Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-16, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
jag söker ett spel till nintendo 8-bit, det ända jag kommer ihåg är att man var en katt som hade en hatt på sig eller nåt :P har för mig att katten kan ha varit en detektiv :P

tack
lät nästan lite som Felix: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6e/FelixTheCatGame.jpg
Citera
2009-08-17, 17:45
Medlem
Det här spelet har jag letat efter länge men jag vet inte vad det heter. Det verkar helt omöjligt att hitta.
Det är en sagolikt spel till Sega Mega Drive och man styr en kille med ett svärd, tror att svärdet är blått i alla fall är något på figuren blått och så finns det en annan likadan fast röd och dom ska rädda någon tror jag och man slåss mot drakar och olika spännande grejer. Jag kommer faktiskt inte ihåg mer. Mins mest känslan i spelet.

Snälla hjälp mig att föreslå något det skulle kunna vara.
Eller om någon vet ett ställe där dom har lagt ihop ALLA framsidor till Sega mega drive-spel
Citera
2009-08-17, 18:37
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangbongbang
Det här spelet har jag letat efter länge men jag vet inte vad det heter. Det verkar helt omöjligt att hitta.
Det är en sagolikt spel till Sega Mega Drive och man styr en kille med ett svärd, tror att svärdet är blått i alla fall är något på figuren blått och så finns det en annan likadan fast röd och dom ska rädda någon tror jag och man slåss mot drakar och olika spännande grejer. Jag kommer faktiskt inte ihåg mer. Mins mest känslan i spelet.

Eller om någon vet ett ställe där dom har lagt ihop ALLA framsidor till Sega mega drive-spel

Rocket knight adventures?
Citera
2009-08-17, 19:07
Medlem
jirlows avatar
Citat:

det är inte trojan till nes då?
Citera
2009-08-17, 19:13
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
det är inte trojan till nes då?

+1
Beskrivningen lät ju precis som Trojan till NES,
gillade verkligen musiken/ljudet till det liret på den tiden.

http://www.youtube.com/watch?v=Z72tdWFDj2E
Citera
2009-08-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Rocket knight adventures?

Nej jag tror inte det var det men det kan ha varit. Ska testa att spela. Hur som helst var det lite samma stil men lite mer...mystiskt med drakar och sånt där.
Citera
2009-08-20, 22:15
Medlem
Flexens avatar
Letar efter ett litet flashspel (?) Jag tror att det heter något i stil med "Santa ski.

Det man gjorde på spelet var att man styrde en tomte på skidor med musen, ducka luta sig framåt med mera. Man hade även ett jetpack som man kunde aktivera genom att trycka på höger musknapp.

Minns även att man kunde välja flera olika gubbar och bygga egna banor med mera. Spelade spelet någon gång under 2003-2004.

Hoppas att någon kan hjälpa mig
Citera
2009-08-21, 15:58
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexen
Letar efter ett litet flashspel (?) Jag tror att det heter något i stil med "Santa ski.

Det man gjorde på spelet var att man styrde en tomte på skidor med musen, ducka luta sig framåt med mera. Man hade även ett jetpack som man kunde aktivera genom att trycka på höger musknapp.

Minns även att man kunde välja flera olika gubbar och bygga egna banor med mera. Spelade spelet någon gång under 2003-2004.

Hoppas att någon kan hjälpa mig

http://www.fun-motion.com/physics-games/ski-stunt-simulator/

ski stunt simulator tror jag du menar
Citera
2009-08-21, 18:00
Medlem
Flexens avatar
Citat:
http://www.fun-motion.com/physics-games/ski-stunt-simulator/

ski stunt simulator tror jag du menar

Tack!
Citera
2009-08-23, 02:19
Medlem
klistiers avatar
Letar efter ett spel där man vaknade upp i ett laboratorium och skulle fly från ett slott och doktorn som var där, man hittade fler och fler ledtrådar, har för mig att man någon gång fick se sig själv i en spegel och då var man ett riktigt freak!
Någon som känner igen det här?
Citera
2009-08-23, 02:47
Medlem
Domedagens avatar
Citat:

Shining Force 1 o 2. Omslagen ser ut som du beskrivit.
Citera
2009-08-23, 14:48
Medlem
Frontschweins avatar
Söker gamla flygplansspel som än idag har ett underhållningsvärde

Helst första- och andra världskriget

PC only
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto