Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-20, 20:15
Medlem
marcmarocs avatar
Hej!

Det här är väl inget spel jag letar efter egentligen men kul om någon kommer ihåg. Till Commondore 64 var det ett spel eller ngt slags demo grej när en figur runkar och till slut sprutar. Någon som kommer ihåg det här sjuka spelet/demot?

Annars var H.E.R.O. ett spel jag gillade väldigt mycket.
Citera
2015-09-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcmaroc
Hej!

Det här är väl inget spel jag letar efter egentligen men kul om någon kommer ihåg. Till Commondore 64 var det ett spel eller ngt slags demo grej när en figur runkar och till slut sprutar. Någon som kommer ihåg det här sjuka spelet/demot?

Annars var H.E.R.O. ett spel jag gillade väldigt mycket.

Haha, låter lite som "Dan Dolme". En sidescroller som går ut på att man ska ta sig genom banorna genom att skjuta sönde hinder/fiender (kan ej minnas om det var några fiender i de eller om det bara var hinder) med sin sats för att i slutet av banan rädda en tjej som man där på sätter på.

Gjorde precis en snabb Googling och fann att det tydligen är ett Commondore 64 original.
Det du tänkte på?
Citera
2015-09-21, 20:34
Medlem
Sex Games - hette det
Citera
2015-10-02, 17:46
Medlem
Hej!

Jag söker ett pc-spel som utspelar sig i egypten. Det enda jag minns var att det var ett slags läro-spel och man skulle ta sig över nilen för att komma till kairo för att hitta något (minns inte vad). Men det var siesta så alla på marknaden var borta haha..

Någon som känner igen?
Citera
2015-10-05, 11:13
Medlem
Är det möjligtvis "chefrens pyramid" eller "den flygande mattan"?
Spelade också spelet du frågade om som liten, i skolan faktiskt, och tror att det kan vara någon av dem ovan.
Citera
2015-10-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantertantor
Hej!

Jag söker ett pc-spel som utspelar sig i egypten. Det enda jag minns var att det var ett slags läro-spel och man skulle ta sig över nilen för att komma till kairo för att hitta något (minns inte vad). Men det var siesta så alla på marknaden var borta haha..

Någon som känner igen?

Är det möjligtvis "chefrens pyramid" eller "den flygande mattan"?
Spelade också spelet du frågade om som liten, i skolan faktiskt, och tror att det kan vara någon av dem ovan.
Citera
2015-10-11, 01:55
Medlem
mongooses avatar
Söker ett "klurigt" spel (mest troligt barnspel) som jag spelade i yngre dagar på PC kring kanske år 2000. Minns endast vissa sekvenser och en är då man är fast i en grotta och för att ta sig ut ska man skjuta sönder ett stenras. För att lyckas var man tvungen att ta en näsduk från en vad jag kan minnas var en död pirats skelett och använda som stubin i en kanon som fanns inne i grottan. Skelettets skalle använde man som kanonkula.

I slutet av spelet skulle man tafsa på en sjöjungfru, och det är väl den egentliga anledningen till att jag söker spelet

MVH Mongo
Citera
2015-10-11, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongoose
Söker ett "klurigt" spel (mest troligt barnspel) som jag spelade i yngre dagar på PC kring kanske år 2000. Minns endast vissa sekvenser och en är då man är fast i en grotta och för att ta sig ut ska man skjuta sönder ett stenras. För att lyckas var man tvungen att ta en näsduk från en vad jag kan minnas var en död pirats skelett och använda som stubin i en kanon som fanns inne i grottan. Skelettets skalle använde man som kanonkula.

I slutet av spelet skulle man tafsa på en sjöjungfru, och det är väl den egentliga anledningen till att jag söker spelet

MVH Mongo

Thomas och Tim? https://www.youtube.com/watch?v=bKgXz0k2UEI
Citera
2015-10-11, 02:33
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Hej

Söker ett gammalt spel från PC för alla där man var nån gammal gubbe som dödade zombies och monster med kastande yxor, pilbågar etc

Spelet var 2D platform och utspelade sig i någon sorts grotta

någon som vet vilket spel jag menar ?
Citera
2015-10-11, 18:28
Medlem
mongooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Thomas och Tim? https://www.youtube.com/watch?v=bKgXz0k2UEI

Men exakt!! Tack som fan! Skickar dig en cyberöl
Citera
2015-10-15, 18:06
Medlem
Är det någon som vet namnet på det där spelet?

http://www.image-share.com/upload/3079/33.jpg
Senast redigerad av Mikael861 2015-10-15 kl. 18:10.
Citera
2015-10-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Är det någon som vet namnet på det där spelet?

http://www.image-share.com/upload/3079/33.jpg

Debt är inget spel utan en musikvideo; californication av red hot chili peppers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in