Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-10, 11:33
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurfin
Hej kommer ihåg ett amiga spel och sökt efter detta spel många år nu tror det börjar på V eller W men e osäker men iaf

Man är/styr en stor robot/krigsmaskin i ruinerna av olika städer bla LA osv och man skjuter fan exakt allt soldater, hästar, bilar, kanoner, glidflygare lite halvt köttigt sådär. Första bossen e en atombomb/missil iaf

Tack på förhand

Kan det möjligtvis vara "Walker"?
Citera
2009-05-10, 17:30
Medlem
Yay!

Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Det där är UN squadron. Ett av mina favortispel, har klarat det många gånger.
Finns även en uppföljare men bara till arkad, även det första spelet är från början på arkad men det är helt annorlunda.

Fy fan va grymt! Du är fan bäst!
Citera
2009-05-11, 00:20
Medlem
Mudss avatar
Hej! jag behöver hjälp med att hitta ett gammalt barndoms spel till mig.
Spelet var på PC, Det jag kommer ihåg av spelet är: Det var ett fighting spel där man slogs med djur som kunde transformera sig till robotdjur. sista bossen är en groda har jag för mig. Några av djuren man kan vara är en Hund, dinosaurie och en sköldpadda.
När man dog drogs det ner ett vitt skynke framför sin karaktär.
Hela spelet utspelar sig i ett labb har jag för mig.
Det var väl allt jag kommer ihåg!

Snälla hjälp mig!
Citera
2009-05-11, 23:46
Medlem
xylometazolines avatar
Jag söker två spel.

Första spelet är ett spel till MS-DOS har jag för mig och man var en austronaut på en annan planet och hoppade omkring för att försöka ta sig vidare genom banorna som var fyllda med monster och sådant.

Andra spelet är något spel till PSX där jag minns en sekvens där karaktären i spelet hoppar upp genom en bana på gigantiska meloner. Minns inte så mycket mer.
Citera
2009-05-12, 01:06
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xylometazoline
Jag söker två spel.

Första spelet är ett spel till MS-DOS har jag för mig och man var en austronaut på en annan planet och hoppade omkring för att försöka ta sig vidare genom banorna som var fyllda med monster och sådant.

Kan det vara "Commander Keen"?
Citera
2009-05-16, 15:24
Medlem
FlyingMachines avatar
Ett strategispel där man styr ett land i mellanöstern. Man får välja vilka soldater man får varje runda, och man kan få kärnvapen till slut, även om jag aldrig lyckades

Någon gissning?

EDIT:
Borde kanske googlat först. Spelet var Conflict: Middle East Political Simulator
Citera
2009-05-17, 10:35
Medlem
xylometazolines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Kan det vara "Commander Keen"?
Nej, det var det inte men väldigt likt. Tror att grafiken var lite sämre och astronauten hade en komplett rymddräkt på sig.
Citera
2009-05-18, 20:17
Medlem
Spelet jag hoppas på nån vet va det heter gick ut på att man flög ett plan och sköt små gubbar på marken. Va små öar som gubbarna sprang rundor på så skulle man ta död på alla o sen landa (kan varit på ett skepp). Det e det enda jag minns man gjorde på de, flög fram o tillbaks tills man dödat dem. Tror det var på Amiga vi spelade det på för många många år sedan.

Så typsikt! Letat som fna förr men inte hittat men så fort jag skrev här hittade jag det själv

Va Wings of Fury tydligen!
Senast redigerad av stanger82 2009-05-18 kl. 20:24.
Citera
2009-05-19, 09:45
Medlem
t0tt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muds
Spelet var på PC, Det jag kommer ihåg av spelet är: Det var ett fighting spel där man slogs med djur som kunde transformera sig till robotdjur. sista bossen är en groda har jag för mig. Några av djuren man kan vara är en Hund, dinosaurie och en sköldpadda.

Snälla hjälp mig!

Bump.

Var exakt det här spelet jag tänkte requesta! Rätta mig om jag har fel, men visst menar du som ett fightingspel där man kunde köra multiplayer mot varandra, som tex "Tekken"? Jag minns att jag alltid var en fisk som hade en fiskskål över huvudet.

Någon?
Citera
2009-05-19, 12:57
Medlem
espen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muds

Snälla hjälp mig!
Battle Beast?
Citera
2009-05-19, 15:35
Medlem
t0tt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espen21
Battle Beast?

Det spelet var det! Tackar
Citera
2009-05-19, 15:59
Medlem
cyckelmorfars avatar
Söker ett spel som jag spelade när jag var liten,
man var en liten robot, som stred mot andra robotar, samtidigt som man klättrade uppåt på en bana, och fick hjälp av diverse stegar och fläktar och dyl.
Någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in