2010-04-28, 01:21
Medlem
Aaaaah, där satt den! Så som jag har letat, tack min gode herre!
Citera
2010-04-29, 19:47
Medlem
303experiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threedots-dead
http://www.mobygames.com/game/dos/hare-raising-havoc/screenshots/gameShotId,16265/

Tack så jävla mycket! :d
Citera
2010-04-29, 22:10
Medlem
Igor89s avatar
När jag gick på fritids som knatte så fanns det ett lir när man var ett pappersflygplan och skulle genom diversebanor, och fick ta hjälp av exempelvis fläktar för att komma framåt, någon som vet vad detta spel heter?

Tack på förhand
Citera
2010-04-29, 22:26
Medlem
majorapas avatar
Skrev i den vanliga söker-spel tråden men jag kanske har bättre lycka här.

Jag söker två mac-spel från 90-talet som jag tror var skapade av samma företag, de var iaf väldigt lika.

Det ena handlade om isbjörnar. Det andra om någon snubbe som hette typ alex eller peter...
I båda spelen navigerade man sig runt på olika rutor/områden(bilder) och i varje sådan fanns ett antal minispel och annat kul.

I isbjörnspelet skulle man bl.a. bygga en igloo av isblock och så fanns det även ett litet 2d-platformsspel där man var en isbjörn. Sen har jag för mig att man fiskade också.

I snubbe-spelet navigerade man sig runt i olika rum hemma hos honom och i badrummet fanns bl.a. ett fiskspel av typen "du är en liten fisk som blir större om du äter mindre fiskar men blir uppäten om du kommer för nära en större fisk". Man kunde även rota runt i hans kylskåp och så fanns det en världskarta man kunde göra lite grejer på.

Har försökt hitta de här förut men förgäves....

Söker även ett Apache(helikopter)spel till Mac i 3d och färg. Under introt spelas valkyriornas ritt. När man tryckte på Numpad-0 så låste man upp kulsprutan och kunde då använda musen för att sikta med den. När man valde uppdrag var symbolen för den första träningsbanan samma som den för tunnelbanan i Stockholm, blått T på en vit cirkel.

Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
När jag gick på fritids som knatte så fanns det ett lir när man var ett pappersflygplan och skulle genom diversebanor, och fick ta hjälp av exempelvis fläktar för att komma framåt, någon som vet vad detta spel heter?

Tack på förhand

Glider kan det nog vara. Om du spelade det på PC var det Glider 4.0. (Fritids har väl inte macar)
Screenshot: http://www.macobserver.com/images/columns/slackersguide/2005/20051011glider/glider.jpg
Finns en ny version av Glider för Mac OS X som heter Glider PRO. Går att ladda ner här: http://homepage.mac.com/calhoun/Glider%20PRO.html
Senast redigerad av majorapa 2010-04-29 kl. 22:31.
Citera
2010-04-29, 23:02
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Glider kan det nog vara. Om du spelade det på PC var det Glider 4.0. (Fritids har väl inte macar)
Screenshot: http://www.macobserver.com/images/columns/slackersguide/2005/20051011glider/glider.jpg
Finns en ny version av Glider för Mac OS X som heter Glider PRO. Går att ladda ner här: http://homepage.mac.com/calhoun/Glider%20PRO.html

Japp! tackar så mycket !
Citera
2010-04-30, 22:07
Bannlyst
Söker ett racingspel med motorcyklar/mopeder, väldigt gammalt med usel grafik. Vet inte ens vilken konsol det var till, kan ha varit en av de tidiga SEGA-maskinerna. Hursomhelst kunde man i spelet slå ner de andra man raceade mot dels med knytnävarna/sparkar, men sen kunde man också sno vapen (läs batonger) från poliser och andra och använda. När man knockade någon gjorde det så att de ramlade av hojen och var tvungna att springa tillbaka till den för att köra vidare.

Bra långskott men hoppas någon har en aning
Citera
2010-04-30, 22:28
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVanCleef
Söker ett racingspel med motorcyklar/mopeder, väldigt gammalt med usel grafik. Vet inte ens vilken konsol det var till, kan ha varit en av de tidiga SEGA-maskinerna. Hursomhelst kunde man i spelet slå ner de andra man raceade mot dels med knytnävarna/sparkar, men sen kunde man också sno vapen (läs batonger) från poliser och andra och använda. När man knockade någon gjorde det så att de ramlade av hojen och var tvungna att springa tillbaka till den för att köra vidare.

Bra långskott men hoppas någon har en aning

Road Rash?
Citera
2010-04-30, 22:39
Medlem
Jag minns ett gammalt spel till C64 som jag körde en hel del. Har för mig att hela intrigen gick ut på att man antingen skulle råna eller skydda ett tåg från att bli rånat. Man red bredvid tåget hela tiden på en häst iaf. Nån som har en aning om vad det kan handla om?
Citera
2010-04-30, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Road Rash?

Japp! Tackar, har en hel del minnen från det spelet.
Citera
2010-05-01, 11:57
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Road Rash?

Fan vad bra det spelet är blev sugen på att rota fram det för att lira lite när jag såg det tas upp här
Citera
2010-05-02, 03:16
Medlem
Infekterads avatar
Jag söker ett spel som jag spelade på PC någon gång i mitten av 90-talet. (94 - 96 kanske?)

Det är väldigt luddigt och jag har bara små minnesbilder av det.
First person view.
Man var någon typ av krigare eller liknande som sprang runt i någon borg.
Vill minnas att det fanns hö i vissa rum, och i höet kunde man hitta saker.
Tror även att det fanns skattkistor lite här och där.

Försöker minnas någon fiende men jag är osäker, kan ha funnits spindlar. Har även för mig att det på baksidan fanns en ingame bild från längre in i spelet då någon slogs mot en drake, men det kan vara fel.

I början var det nån cinematic och jag har för mig att man fick se den där borgen som spelet utspelar sig i och att nån ondska hade tagit sig in där och dödat / kidnappat alla. Så var det kanske nån ängel eller gud i klippet som gav mig uppdraget att gå in där och utplåna ondskan.

Väldigt luddigt beskrivet, hoppas någon fattar vilket spel jag letar!
Tacksam för svar!
Citera
2010-05-02, 03:23
Medlem
Infekterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snicko
SKATE
Citat:
Ursprungligen postat av RaggyMuffin
SKATE
http://www.lovquist.com/coolstuff/games/skate.zip