Citat:
Ursprungligen postat av DrDodge
http://www.loppis.se/upload/7065_1.jpeg
Där har vi bilden, några bra retrospel ni kan tippsa om att spela med denna dosan? Lirat Zelda på N64 redan

några sköna N64-lir:
Plattform
Banjo-Kazooie - ruskigt bra plattformsspel från Rare, även uppföljaren Banjo-Tooie)
Conker's Bad Fur Day - hur kan man inte älska en alkoholiserad svärande ekorre?)
Super Mario 64 - behöver ingen introduktion)
FPS
GoldenEye 007 - ett spel som stulit allt för många timmar av mitt liv, helt underbart spel som bevisade att det går att spela first person på konsol
Perfect Dark - spirituella uppföljaren till GoldenEye. samma skapare (Rare), samma känsla fast annat tema och vassare grafik
Fighting
Super Smash Bros - härlig arenafighting med välkända nintendokaraktärer, första i spelserien.
Racing
Diddy Kong Racing - överlägset Mario Kart på alla sätt och vis.
Snowboard Kids - förvisso inte racing då man inte framför motordrivna fordon, men samma upplägg som vilken annan kartracer som helst förutom att man åker snowboard.
Wave Race 64 - bra jetski-racing som har riktigt vass grafik för att vara ett Nintendo 64-spel
Äventyr
The Legend of Zelda: Ocarina of Time - nu hade du förvisso redan lirat det, men det är värt att nämna
The Legend of Zelda: Majora's Mask - enligt mig bättre än Oot. tog allt som var bra och gjorde det bättre.
Mystical Ninja starring Goemon - väldigt japanskt puttenuttigt spel som utspelar sig i feudala japan.
Övrigt
Mario Party (något av dem) - rätt skoj att spela med en kompis, men det tar tyvärr för lång tid och man blir rätt fort less.
Lylat Wars aka Star Fox 64 - helt underbar rail shooter shmup, enda man saknar är sparfunktion (visserligen inget problem om man emulerar)
Paper Mario - enligt mig det enda spelvärda RPG'et till N64.