Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-04, 04:06
Medlem
Raw123s avatar
Vet ni vad det kallas med sådana spel som man mest använder muspekaren? Oftast asmycket storyline.. typ detektivspel.. vet inte om sådana görs så mycket längre, men hade vart najs om ni kunnat tala om för mig vad genren kallas, så kan jag söka på det.

ge några tips på sådana typer av spel grabbar, gärna nya och välutvecklade... för mycket action gör en trött!
Citera
2010-04-04, 08:38
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raw123
Vet ni vad det kallas med sådana spel som man mest använder muspekaren? Oftast asmycket storyline.. typ detektivspel.. vet inte om sådana görs så mycket längre, men hade vart najs om ni kunnat tala om för mig vad genren kallas, så kan jag söka på det.

ge några tips på sådana typer av spel grabbar, gärna nya och välutvecklade... för mycket action gör en trött!
Äventyrsspel är namnet. men det leder inte alltid rätt. peka/klicka-äventyr leder mer rätt, men är inte lika vanligt namn.
telltale games har gjort moderna uppföljare till dom klassiska lucasart-spelen Sam & Max och Monkey Island, börja där! http://www.telltalegames.com
Citera
2010-04-04, 10:48
Medlem
RaggyMuffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raw123

Machinarium
http://machinarium.net

Laddade ner full versionen igår och jag är helt fast i det. Helt underbar stil.
Citera
2010-04-04, 13:05
Medlem
DiviCs avatar
Jag minns ingenting ur menyerna eller någonting. Men första banan börjar med att du är under attack. Några av byggnaderna brinner som du sedan får laga så fort fienderna som ligger i attack har dött. Sedan får du börja bygga upp med farmar, vingårdar och annat mysigt. Tills du har rustat upp din befolkning så du kan gå till attack. Frågan är bara, vad heter spelet ?
Citera
2010-04-04, 14:25
Medlem
DiviCs avatar
Ursäkta dubbelpost men jag kom på ett till spel som jag inte vet vad det heter som jag skulle älska att spela igen. Det förra var ju till PC som jag glömde säga. Men det här är NES där man är någon silvertäckt man och om man kurar ihop sig. Alltså trycker pil ner och sen B så snurrar han och släpper en liten mina.. Eller något liknande.. Också ett väldigt svagt minne det här men hoppas någon vet
Citera
2010-04-04, 21:41
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Jag minns ingenting ur menyerna eller någonting. Men första banan börjar med att du är under attack. Några av byggnaderna brinner som du sedan får laga så fort fienderna som ligger i attack har dött. Sedan får du börja bygga upp med farmar, vingårdar och annat mysigt. Tills du har rustat upp din befolkning så du kan gå till attack. Frågan är bara, vad heter spelet ?

Kan vara Settlers 5 men jag skulle inte vara förvånad om det finns fler spel med denna inledning. Settlers 5 är förvisso inte heller något retro spel.
Citera
2010-04-04, 23:14
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Kan vara Settlers 5 men jag skulle inte vara förvånad om det finns fler spel med denna inledning. Settlers 5 är förvisso inte heller något retro spel.

Nja jag vet inte. Alltså stilen är ju påminnande från det jag har i huvudet. Men om jag fattade rätt så licensierades settlers 5 2005.. Och yngre än 16 måste jag ha varit när jag spelade det här spelet :/ Det känns som det iaf.. Och det känns som ett på tok för snyggt spel för att vara det jag tänker på .. Men jag får väl kolla mig fram
Citera
2010-04-05, 01:55
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursäkta dubbelpost men jag kom på ett till spel som jag inte vet vad det heter som jag skulle älska att spela igen. Det förra var ju till PC som jag glömde säga. Men det här är NES där man är någon silvertäckt man och om man kurar ihop sig. Alltså trycker pil ner och sen B så snurrar han och släpper en liten mina.. Eller något liknande.. Också ett väldigt svagt minne det här men hoppas någon vet

stämmer väl sådär, men... Metroid?
Citera
2010-04-05, 02:22
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
stämmer väl sådär, men... Metroid?

Nej tyvärr
Jag önskar att det hade varit metroid
Citera
2010-04-05, 09:22
Medlem
Exabytes avatar
Citat:

Det är inte något Age of empires spel?
Citera
2010-04-05, 17:14
Medlem
DiviCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Det är inte något Age of empires spel?

Nej det vet jag helt säkert .. Det verkar vara någonting som inte slog igenom så hårt eftersom jag bara stött på det en gång hos en kompis jag inte har kontakt med längre .. :/
Citera
2010-04-05, 17:18
Medlem
sushisushis avatar
hmm, hoppas att det här är rätt tråd för detta.. letat förgäves rätt länge.. aja

spelet är väl från -99 -00 eller så, det fanns med som ett demo på en skiva från komputer för alla (tidningen), det är samma upplägg som i atomic cannon och atomic tanks osv..
ett artillary game.. det här spelet gick ut på att man hade en tank/fordon som man körde runt med i 3e persons-vy, man hade en kulspruta som standard-vapen men kunde plocka upp diverse roliga vapen som låg runt i 3d-landskapet (minns namnet flower power nuke eller något liknande som namn på ett av dessa vapen), vill minnas att det va lite höga berg o så, att marken förändrades och det blev kratrar när man sprängde saker, spelet är till pc, vore så grymt najs om någon vet vilket spel jag menar eller kan hjälpa mig lista ut tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in