2011-06-29, 16:39
Medlem
Någon annan som inte fått sina rp?
2011-06-29, 16:41
Medlem
VanityFairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Haampus

Jag fick 550 igår, trodde icke att dom skulle komma
2011-06-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Haampus

Citat:
Ursprungligen postat av VanityFair
Jag fick 550 igår, trodde icke att dom skulle komma

Varför är ni så oroliga? Det är två dagar till innan allt ska vara utdelat. Det tar tid att iterera igenom deras databas, kolla så att alla har rätt till RPn och sedan dela ut det och samtidigt se till att inget blir fel
2011-06-29, 16:46
Medlem
VanityFairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Varför är ni så oroliga? Det är två dagar till innan allt ska vara utdelat. Det tar tid att iterera igenom deras databas, kolla så att alla har rätt till RPn och sedan dela ut det och samtidigt se till att inget blir fel

Jag bryr mig inte så mycket, blev mest förvånad över att få något överhuvudtaget. Alltså hur vet man hur mycket RP man har rätt till att få?
2011-06-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael.F.Nilsson
okej, du värkar kunna detta !
1 till fråga.. vrf kan jag inte hoppa igenom alla vägar? bara vissa... (inte ens flasha igenom tror jag?)

Shen ska ha rätt längd för att komma igenom alla väggar vad jag vet, se till att du står precis intill väggen och trycker närmare andra sidan än den du står på, annars blir det som att du försöker springa upp för en hal backe med för lite fart, du glider ner på samma sida.

Kan det mesta om de flesta champions, över 2.1k games played.

Har typ tröttnat på alla spel förutom Lol.
Senast redigerad av Fiskens-ben 2011-06-29 kl. 16:49.
2011-06-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanityFair
Jag bryr mig inte så mycket, blev mest förvånad över att få något överhuvudtaget. Alltså hur vet man hur mycket RP man har rätt till att få?

Alla får samma mängd RP om man har varit inloggad inom en viss period. 550 RP i det här fallet i och med serverproblemen på EU-sidan.
2011-06-29, 16:55
Medlem
Citat:
Välkommen!

Det största är väl att du inte kan denya genom att ta livet av era egna creeps. Många HoN och DotA-lirare stör sig lite på det, men det är en vanesak. Rytmen i spelet är lite högre också, tänk på det. Torn gör också ONT på low-level, så bara glöm towerdiving innan typ level 6-7-8 eller så. Är enemies riktigt low-hp så bara kör på det, men tänk på att det går att jukea bort en spelare rätt lätt om man vet hur.

Och givetvis, nu när du börjar i League of Legends så startar du på en låg nivå i matchmakingen, det kan bli så att du får spela med hiskeligt många retards och annat löst pack, men joina Flashback-rummet i chatten så kan vi ju dra ett par games med dig!
Also, EU-sidan på League of Legends har lite problem med servrarna pga en enorm tillströmning av spelare den sista tiden. Riot jobbar på det men under tiden så kan det vara så att man får stå i långa köer för att ta sig in och ibland kan man bli utkickad. Det är lite bättre tidigt på morgonen och efter 00.00.

Lycka till!

Edit: Här är finfin läsning också: http://eu.leagueoflegends.com/learn/dota_and_lol

Edit2: Lägger också till en video angående Zone Control, ett måste för att denya enemies XP och gold.
http://www.youtube.com/watch?v=0kxGQ3gWdrM

Hennes röst är hemsk, men hon pratar viktigt skit

Ett riktigt bra inlägg!
Bra sammafattat.
2011-06-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverM
Ett riktigt bra inlägg!
Bra sammafattat.

Tack, men jag tycker själv jag missade rätt mycket. Men patrikgbg ställde följdfrågor som jag kunde fylla i så det blev fint sen.

Någon som har testat följande? http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=114701
2011-06-29, 17:22
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Tack, men jag tycker själv jag missade rätt mycket. Men patrikgbg ställde följdfrågor som jag kunde fylla i så det blev fint sen.

Någon som har testat följande? http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=114701

Jag undrar även lite mer om olika strategier/tekniker som kan skilja sig från DotA/HoN. Det är ju ganska mycket som är olika men som kan avgöra spel. T.ex. så finns väl inte Kongor/Roschan?
Orb walking, hur är det med det?
Animation canceling, är det vanligt? Finns ett gäng heroes i HoN där man bara gör "halva" animationen av en spell för att få motståndaren att kanske använda en counter spell, men man avbryter den sedan och hoppas på att motståndaren har slösat mana på sin spell. Hur är det i LoL?

Sedan, den stora frågan, finns portal key/blink dagger i LoL? Tror aldrig jag sett den i någon video.

Lite nördiga frågor kanske, men eftersom jag inte kommer in i LoL så vill jag veta vad jag kan förvänta mig.
2011-06-29, 17:24
Medlem
Finns inga items som ger teleportliknande effekter, det enda som finns är speedboost, damage och cleanse, (ta bort alla negativa effekter)
2011-06-29, 17:26
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskens-ben
Finns inga items som ger teleportliknande effekter, det enda som finns är speedboost, damage och cleanse, (ta bort alla negativa effekter)

Hur kan man då initiata effektivt?
2011-06-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Jag undrar även lite mer om olika strategier/tekniker som kan skilja sig från DotA/HoN. Det är ju ganska mycket som är olika men som kan avgöra spel. T.ex. så finns väl inte Kongor/Roschan?
Orb walking, hur är det med det?
Animation canceling, är det vanligt? Finns ett gäng heroes i HoN där man bara gör "halva" animationen av en spell för att få motståndaren att kanske använda en counter spell, men man avbryter den sedan och hoppas på att motståndaren har slösat mana på sin spell. Hur är det i LoL?

Sedan, den stora frågan, finns portal key/blink dagger i LoL? Tror aldrig jag sett den i någon video.

Lite nördiga frågor kanske, men eftersom jag inte kommer in i LoL så vill jag veta vad jag kan förvänta mig.

Finns animation canceling i form av att man försöker optimera autoattacker, men man kan inte avbryta en skill på det sätt du beskriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in