Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatten
Tänkte också på Lock ´n chase men kopplade till Atari VCS (ännu äldre, så någon musik att tala om är det ju i och för sig inte;-):

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q22Fb6fm1NI

Det fanns även till Intellivision och arkad, men jag valde att länka gameboy versionen eftersom den har mest musik
Citera
2013-03-17, 17:55
Medlem
Saltkattens avatar
Bra tänkt där Jäggarn

OT: När jag kollade på arkadklippet blev jag förresten sjukt sugen på att lira Pepper 2 som jag öste ner en förmögenhet i på Grönan som liten knatte. Det måste vara ett av de bästa och mest beroendeframkallande maze-spelen genom tiderna!
Citera
2013-03-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatten
Bra tänkt där Jäggarn

OT: När jag kollade på arkadklippet blev jag förresten sjukt sugen på att lira Pepper 2 som jag öste ner en förmögenhet i på Grönan som liten knatte. Det måste vara ett av de bästa och mest beroendeframkallande maze-spelen genom tiderna!

Det hade jag missat, men jag har aldrig gillat Pacman-spel och dess diverse kloner av någon anledning, så det kan nog förklara ifall jag gått förbi det.
Citera
2013-03-23, 23:06
Medlem
therifs avatar
Sitter och tittar på gameplay videor på Youtube där någon amerikanare med för mycket fritid spelar något av de många spel jag lirade som ung. Hugo, Harry Potter och de vises sten, Draculas hemligheter m.fl.

Där är dock ett jag inte kan hitta. Problemet är att jag minns ytterst lite av spelet, men hade gärna hittat det igen. Det handlade om några astronauter av något slag som kraschat. Minns att det är en grupp personer och att man spelade en massa 'minigames' typ för att hjälpa de. Under det ena stod en av karaktärerna och stampade med foten när man inte rörde han. Väldigt retro spel, ingen 3D eller liknande.

Det kom en uppföljare till spelet också i vilket den kvinnliga karaktären kidnappas.

Inte alls mycket att gå efter, jag vet. Men någon kanske vet vilket spel jag söker. Hade någon snappat upp Doktor Kosmos spelet hade det varit kul också.
Citera
2013-03-23, 23:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Sitter och tittar på gameplay videor på Youtube där någon amerikanare med för mycket fritid spelar något av de många spel jag lirade som ung. Hugo, Harry Potter och de vises sten, Draculas hemligheter m.fl.

Där är dock ett jag inte kan hitta. Problemet är att jag minns ytterst lite av spelet, men hade gärna hittat det igen. Det handlade om några astronauter av något slag som kraschat. Minns att det är en grupp personer och att man spelade en massa 'minigames' typ för att hjälpa de. Under det ena stod en av karaktärerna och stampade med foten när man inte rörde han. Väldigt retro spel, ingen 3D eller liknande.

Det kom en uppföljare till spelet också i vilket den kvinnliga karaktären kidnappas.

Inte alls mycket att gå efter, jag vet. Men någon kanske vet vilket spel jag söker. Hade någon snappat upp Doktor Kosmos spelet hade det varit kul också.

Det låter som The dig från Lucasarts
Citera
2013-03-24, 21:32
Medlem
SegPingvins avatar
Jag söker ett spel jag lirade som mindre:

Man springer runt i en mataffär och samlar ihop en massa olika varor, den som först hade samlat på sig allting och sprungit ut i kassan vann "tävlingen".

Detta är någon gång mellan 1998 och 2006 skulle jag tippa på, har med för mig att jag fick spelet ur en happy meal från Mcdonalds

Edit: Jag hittade det - Mall Mania
Senast redigerad av SegPingvin 2013-03-24 kl. 21:44.
Citera
2013-03-25, 15:55
Bannlyst
Jag minns ett lite udda plattformsspel jag spelade i slutet på 90-talet och början av 2000-talet.
Det var i mycket dålig grafik som i princip bara bestod av pixlar. Man var en naken man som skulle gå runt som Super Mario och leta efter ölburkar, sedan så var det hål i marken som det brann i, och du var tvungen att kissa på bränderna för att släcka de (du var tvungen att hitta tillräckligt mycket öl för att göra det). När du kom i mål var det en naken kvinna som du hade sex med.

Vad hette spelet?!
Senast redigerad av Applejacks 2013-03-25 kl. 15:58.
Citera
2013-03-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag minns ett lite udda plattformsspel jag spelade i slutet på 90-talet och början av 2000-talet.
Det var i mycket dålig grafik som i princip bara bestod av pixlar. Man var en naken man som skulle gå runt som Super Mario och leta efter ölburkar, sedan så var det hål i marken som det brann i, och du var tvungen att kissa på bränderna för att släcka de (du var tvungen att hitta tillräckligt mycket öl för att göra det). När du kom i mål var det en naken kvinna som du hade sex med.

Vad hette spelet?!

Dan Dolme?
Citera
2013-03-26, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnLinaPulver
Dan Dolme?

Så var det! Tackar!
Ett jävligt skumt spel, men ack så komiskt.
Citera
2013-03-26, 23:08
Medlem
Doktor Muggs avatar
Letar efter ett spel som jag spelade på Amiga 500, ungefärligen första halvan av 90-talet.

Man bygger en månbas och lite olika typer av rymdskepp, skeppen skickar man iväg till lite andra planeter/månar och till asteroidbältet och så fraktar man hem malm. Har för mig att man på något vis skall återkolonisera jorden, men minns inte riktigt end-game.
Citera
2013-03-27, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Mugg
Letar efter ett spel som jag spelade på Amiga 500, ungefärligen första halvan av 90-talet.

Man bygger en månbas och lite olika typer av rymdskepp, skeppen skickar man iväg till lite andra planeter/månar och till asteroidbältet och så fraktar man hem malm. Har för mig att man på något vis skall återkolonisera jorden, men minns inte riktigt end-game.

kan det vara millenium 2.2?
Citera
2013-03-28, 06:24
Medlem
kun6Sizes avatar
Äldre spel till PC - 95/98.

Hejsan!

Jag låg och tänkte på gamla spel som jag hade förr. Och kom och tänka på ett spel jag
hade till min första databurk med Windows 95/98, så det var ju ett tag sedan.
Ska försöka förklara spelet/spelen så noga som möjligt.

1. Det första jag minns är ett Ninjaaktigt spel där du i början få en samurajkniv att slåss med.
Och en gråpistol i from av en uzi eller mac10. Dina fiender var även Asiater.
Spelet måste kommit emellan 1995/1998. Fps spel.

Har testat att googla allt möjligt mellan, Ninja game 1995 Windows och diverse kombinationer av årtal vapen i spelet och dylikt. Tyvärr utan någon lycka. Så jag hoppas någon här kan snappa upp lite
av det jag försöker förklara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in