Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag söker ett spel jag spelade vid ett tillfälle hos en kompis på Amiga i början av 90-talet.
Man skulle välja en av tre karaktärer och springa längs en bana som gick från vänster till höger. Det som utmärkte de tre olika karaktärerna var att en hade en gigantisk pung som han bar på medan han sprang, en kunde fisa kraftiga fisar och en var grymt stark.
Innan man började själva spelet skulle man spela en tidsbegränsad bonusbana som avgjorde hur många "specialare" man fick vid spelets början. Bonusbanan för killen med stor pung var att man skulle använda pungen till att vid ett löpande band platta ut så många degklumpar som möjligt till pannkakor. För killen med fisarna skulle man fisa sig så högt upp i luften som möjligt bredvid en höjdmätare. Han den starke skulle svepa så många öl som möjligt innan tiden gick ut.
Specialarna jag såg var att han med pungen kunde sätta sig på sin pung och studsa fram på den. Han med fisarna kunde fisa upp sig i luften och därmed sväva över hål. Den starke kunde nicka bort tegelstenar som kom flygande mot honom.
Grafiken i spelet var lite i Don Martin-stil har jag för mig, men det var som sagt snart 20 år sedan jag såg det så jag minns inte så noga.
Ber om ursäkt att jag enns känner till det här
Spelet heter för övrigt "Viz: The Soft Floppy One"