Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-10, 18:01
  #481
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Jag och en polare har fixat 2 handkontroller och ett par emulatorprogram, så jag skulle gärna uppskatta lite tips om bra spel till N64 och PSX, enda "kraven" är att de ska vara roliga och ha 2player-läge

Spel vi redan har fixat som ni inte behöver tipsa om: Mario party-liren, Tekken 3, Super smash bros, Golden eye, Mario kart 64.

Tack på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Jolly Rogers
Mario tennis brukar vara roligt ett tag

Lite sent men, tack för tipset men sportspel är inte riktigt vad jag söker. Några mer tips?
Citera
2009-09-10, 21:47
  #482
Medlem
söker ett spel som jag har för mig att jag brukade spela på win95 (kan ha varit 98).

man ska, med en platta som man styr med musen, hindra en boll från att falla ner. den studsar runt och man ska eliminera nåt, minns inte riktigt vad, kanske andra bollar? så kan man få grejer som gör att plattan kan skjuta ner dessa (antagligen) bollar eller fånga bollen som studsar runt på plattan osv...
Citera
2009-09-10, 22:05
  #483
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
söker ett spel som jag har för mig att jag brukade spela på win95 (kan ha varit 98).

man ska, med en platta som man styr med musen, hindra en boll från att falla ner. den studsar runt och man ska eliminera nåt, minns inte riktigt vad, kanske andra bollar? så kan man få grejer som gör att plattan kan skjuta ner dessa (antagligen) bollar eller fånga bollen som studsar runt på plattan osv...
Pong?!
Citera
2009-09-10, 22:10
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Pong?!
haha. tänkte faktiskt skriva att det är en lite mer utvecklad version av pong... men jag skippade det...=) men det är väl lite pong, men med bara en styrplatta...
Citera
2009-09-10, 22:50
  #485
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
haha. tänkte faktiskt skriva att det är en lite mer utvecklad version av pong... men jag skippade det...=) men det är väl lite pong, men med bara en styrplatta...
Det finns hur många kloner som helst av det spelet, men vi kan dra till med Aquanoid eftersom det här verkade vara 90-tal.
Citera
2009-09-10, 23:02
  #486
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Det finns hur många kloner som helst av det spelet, men vi kan dra till med Aquanoid eftersom det här verkade vara 90-tal.
Eller möjligtvis DX-Ball (2) som även det var rätt populärt.
Citera
2009-09-10, 23:52
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Eller möjligtvis DX-Ball (2) som även det var rätt populärt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
det finns hur många kloner som helst av det spelet, men vi kan dra till med Aquanoid eftersom det här verkade vara 90-tal.
man tackar man tackar! ni var snabba det här kommer att hålla mig sysselsatt ett bra tag!
Citera
2009-09-11, 00:35
  #488
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
söker ett spel som jag har för mig att jag brukade spela på win95 (kan ha varit 98).

man ska, med en platta som man styr med musen, hindra en boll från att falla ner. den studsar runt och man ska eliminera nåt, minns inte riktigt vad, kanske andra bollar? så kan man få grejer som gör att plattan kan skjuta ner dessa (antagligen) bollar eller fånga bollen som studsar runt på plattan osv...

Breakout heter spelet i original, men det kom som sagt massor av varianter till alla möjliga plattformar.

Någon av dessa bör det vara:
http://en.wikipedia.org/wiki/Breakout_clone
Citera
2009-09-11, 13:40
  #489
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Jag och en polare har fixat 2 handkontroller och ett par emulatorprogram, så jag skulle gärna uppskatta lite tips om bra spel till N64 och PSX, enda "kraven" är att de ska vara roliga och ha 2player-läge

Spel vi redan har fixat som ni inte behöver tipsa om: Mario party-liren, Tekken 3, Super smash bros, Golden eye, Mario kart 64.

Tack på förhand.

Bump
Citera
2009-09-11, 16:04
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Bump

Golden Eye till N64 är ju ett måste och Reloaded till PSX vill jag minnas var rätt underhållande i multiplayer men Golden Eye är nog allt som behövs.
Citera
2009-09-11, 18:32
  #491
Medlem
Vivi84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0owe
Golden Eye till N64 är ju ett måste och Reloaded till PSX vill jag minnas var rätt underhållande i multiplayer men Golden Eye är nog allt som behövs.

GE som han redan nämnt, fast du kanske bara menade att det håller länge?! Vilket det gör.

När ni tröttnat på Mario Kart 64 så finns ju "Crash Team Racing" spelen till PSX och Diddy Kong Racing till N64.
Citera
2009-09-11, 21:28
  #492
Medlem
Söker ett spel som jag spelade för många år sedan. Det jag kommer ihåg är att man var en grönaktig figur, och så fanns det människor som man skulle rädda, och dessa var klädda i ett brunaktigt skynke och hade spretigt vitt hår om jag minns rätt. Någon som vet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback