Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-08-23, 11:36
Medlem
Söker ett spel där man åker genom rymden som jag spelade när jag var mycket ung, mellan -95 och -00. Hittade något som liknar det som heter microsoft allegience, men tror inte det är det då jag antar att det här spelet var betydligt mindre komplext.

En minnesbild jag har är att det är klassisk UI med hp och så, och liknande sikte som i det microsoft allegience. En annan är att man hela tiden liksom åker framåt "into" space, men är inte säker på detta eller att det är samma spel.

Några idéer? tack på förhand
Citera
2013-08-23, 11:45
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unanimouz
Söker ett spel där man åker genom rymden som jag spelade när jag var mycket ung, mellan -95 och -00. Hittade något som liknar det som heter microsoft allegience, men tror inte det är det då jag antar att det här spelet var betydligt mindre komplext.

En minnesbild jag har är att det är klassisk UI med hp och så, och liknande sikte som i det microsoft allegience. En annan är att man hela tiden liksom åker framåt "into" space, men är inte säker på detta eller att det är samma spel.

Några idéer? tack på förhand
Descent: Freespace kanske?
Citera
2013-08-23, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Descent: Freespace kanske?

DAMN RIGHT! Känner igen UI:n. Tack som fan vågade knappt tro för en sekund att du hittat rätt med den knapphändiga informationen. Big up!!
Citera
2013-08-23, 14:50
Medlem
Grus-i-skons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Sent svarat från min sida, men ditt svar var helt korrekt! Tack så väldigt mycket.

Varsågod, kul att vara till hjälp
Citera
2013-08-23, 19:04
Medlem
TerminatorGundes avatar
Letar efter ett dataspel som jag enbart spelade någon gång i början på 2000-talet eller i slutet av 90-talet. Man börjar i ett brinnande hus och ska ta sig någonstans,kommer inte ihåg vart. Tror man skjuter mot poliser iallfall,men har molotovcocktail,gevär och andra skjutvapen.
Citera
2013-08-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Letar efter ett dataspel som jag enbart spelade någon gång i början på 2000-talet eller i slutet av 90-talet. Man börjar i ett brinnande hus och ska ta sig någonstans,kommer inte ihåg vart. Tror man skjuter mot poliser iallfall,men har molotovcocktail,gevär och andra skjutvapen.

Max Payne?
Citera
2013-08-30, 22:30
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Max Payne?

För nytt =) tror det var till w98 med :/ inte helt säker.
Citera
2013-08-31, 11:42
Medlem
Grus-i-skons avatar
Citat:

Var perspektivet i första person eller i tredje person?
Citera
2013-08-31, 17:40
Medlem
Citat:
För nytt =) tror det var till w98 med :/ inte helt säker.

Första Max Payne är ju från 2001

Men Postal

http://www.youtube.com/watch?v=uxgoLk2NCh4

Eller Postal 2

http://www.youtube.com/watch?v=vfiIVbPJMZA

då?

De båda spelen är ganska så olika
Citera
2013-09-02, 06:57
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Första Max Payne är ju från 2001

Men Postal

http://www.youtube.com/watch?v=uxgoLk2NCh4

Eller Postal 2

http://www.youtube.com/watch?v=vfiIVbPJMZA

då?

De båda spelen är ganska så olika

Postal var det har bara spelat 2an. Tackar
Citera
2013-09-03, 22:32
Medlem
Patriarch Ks avatar
Det var någon form av "kortspel" där man hade typ ett trädgårdsland att ta hand om och så skulle man dra ett kort. Ibland fick man fram någon mullvad och ibland någon vattenkanna tror jag. Jag har ett extremt vagt minne av det, men det var från 1995 +-2 eller något liknande.
Jag tror det var någon trevlig musik i bakgrunden och lite brun bakgrund. Hjälp?!
Citera
2013-09-05, 19:08
Medlem
Söker ett gammalt spel och om jag minns rätt ska man bygga "ihop" några apor (?) och sen släppa en boll så ska den studsa runt på alla pjäser tills den kommer till målet. Kan ha spelat det på windows 98 för 15 år sedan eller något.
Senast redigerad av ftwftl 2013-09-05 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in