Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-21, 23:51
  #4933
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Ghost Recon var det tyvärr inte, men däremot så var det också ett bra spel när det begav sig!
Så värst mycket mer minns jag inte om mitt eftersökta spel förutom möjligen att gubben antingen stod i vänstra eller högra hörnet beroende hur man hade valt vid tillfället för att man skulle kunna få se så mycket av slagfältet som möjligt när det började att pangas!

Jag undrar om du kanske har blandat ihop saker lite sedan det begav sig, för när det gäller "Spec Ops" så finns det tydligen ett spel i den serien där man mycket riktigt ska spränga ett spionplan och under ett annat uppdrag ska sabotera MIG-plan. Spelet i fråga heter "Spec Ops: Stealth Patrol" men problemet är att det så vitt jag vet endast släpptes till Playstation 1999 och aldrig till PC.

Uppdrag med nedskjutet spionplan: https://www.youtube.com/watch?v=QF8Cgt8sBBA
Uppdrag med MIG-plan: https://www.youtube.com/watch?v=EBhfKX5vRts
Citera
2017-11-22, 00:22
  #4934
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag undrar om du kanske har blandat ihop saker lite sedan det begav sig, för när det gäller "Spec Ops" så finns det tydligen ett spel i den serien där man mycket riktigt ska spränga ett spionplan och under ett annat uppdrag ska sabotera MIG-plan. Spelet i fråga heter "Spec Ops: Stealth Patrol" men problemet är att det så vitt jag vet endast släpptes till Playstation 1999 och aldrig till PC.

Uppdrag med nedskjutet spionplan: https://www.youtube.com/watch?v=QF8Cgt8sBBA
Uppdrag med MIG-plan: https://www.youtube.com/watch?v=EBhfKX5vRts
Nix inte samma spel tyvärr, och då jag aldrig ens har ägt en Playstation så vet jag att spelet var till pc. Tack för försöket iaf!
Citera
2017-11-25, 15:27
  #4935
Medlem
Önskar att jag mindes mer, men det gör jag dessvärre inte. Förr spelade jag ett spel som innehöll olika typer av spel. Det enda spelet som jag egentligen minns, det var ett frågesportspel som påminde om Jeopardy. Skillnaden var främst att man var enda deltagare. Beroende på vad man svarade, så kunde man få svaret: "Nej, den gubben gick inte". Tror det var när man gissade rätt svar, men de försökte luras. För de första gångerna så gick jag på den niten tills jag förstod att det inte alls var fel svar.

Men det var inget utpräglat frågesportspel, utan det var bara ett av flera spel som man kunde välja mellan. Om man sedan kunde välja eller om det dök upp i form av ny bana eller liknande, det minns jag inte.
Citera
2017-11-28, 22:36
  #4936
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Önskar att jag mindes mer, men det gör jag dessvärre inte. Förr spelade jag ett spel som innehöll olika typer av spel. Det enda spelet som jag egentligen minns, det var ett frågesportspel som påminde om Jeopardy. Skillnaden var främst att man var enda deltagare. Beroende på vad man svarade, så kunde man få svaret: "Nej, den gubben gick inte". Tror det var när man gissade rätt svar, men de försökte luras. För de första gångerna så gick jag på den niten tills jag förstod att det inte alls var fel svar.

Men det var inget utpräglat frågesportspel, utan det var bara ett av flera spel som man kunde välja mellan. Om man sedan kunde välja eller om det dök upp i form av ny bana eller liknande, det minns jag inte.

Minns du om det var på svenska eller engelska och om det var till PC eller någon konsol?
Citera
2017-11-28, 22:57
  #4937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Minns du om det var på svenska eller engelska och om det var till PC eller någon konsol?

PC, på svenska.
Citera
2017-11-30, 19:41
  #4938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Låter som Bad Toys, fanns på "117 spel".
https://youtu.be/WSGOORTWVyU?t=635

Det där var tamikatten rätt! Vilket skitspel att snöa in sig på men nu är det löst
Citera
2017-12-16, 18:13
  #4939
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Kära flashback jag behöver er hjälp.
Ett gammalt spel, gissar på någon gång ibörjan av 90-talet men kan vara senare, spelade på DOS windows. Kan finnas på Amiga också.
Mina enda minnen är att man startar i någon form av stad, tror man kunde klicka sig in i någon taverna och köpa saker. Det är troligen någon form av RPG men minns inte om det var många rollspelselement, var för ung för att uppfatta.
iallafall, vad jag minns av vikt är att man går från staden in i någon form av skog, varje "map" är ganska liten, där stötte man på banditer. När det blir fighting får man fram sitt svärd och sköld och blockar inkommande attacker osv. Det blir alltså mer en first view dungeon crawler när man slås annars är det "overhead view". Sen minns jag också att jag kom till en kille som hög av mitt huvud med en yxa när jag inte vände om, med den encountern blev det således aldrig ens en fight.
Tack på förhand.

Er,

Tuli Kupferberg
Citera
2017-12-16, 18:24
  #4940
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Kära flashback jag behöver er hjälp.
Ett gammalt spel, gissar på någon gång ibörjan av 90-talet men kan vara senare, spelade på DOS windows. Kan finnas på Amiga också.
Mina enda minnen är att man startar i någon form av stad, tror man kunde klicka sig in i någon taverna och köpa saker. Det är troligen någon form av RPG men minns inte om det var många rollspelselement, var för ung för att uppfatta.
iallafall, vad jag minns av vikt är att man går från staden in i någon form av skog, varje "map" är ganska liten, där stötte man på banditer. När det blir fighting får man fram sitt svärd och sköld och blockar inkommande attacker osv. Det blir alltså mer en first view dungeon crawler när man slås annars är det "overhead view". Sen minns jag också att jag kom till en kille som hög av mitt huvud med en yxa när jag inte vände om, med den encountern blev det således aldrig ens en fight.
Tack på förhand.Er,

Tuli Kupferberg

Låter som Hero's quest. eller någon av dess uppföljare.
Citera
2017-12-26, 01:25
  #4941
Medlem
dooks avatar
Kära återblickare,

Jag söker ett kunskapsspel som mina kids spelade i mitten av 2000-talet. Min information är tyvärr knapphändig men jag tror titeln börjar på "S". Däremot är jag ganska säker på att i introt så skrivs titeln bokstav för bokstav i olika färger och mönster och eventuellt med något ostadiga linjer. De kanske till och med rör sig?

Spelet frångår de vanliga "regler" som kunskapsspel brukar ha och låter spelaren tänka utanför lådan. Det är mer visuellt och flummigt än t ex "Kalle Kunskap" så man kan tänka sig att det riktar sig till barn som inte vill eller kan blanda rolig spelupplevelse med strukturerad inlärning. Kanske någon av er har en dammig kopia ståendes i hyllan där hemma?
Citera
2017-12-28, 13:17
  #4942
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Låter som Hero's quest. eller någon av dess uppföljare.

Det var rätt! Vilka minnen, stort tack.
Har letat som en galning.

Hero's Quest: So You Want to Be a Hero

Får se om det blir en genomgång eller om jag nöjer mig med youtube.
Citera
2017-12-28, 13:21
  #4943
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuli Kupferberg
Det var rätt! Vilka minnen, stort tack.
Har letat som en galning.

Hero's Quest: So You Want to Be a Hero

Får se om det blir en genomgång eller om jag nöjer mig med youtube.

Du måste spela det själv; på youtube missar man alla kränkande kommentarer från spelet när man dör eller gör felaktigheter.
Citera
2018-01-07, 17:21
  #4944
Medlem
Terry-Butchers avatar
Söker efter ett gammalt strategispel. Kanske från 2000-talet. Det kan ha hetat Hells Kitchen. Eller så utspelade sig storyn i Hells Kitchen, området på Manhattan. Storyn var någon slags maffiagrej där jag minns att man byggde knarklabb och liknande. Layouten på spelet påminde om en blandning mellan The Sims och Sim City.

Ringer det en klocka hos någon?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback