Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-26, 21:20
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Jag söker ett spel till Spectrum ZX.

Det är ett vilda västern-spel där varje bana går ut på att hitta en efterlyst elaking och helt enkelt skjuta denna. Billy the Kid och Jesse James vill jag minns var två av dessa 'bossar'.
Spelperspektivet är ungefär som Zelda fast man rör sig snett upp åt höger, snett nedåt till vänster osv.
Förjäkla få färger var det i spelet.... Sedan minns jag nog inte så mycket mer. Den som kommer på vad spelet heter får sin plats i himmelriket säkrat.

GunFright ?
Citera
2010-05-26, 21:23
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Tänker lite på Gunsmoke men det tror jag bara fanns till NES...

Citat:
Ursprungligen postat av MrVissto
Kan det vara detta?
Gunsmoke-klon.

Dessvärre inte mina herrar, men tacksam är jag för era försök. Jag borde ha skrivit att det inte var Gunsmoke..... Nä det jag söker är inte ett självscrollande spel utan man kan gå åt vilket håll man känner för.

Nu är jag inte 100% på att jag gick genom alla...men jag tankade för ett tag sedan hem ett arkiv med alla spel till Spectrum och kollade efter spel vars namn börjar på Gun, West och Wild men hittade det ändå inte.
Citera
2010-05-26, 21:26
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
GunFright ?

Jävlar i helvetes mig det är ju det! Så det började på Gun-någonting likt förbannat...
Ett stort tack från mig till dig min gode man/kvinna. (Med oerhört stor säkerhet man)
Citera
2010-05-27, 10:26
Medlem
RaggyMuffins avatar
Söker efter ett spel som jag verkligen gillade när jag va mindre, spelet är antingen till super nintendo eller 64.
Men jag kommer knappt ihåg något från det så jag chansar och skriver det jag lilla jag minns.

I början kan man antingen gå rakt fram eller svänga höger och hitta en flaska(?) med magiskt vatten som jag tror var regnbågsfärgat.
Det är ett magi spel.
Något med en sjöjungfru.
Tror det var i kameravinkel snett framifrån.

Får hoppas att någon på Flashback känner igen det.
Senast redigerad av RaggyMuffin 2010-05-27 kl. 10:28.
Citera
2010-05-27, 11:49
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaggyMuffin
Söker efter ett spel som jag verkligen gillade när jag va mindre, spelet är antingen till super nintendo eller 64.
Men jag kommer knappt ihåg något från det så jag chansar och skriver det jag lilla jag minns.

I början kan man antingen gå rakt fram eller svänga höger och hitta en flaska(?) med magiskt vatten som jag tror var regnbågsfärgat.
Det är ett magi spel.
Något med en sjöjungfru.
Tror det var i kameravinkel snett framifrån.

Får hoppas att någon på Flashback känner igen det.
Young Merlin kanske.
Citera
2010-05-27, 12:10
Medlem
RaggyMuffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Young Merlin kanske.

Om jag någonsin träffar dig, så kommer du få en STOR blöt kyss!
Senast redigerad av RaggyMuffin 2010-05-27 kl. 12:15.
Citera
2010-05-29, 11:41
Medlem
PolkaMans avatar
Jag söker ett spel som jag spelade på en Mac runt år 1996. Tänk dig massa punkter som ligger på hörnen på ett tänkt rutat nät, det är alltså bara massa punkter som ligger uppradade på massa rader. Man "är" en pinne som i början snurrar runt en punkt, trycker man på en knapp när pinnen är mittemellan två punkter så börjar man snurra runt den andra punkten(alltså den punkten man inte snurrar runt innan). Man rör sig alltså genom att byta mellan massa punkter. Jag har för mig att man skulle samla saker och akta sig för en fiendepinne. Nuddade man den pinnen så dog man. Man kan även byta håll att snurra runt.

Tacksam för svar.
Citera
2010-05-29, 16:15
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolkaMan
Jag söker ett spel som jag spelade på en Mac runt år 1996. Tänk dig massa punkter som ligger på hörnen på ett tänkt rutat nät, det är alltså bara massa punkter som ligger uppradade på massa rader. Man "är" en pinne som i början snurrar runt en punkt, trycker man på en knapp när pinnen är mittemellan två punkter så börjar man snurra runt den andra punkten(alltså den punkten man inte snurrar runt innan). Man rör sig alltså genom att byta mellan massa punkter. Jag har för mig att man skulle samla saker och akta sig för en fiendepinne. Nuddade man den pinnen så dog man. Man kan även byta håll att snurra runt.

Tacksam för svar.

Spin Doctor?
Citera
2010-05-29, 16:39
Medlem
PolkaMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Spin Doctor?
Man tackar!
Citera
2010-05-29, 19:48
Medlem
Firewaias avatar
Finns det någon smidig site där man kan lira lite kortspel i stil med magic the gathering på? (Inte nåt avancerat multiplayer-grejs, bara lite slappt mot datorn)
Citera
2010-05-29, 19:55
Medlem
multimegas avatar
Ett gammalt spel från 80talet som fanns både på arkad, och på C64:an.

Man körde en bil (jeep tror jag?) som kunde göra stora hopp.
Första banan så åkte det ner stenar och grejer, samt att man fick skjuta ner andra bilar man åkte bredvid.

Ingen bra beskrivning, men någon kanske vet ändå :-)
Citera
2010-05-29, 20:05
Medlem
Jag söker ett Pc spel som jag spelade för rätt många år sedan. Jag vet att historien är om en pojke med sin hund som ska bekämpa monster eller liknande, mer än så minns jag inte. Någon som känner igen detta? Jag blir tokig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in