Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-24, 15:01
Medlem
bombaclouts avatar
Stört länge sen jag spelade spelet jag söker så jag kan bara dela med mig av ytterst lite info om det men hoppas ändå att någon duktig där ute kan hjälpa mig och hitta det jag söker!

Man är en gubbe som ska göra uppdrag genom att flytta lådor. Det är ett flashspel och det är fyrkantiga banor tror jag, som man ser uppifrån.
Har för mig att det var många banor, typ 130 eller 132 st eller något i den stilen.

Aa mer en så minns jag inte just nu :/ Så det är väldigt svårt att veta vad jag snackar om men får hålla tummarna!

Mvh B.
Citera
2010-04-24, 19:00
Medlem
DrDodges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
länken funkar inte.
men hur som helst är ju emulatorer det hetaste valet vad gäller gamepads, själv blir jag galen om jag inte har en gamepad när jag emulerar (undantaget mame, där jag föredrar tengentbord).
vilket spel du väljer är väl dock upp till dig, bara leta i någon NES/SNES/SMS/MD/PSX-tråd.
Länken var inget viktigt. Men frågan var inte inte vilken plattform jag skulle spela på utan vilket spel. Plattformen är verkligen inget problem med tanke på att det är inom retro.
Citera
2010-04-24, 19:44
Medlem
EddieShredders avatar
Söker ett spel som jag lirade på arkadmaskin nånstans 1987-88. Man var ett rockband? som skulle gå runt och spöa folk med gitarrer, man kom till slutmonster osv, det är de enda vaga minnen jag har =(
Citera
2010-04-24, 19:57
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDodge
Länken var inget viktigt. Men frågan var inte inte vilken plattform jag skulle spela på utan vilket spel. Plattformen är verkligen inget problem med tanke på att det är inom retro.

länken hade ju definitivt hjälpt om du ville ha några tips, är ju ändå helt andra spel som är att rekommendera ifall gamepaden har analoga spakar utöver de digitala. sedan är det rätt svårt att tipsa om spel ifall du inte specifierar dig lite, men visst. testa Mega Man: The Wily Wars till Mega Drive om du spelat dig less på vanliga Mega Man.
Citera
2010-04-24, 21:05
Medlem
DrDodges avatar
http://www.loppis.se/upload/7065_1.jpeg
Där har vi bilden, några bra retrospel ni kan tippsa om att spela med denna dosan? Lirat Zelda på N64 redan
Citera
2010-04-24, 21:17
Medlem
Tjena, jag söker ett gammalt bonde spel(!)
Jag tror det heter Milk eller Myulk eller liknande.
Man var då en bonde som ägde en liten skit gård som man hade rustat upp i en annan del av spelet.
det gick ut på att man skulle plöja, harva, så, skörda och hålla koll på korna så dom inte dog. om man inte hade tillräkligt med t.ex kraftfoder kom det upp en liten gubbe och skrek "Missköt inte djuren, nu åker du ut" så stängde spelet av sej.
Tror jag fick det när vi köpte en windows 95 dator.

Kan någon säga var man får tag på spelet?
Citera
2010-04-24, 21:42
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDodge
http://www.loppis.se/upload/7065_1.jpeg
Där har vi bilden, några bra retrospel ni kan tippsa om att spela med denna dosan? Lirat Zelda på N64 redan

några sköna N64-lir:

Plattform
Banjo-Kazooie - ruskigt bra plattformsspel från Rare, även uppföljaren Banjo-Tooie)
Conker's Bad Fur Day - hur kan man inte älska en alkoholiserad svärande ekorre?)
Super Mario 64 - behöver ingen introduktion)

FPS
GoldenEye 007 - ett spel som stulit allt för många timmar av mitt liv, helt underbart spel som bevisade att det går att spela first person på konsol
Perfect Dark - spirituella uppföljaren till GoldenEye. samma skapare (Rare), samma känsla fast annat tema och vassare grafik

Fighting
Super Smash Bros - härlig arenafighting med välkända nintendokaraktärer, första i spelserien.

Racing
Diddy Kong Racing - överlägset Mario Kart på alla sätt och vis.
Snowboard Kids - förvisso inte racing då man inte framför motordrivna fordon, men samma upplägg som vilken annan kartracer som helst förutom att man åker snowboard.
Wave Race 64 - bra jetski-racing som har riktigt vass grafik för att vara ett Nintendo 64-spel

Äventyr
The Legend of Zelda: Ocarina of Time - nu hade du förvisso redan lirat det, men det är värt att nämna
The Legend of Zelda: Majora's Mask - enligt mig bättre än Oot. tog allt som var bra och gjorde det bättre.
Mystical Ninja starring Goemon - väldigt japanskt puttenuttigt spel som utspelar sig i feudala japan.

Övrigt
Mario Party (något av dem) - rätt skoj att spela med en kompis, men det tar tyvärr för lång tid och man blir rätt fort less.
Lylat Wars aka Star Fox 64 - helt underbar rail shooter shmup, enda man saknar är sparfunktion (visserligen inget problem om man emulerar)
Paper Mario - enligt mig det enda spelvärda RPG'et till N64.
Citera
2010-04-24, 22:53
Medlem
303experiences avatar
Söker ett gammalt disney-spel från tidigt 90-tal till pc.

När man skulle starta spelet behövde man snurra på en rund pappersplatta för att få fram den rätta koden (som bestod av disney figurer och symboler). Den tidens kopieringsskydd.

Väl inne i spelet kunde man välja bland olika småspel. Bland annat fanns "Rocketeer" (snubben som har en jetmotor på ryggen)
Ett spel med Roger rabbit fanns också... Det var ett peka-klicka spel där man skulle ta sig vidare från rum till rum..
Sen fanns ett spel där Musse Pigg skulle ha fest, så man fick bjuda in gäster och handla mat och sånt.

någon som har en aning om vad det kan vara för spel?
Citera
2010-04-24, 23:08
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 303experience
Söker ett gammalt disney-spel från tidigt 90-tal till pc.

När man skulle starta spelet behövde man snurra på en rund pappersplatta för att få fram den rätta koden (som bestod av disney figurer och symboler). Den tidens kopieringsskydd.

Väl inne i spelet kunde man välja bland olika småspel. Bland annat fanns "Rocketeer" (snubben som har en jetmotor på ryggen)
Ett spel med Roger rabbit fanns också... Det var ett peka-klicka spel där man skulle ta sig vidare från rum till rum..
Sen fanns ett spel där Musse Pigg skulle ha fest, så man fick bjuda in gäster och handla mat och sånt.

någon som har en aning om vad det kan vara för spel?

Jag har spelat samtliga spel ... kan dock inte minnas vad dom hette.
Citera
2010-04-24, 23:17
Medlem
303experiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Jag har spelat samtliga spel ... kan dock inte minnas vad dom hette.

Attans! Vill främst få tag i roger rabbit spelet för det klarade jag aldrig som liten... det var ju något med en vakthund som vaktade tomten när man kom ut.. då var man tvungen att gunga sig över ett staket.. men därefter dog jag alltid då jag blev överkörd av en bil.. klurigt!
Citera
2010-04-24, 23:38
Medlem
Söker ett spel till Snes tror jag, hyfsat säker.

Man valde olika robotar och körde mot varandra, banorna var hyfsat stora.
Plattformspel.

Kommer inte ihåg så mycket men jag vet att man kunde hoppa ur sin robot om den blev skadad och hoppa in i en tom robot, har för mig man kunde skjuta medan man sprang runt utanför också.
Kommer inte ihåg så mycke om hur dom såg ut, men har för mig att det fanns en som hade nåt sorts lysande svärd och en sköld iaf, fanns en robot som var som en stor spindel.

hmmm kommer fan inte ihåg så mycke mer...nån som har en aning om vad det kan ha hetat?
Citera
2010-04-25, 02:08
Medlem
Fick en flashback från ett Nintendo 64 spel jag spelade lite när jag var yngre!

Mitt minne av spelet är väldigt luddigt, så jag har inte mycket ni kan gå på.

Jag minns att det var ett FPS spel som var mycket våldsamt och det gick antagligen ut på att döda varandra helt enkelt. Det jag minns mest var att man kunde plocka upp vardagliga saker och använda dom som vapen. T.ex metallpinnar, brandsläckare och liknande.

Mycket dålig förklaring jag vet, men jag minns bara "bilder" från spelet .
Senast redigerad av AbsolutNilegard 2010-04-25 kl. 02:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in