medspelare eller om du måste ta kills själv för att någon ska dö.

Shen med damage funkar säkert ganska bra men eftersom det finns flera som gör det bättre avråder jag från att spela honom så.
okej, du värkar kunna detta !
1 till fråga.. vrf kan jag inte hoppa igenom alla vägar? bara vissa... (inte ens flasha igenom tror jag?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in