Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast det är ju helt enkelt inte sant att de skulle spela i samma kategori. Det finns mycket större anledning att misstänka att Italien snarare än Norge dopat sina löpare organiserat, objektivt sett. Intressant är också att folk med anknytning till Finland verkar vara väldigt intresserade av att sprida tanken på lika goda kålsupare....
Jag gör ju skillnad mellan Sverige och Norge så ditt prat om "lika goda kålsupare" faller pladask. Jag har aldrig diskuterat doping med den hållningen att alla är lika goda kålsupare. Jag anser inte heller att alla finnar är lika goda kålsupare, men det gör ni. När Lähteenmäki har höga blodvärden så kopplar ni ihop henne med en "organiserad" doping som pågick för över 10 år sen.
Det enda man har på italienarna är en uppfattning att allt inte står rätt till där. Man saknar fakta. Detsamma gäller Norge. Man har inofficiella höga blodvärden som saknar förklaring. Inte heller vill de redogöra för sina blodvärden fastän de skriker sig hesa att de inget har att dölja. Norrmännen är patetiska. Men 2001, när finnarna blev fast, så ville de ställa sig i ett positivt skimmer och avslöja sina värden. Finnarnas uppfattning att de blev lurade av norrmännen, samt att norrmännen försökte sätta dit dem ges viss trovärdighet av det skedda. Det var en engångsföreteelse för norsk del, de självgoda ville bara sätta glorian på plats.
Rent objektivt har har Norge ingen orsak att ställa sig ovanför Italien. Vad har vi för konkreta fakta att gå på som gör norska skidåkare trovärdigare?