2017-01-27, 16:51
  #7117
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Finns ingen som lyssnar eller läser detta bland personer som har med saken att göra. Du kan hålla på hur länge som helst till ingen nytta. När det nu kommer en påföljd om en månad, är jag tämligen säker på att det blir 14 månader. Om det sedan blir ett överklagande kan naturligtvis frågan ses på ett annat sätt, men det blir i så fall då.

Jag är lika säker på att det kommer en överklagan från WADA då denna historien måste granskas av en objektiv instans (CAS). Även för att granska så att ADN följt WADA:s regelverk.
Citera
2017-01-27, 16:54
  #7118
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Finns ingen som lyssnar eller läser detta bland personer som har med saken att göra. Du kan hålla på hur länge som helst till ingen nytta. När det nu kommer en påföljd om en månad, är jag tämligen säker på att det blir 14 månader. Om det sedan blir ett överklagande kan naturligtvis frågan ses på ett annat sätt, men det blir i så fall då.



I en hög befattning heter det, men undersköterska kan knappast räknas som sådan. Visserligen ett viktigt jobb, men hög befattning är det inte. För övrigt, samma svar som ovan, ingen bryr sig om vad du skriver här i det beslut som kommer att

tas som en månad.

Undersköterska? Trodde inte du var den personen som gissade utan hela tiden utgick från fakta. Jag har naturligtvis betydligt högre befattning än så. Man får nog framställa dig som lekman i jämförelse :-)
Citera
2017-01-27, 17:00
  #7119
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Jag är lika säker på att det kommer en överklagan från WADA då denna historien måste granskas av en objektiv instans (CAS). Även för att granska så att ADN följt WADA:s regelverk.

Det är nästa steg. Nu gäller det som ligger i nuvarande bedömning. Däri finns inte dina påståenden med.

Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Undersköterska? Trodde inte du var den personen som gissade utan hela tiden utgick från fakta. Jag har naturligtvis betydligt högre befattning än så. Man får nog framställa dig som lekman i jämförelse :-)

Det förstår du väl att ingen tar dig på allvar och ju mer du tjafsar på om »hög befattning«, desto lägre sjunker du i aktning.
Citera
2017-01-27, 17:01
  #7120
Medlem
exceptionals avatar
Jag tycker att Norge är ganska duktiga på att flytta fokus från att hon har anabola i kroppen till hur hon använder en salva som man inte ska använda när man har munsår.
Citera
2017-01-27, 17:11
  #7121
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är nästa steg. Nu gäller det som ligger i nuvarande bedömning. Däri finns inte dina påståenden med.



Det förstår du väl att ingen tar dig på allvar och ju mer du tjafsar på om »hög befattning«, desto lägre sjunker du i aktning.

Fattar du väl att anses vara en genomkorkad person som sitter och svamlar om något FU i te begriper. Gå till mamma och gråt ut nu när folk är så elaka mot dig.
Citera
2017-01-27, 17:13
  #7122
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är nästa steg. Nu gäller det som ligger i nuvarande bedömning. Däri finns inte dina påståenden med.



Det förstår du väl att ingen tar dig på allvar och ju mer du tjafsar på om »hög befattning«, desto lägre sjunker du i aktning.

Fattar du väl att straffet kommer att landa på 2-4 år när CAS avgör. WADA bara skrattar åt den fars vi fick bevittna under två dagar i Oslo.
Citera
2017-01-27, 17:21
  #7123
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fattar du väl att anses vara en genomkorkad person som sitter och svamlar om något FU i te begriper. Gå till mamma och gråt ut nu när folk är så elaka mot dig.

Ja, jag inser att du svamlar. Mer än någonsin nu.

Min mor dog för 20 år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fattar du väl att straffet kommer att landa på 2-4 år när CAS avgör. WADA bara skrattar åt den fars vi fick bevittna under två dagar i Oslo.

Det är länge till dess. Lär dig att leva i nuet.
Citera
2017-01-27, 17:31
  #7124
Bannlyst
[quote=HerrGickhan|59731815]Ja, jag inser att du svamlar. Mer än någonsin nu.

Min mor dog för 20 år sedan.



Det är länge till dess. Lär dig att leva i nuet.[/QUOTE

Jag håller på med något som kräver att man ligger steget före hela tiden. Jag har legat steget före när det gäller den norska dopingen... och det mesta jag hållit på med. Det är därför vi inte är på samma nivå. Du lever i nuet.. det skulle jag aldrig kunna göra.
Sannolikheten är så hög som 80-90 % att det blir en överklagan enligt mina prognoser. Men lev du i nuet..
Citera
2017-01-27, 17:38
  #7125
Medlem
Jofs avatar
Tror Johaug är lika bra skidåkerska utan salva som med.
Så ur DET perspektivet är diskussionerna här denna historia ointressant.
Om nu ingen kan visa att hennes prestationer på NÅGOT sätt beror på att hon har salvat sig. Och det har hitintills ingen ens varit i närheten av att göra.

(hypoteser som innebär att man inte kan utesluta detta väger lätt.)

Dopad ja, men om den dopingen är betydelselös för hennes prestationer. Var hamnar vi då?

Att lagen ska ha sin gång och att rutiner ska följas. Helt ok, visserlien. Folk ska dömas för fortkörning
oberoende av om man utgjort fara för sig själv eller omgivningen.
PROFORMA.

Men om 14 månader är allt glömt och Johaug fortsätter att ta medaljer. Utan salva.
Och ingen kommer att ha en aning om hennes tidigare prestationsnivå var beroende av salvningen eller ej.

Skål!
Citera
2017-01-27, 17:39
  #7126
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Sannolikheten är så hög som 80-90 % att det blir en överklagan enligt mina prognoser. Men lev du i nuet..

Det betyder att du tror att straffet nu kommer att bli kortare än 24 månader, vilket jag hela tiden hävdat.
Citera
2017-01-27, 17:41
  #7127
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag vet fortfarande inte varför du tror att det är så?
Det här handlar "bara" om ett straff inom idrottens värld, dvs ett straff som blir en form att tillfälligt yrkesförbud i en idrott. Det är inte ett "straff" i civilrättslig "juridisk" mening. Det är bara i länder där dopingämnet är olagligt som det även kan bli en "riktig" rättgång med ett brottsmål (som jag har förstått det). Typ Italien.

Sedan är tanken såklart att det ska vara rättssäkert ändå, men inom det egna regelverket.

Om du har rätt så får hon fyra år. Om jag har rätt så får hon 12-18 månader. Den som ska bestämma hennes öde måste inte tro på henne. Men det kan inte uteslutas att hon är oskyldig.

Mot detta står din rättstillämpning där alla får fyra år eller frikänns helt.
Citera
2017-01-27, 17:49
  #7128
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det betyder att du tror att straffet nu kommer att bli kortare än 24 månader, vilket jag hela tiden hävdat.

Straffet lär hamna mellan 15-30 månader. Johaug lär knappast få ett lägre straff än cyklisten Agostini som hade 7 nanogram/ml i urinen mot Johaugs 13 nanogram/ml. Han fick 15 månader. Agostini hade då en anständig version varför han fick i sig Clostebol. Johaugs version tror inte ens personer som är mentalt retarderade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in