Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 19:06
Medlem
Tutlurs avatar
Snake rattle n roll fanns inte till amigan va? kul spel i vilket fall
Citera
2017-05-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blutsnaps
Borde finnas bland dessa!

Tack så mycket! Hittade det på 5 sekunder efter att ha tittat på din länk. Detta måste jag skaffa och spela!!! http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=2864
Citera
2017-05-18, 22:15
Medlem
Denna klarar ni!

Dos-spel. Rymd- "gravitationsspel".

Man är ett rymdskepp som färdas på marken. Bilden växer fram precis i de gamla bilspelen tex Lotus och Turbo Out-run. Man är ute i rymden och det finns massor av hål som man ska hoppa över. Det går ut på att man ska ta sig i mål och då kommer nästa bana.

Det blir mer och mer hoppande och man måste reglera gasen så man har rätt hastighet för att hoppen ska bli bra. Riktigt skönt spel där man kör en bana tills man klarar den.

Minns inte vad detta heter, men tror det var känt!

OT: Tackar för hjälpen med spelet jag frågade efter tidigare i veckan. Tog mig över 3 timmar att få igång det. Winaue är verkligen en pina där man ska ställa in rätt Amiga-modell och annat för att spelet ska fungera. Trots att Amigan har så bra spel så blev jag påmind om varför jag inte kör så mycket Amiga. Men spelet var grymt och jag ska fortsätta lira det!
Citera
2017-05-19, 08:57
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Denna klarar ni!

Man är ett rymdskepp som färdas på marken. Bilden växer fram precis i de gamla bilspelen tex Lotus och Turbo Out-run. Man är ute i rymden och det finns massor av hål som man ska hoppa över. Det går ut på att man ska ta sig i mål och då kommer nästa bana.

Det blir mer och mer hoppande och man måste reglera gasen så man har rätt hastighet för att hoppen ska bli bra. Riktigt skönt spel där man kör en bana tills man klarar den.

OT: Tackar för hjälpen med spelet jag frågade efter tidigare i veckan. Tog mig över 3 timmar att få igång det. Winaue är verkligen en pina där man ska ställa in rätt Amiga-modell och annat för att spelet ska fungera. Trots att Amigan har så bra spel så blev jag påmind om varför jag inte kör så mycket Amiga. Men spelet var grymt och jag ska fortsätta lira det!
SkyRoads?
Citera
2017-05-19, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
SkyRoads?

Tack, behöver inte ens kolla din länk för jag minns nu att det är rätt spel!
Får ta och försöka varva det spelet nu. Riktigt välbalanserat och utmanande lir de där!
Citera
2017-05-19, 14:38
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
SkyRoads?

Underbart! Har själv funderat på detta spelet många gånger. Har dock aldrig kommit till skott att fråga i tråden.
Citera
2017-05-20, 17:32
Medlem
Svår nöt

Jag söker ett spel som jag spelade när jag var liten, man var på ett mörkt kontor och det handlade om ett spöke som inte hade några byxor. Inget jag kommer ihåg men min bror nämnde att man typ skjöt fåglar eller nått ut ur ett fönster, men i kontoret så skulle man gå runt och hitta saker.
Citera
2017-05-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Denna klarar ni!

Off-Topic men ganska roligt sammanträffande att jag skrev Sky Roads på förra sidan i tråden som ett förslag till en annan användare som sökte ett spel som lät som det
Citera
2017-05-22, 12:59
Medlem
Detta är ett spel jag undrat över i en väldans massa år, och försökte idag återigen hitta det utan några resultat. Därför vänder jag mig nu till er flashback.

Jag söker ett spel som jag spelade på skolans fritids någon gång runt år 2000. Min minne är mycket vagt, och jag är inte säker på om mina minnen stämmer eller något jag själv muterat efter många år av funderande, men jag har i alla fall ett par starka minnesbilder av spelet.

Spelet var mattebaserat och riktat mot barn. Jag minns mycket väl att det utspelade sig på ett slott, där det fanns bla spöken och andra läskiga saker. Du fick se en bild på rummet du var i, och du var tvungen att svara på enkla mattetal för att ta dig till nästa rum. Jag minns inte att du spelade som någon figur utan det var hellre som ett first person point and click spel, fast med mattetal.

Spelet hade en sparfunktion där du kunde komma tillbaka till ett rum. Jag minns starkt hur jag kollade de olika sparade spelen på datorn och kom till ett rum där det låg en drake och sov på en hög med guldmynt, och om du svarade fel för många gånger så vaknade draken och du fick game over. Jag kan minnas att talen i detta rummet var mycket svåra så jag antar att det var sent in i spelet.

Spelet var lagomt lågupplöst, och hade tecknad 2d grafik. Kan mycket väl ha varit ett DOS spel då jag minns att datorerna hade andra dos spel installera så som The Legend of Kyrandia bla.

Jag minns inte om det var ett svenskt eller engelskt spel, men eftersom jag nu har googlat i ett par timmar utan att hitta någonting om det, eller någon annan som minns spelet online, får mig att tro att det var svenskt. Men samtidigt så har jag inte haft någon lycka av att hitta spelet bland levande böckers bibliotek.

Ni är mitt sista hopp flashback, och jag hoppas ni kan hjälpa mig!
Citera
2017-05-22, 13:17
Medlem
JokkMokks avatar
Söker ett spel som bland annat fanns till Win95. Jag har bara väldigt svaga minnen men vi pratar 1996 iaf.

Det var tecknad grafik och man kunde bygga egna maskiner såsom skördetröskor och liknande. Tror att man även kunde färglägga skiten och skriva ut en bild av sitt mästerverk.

Vill minnas att det fanns andra element i spelet också och jag inbillar mig att ett utav de var att köra traktorer i lera eller vad det nu var.

Låter detta bekant för någon?
Citera
2017-05-22, 13:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Söker ett spel som bland annat fanns till Win95. Jag har bara väldigt svaga minnen men vi pratar 1996 iaf.

Det var tecknad grafik och man kunde bygga egna maskiner såsom skördetröskor och liknande. Tror att man även kunde färglägga skiten och skriva ut en bild av sitt mästerverk.

Vill minnas att det fanns andra element i spelet också och jag inbillar mig att ett utav de var att köra traktorer i lera eller vad det nu var.

Låter detta bekant för någon?

Kan det ha varit "Mulle Meck"?
Citera
2017-05-22, 13:21
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kan det ha varit "Mulle Meck"?

Nej tyvärr inte Spelet var på Engelska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera