Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Straffet lär hamna mellan 15-30 månader. Johaug lär knappast få ett lägre straff än cyklisten Agostini som hade 7 nanogram/ml i urinen mot Johaugs 13 nanogram/ml. Han fick 15 månader. Agostini hade då en anständig version varför han fick i sig Clostebol. Johaugs version tror inte ens personer som är mentalt retarderade på.
Jag antar att du nyss slog på text-tv:n och upptäckte att Johaug har varit dopad och inte vet ett enda dugg om fallet. Den som har följt soppan uttrycker sig inte lika ointelligent som du.
Till er andra: Kan det verkligen finnas någon enda möjlighet att hon bedöms vara helt utan skuld, som advokaten hävdar? Hon tittade ju inte ens på kartongen.
Ingen dopnings-symbol på kartongen, bruksanvisning på italienska, strömavbrott, ingen internetuppkoppling, ingen möjlighet att komma ut på nätet och googla, läpparna värker, blodet rinner, ont-ont-ont, läkaren garanterar. Då kanske. Men nu?
Oaktsamheten måste rimligtvis - tycker jag - ha varit hyfsat stor då hon själv inte gör ett enda dugg för att kontrollera om medicinen är okej. Har hon riktigt tur stannar det vid 14 månader.
(Jag skrev även detta inlägg i en annan tråd, glömde att det finns en särskild dopnings-tråd. Ursäkta.)