Letar efter ett namn på ett spel jag spelade för ca 7-8 år sedan. Det var ett RPG, utspelade sig i skogar i typ japan eller något. Men kunde även komma till byar med folk att slakta. Även vargar dödade man i skogen. Tror man som mest kunde kontrollera 4 gubbar. Ganska likt Diablo-spelen. 2D och ganska så starka färger vad jag kommer ihåg..
Det fanns ett spel jag brukade spela mycket som liten, man åker skidor tror jag elr snowboard & helt plötsligt kommer ett monster fram från skogen & man skulle tydligen hoppa över det på gupp som kom upp ibland på banan annars åt monstret upp en, man såg allt uppifrån.. Någon som vet vad det heter?
Det fanns ett spel jag brukade spela mycket som liten, man åker skidor tror jag elr snowboard & helt plötsligt kommer ett monster fram från skogen & man skulle tydligen hoppa över det på gupp som kom upp ibland på banan annars åt monstret upp en, man såg allt uppifrån.. Någon som vet vad det heter?
Söker fortfarande efter ett spel till NES eller kanske Sega som går ut på att ta sig in i någon/några byggnader, man är en inbrottstjuv och får inte bli upptäckt av snuten/väktarna som lyser med ficklampor på en.När det händer så höjs musiken och blir mer intensiv. Jag tror man har på sig en blå dräkt och huvudkaraktären heter Mike.. Har musiken i huvudet och någon vacker dag ska jag spela in låten med synten. Snälla hjälp!
Var lite för snabb i fingarna innan och gjorde en ny tråd.
Jag försöker här nu istället.
Jag letar efter ett Playstation spel, kommer inte ihåg vad det heter. Hyrde det för många mååånga år sedan.
Det var ett plattforspel. Man spelade som nån slags byggarbetare och så skulle man slå sönder byggnader med en stor klubba/slägga på tid. Man kunde även spela två.
Har letat som en tok efter det spelet men inte lyckats.
Letar efter ett spel till famicom (tror inte det kom till NES) där man är en röd ninja och kan sätta sig på en groda och rida runt. Någon?
Och efter ett spel till NES där man sprang (var en blå gubbe tror jag) och hade en stor vit sköld och dödade röda fiender. Vag beskrivning på det men kommer knappt ihåg det.
Senast redigerad av wazzobazzo 2010-01-08 kl. 04:16.
Letar efter ett spel som fanns till Amiga Commodore ( ? ) men även Amiga CD32. Man gick runt i ett höghus, utsattes för en massa pussel. Känslan var allmänt cyberpunkig. Ganska starka färger och det hela var uppdelat i våningar med en rad säkerhetssystem. Lite vagt men jag hoppas någon gammal räv känner igen något av detta.
Söker fortfarande efter ett spel till NES eller kanske Sega som går ut på att ta sig in i någon/några byggnader, man är en inbrottstjuv och får inte bli upptäckt av snuten/väktarna som lyser med ficklampor på en.När det händer så höjs musiken och blir mer intensiv. Jag tror man har på sig en blå dräkt och huvudkaraktären heter Mike.. Har musiken i huvudet och någon vacker dag ska jag spela in låten med synten. Snälla hjälp!
Letar efter ett spel som fanns till Amiga Commodore ( ? ) men även Amiga CD32. Man gick runt i ett höghus, utsattes för en massa pussel. Känslan var allmänt cyberpunkig. Ganska starka färger och det hela var uppdelat i våningar med en rad säkerhetssystem. Lite vagt men jag hoppas någon gammal räv känner igen något av detta.