Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-01-05, 23:09
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goul
Men du är guld värd! Där har vi de! =)
Var länge sedan jag spelade det. men nu när jag ser klippet kommer minnet tillbaka.

Tackar och åter tackar!

Bra det
Lite konstigt att du bara minns top-down delarna dock (händer typ 2 gånger i spelet)

Men det där är ett utav dom grymt bästa co-op spelen på SNES
Spelade det några hundratals timmar hos grannen.

Fanns även ett Probotector till Megadrive och två till på NES
http://www.youtube.com/watch?v=dliXUgdOCJI
Senast redigerad av robotwo 2013-01-05 kl. 23:22.
Citera
2013-01-06, 00:03
Medlem
Saddl3rs avatar
När jag var mindre (måste varit runt 98-00) spelade jag ett spel hos min mammas kompis där man var en apmänniska. Har för mig att det var ett sidskrollande plattformsspel, men inte helt säker.

Vad jag kommer ihåg kunde man inte spara, och om minnet inte sviker mig har jag för mig att konsollen var svart (möjligtvis sega genesis?)

Man såg ungefär ut som Son Goku, fast lite mer apaktig!

Tack!
Citera
2013-01-06, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kernfri
Ojojoj va jag behöver hjälp. Har haft ett spel på hjärnan länge som jag spelade när jag var liten knodd. Har en känsla att jag är den enda personen i världen som spelat det för jag har ännu inte träffat en like. Det var till PC och här kommer en beskrivning så vitt jag minns det:
Man var i Draculas slott och klickade på grejer...

Ja det är väl ungefär det jag minns.

Nej men man skulle hitta Dracula tror jag och han var gömd och man skulle klicka för att hitta hemliga gömställen. I en klocka, under ett trappsteg osv. Det var extremt basic. En 2D vy och de klickbara sakerna stack liksom ut så där ni vet, de hade en lite annan färg eller skärpa. Först va man på nån kyrkogård på vägen upp till slottet. Sedan i hallen av slotten. Sedan i vallgraven typ. Sedan skulle man ner i källaren men dit kom jag aldrig för jag fattade inte hur, var inget master-gamer precis. Och efter det så försvann skivorna och jag hann aldrig spela klart

Förväntar mig inte att hitta det idag, vill bara komma på vad det heter.

Nu drar jag en vild gissning på dina titta-klicka-beskrivningar samt inledningen men skulle det kunna vara full throttle? Vet att det inte är i Draculas slott men i övrigt lät det likt. Bästa gissningen just nu...
Citera
2013-01-06, 01:33
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
När jag var mindre (måste varit runt 98-00) spelade jag ett spel hos min mammas kompis där man var en apmänniska. Har för mig att det var ett sidskrollande plattformsspel, men inte helt säker.

Vad jag kommer ihåg kunde man inte spara, och om minnet inte sviker mig har jag för mig att konsollen var svart (möjligtvis sega genesis?)

Tack!

Första jag kommer o tänka på är Congo's Caper till SNES
http://www.youtube.com/watch?v=-HQ2KR5U12c
Citera
2013-01-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Första jag kommer o tänka på är Congo's Caper till SNES
http://www.youtube.com/watch?v=-HQ2KR5U12c

Det ser ju onekligen mer ut som en manga/anmie karaktär än vad jag hade i åtanke, men jag lägger up mitt förslag på Toki i alla fall

http://www.youtube.com/watch?v=-psNGhNmItM
Citera
2013-01-09, 04:18
Bannlyst
Jag söker spelet med musiken i det här klippet (kommer allra sist):

http://www.youtube.com/watch?v=6yiW_8jhHJ4&lc=AiJmUS1C_OO815cYFApHHtLTwAs xn_l5nE85e3O_K2U

Har för mig att det kommer från ett arkad- eller pusselspel (då jag minns pulserande ljud under nivåerna direkt efter). Fick svaret bomberman på tuben men hittar inte just det musikklippet så är inte säker på att det är rätt.
Citera
2013-01-09, 04:19
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Jag söker spelet med musiken i det här klippet (kommer allra sist):

http://www.youtube.com/watch?v=6yiW_8jhHJ4&lc=AiJmUS1C_OO815cYFApHHtLTwAs xn_l5nE85e3O_K2U

Har för mig att det kommer från ett arkad- eller pusselspel (då jag minns pulserande ljud under nivåerna direkt efter). Fick svaret bomberman på tuben men hittar inte just det musikklippet så är inte säker på att det är rätt.

Pacman. Godnatt!
Citera
2013-01-09, 04:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Pacman. Godnatt!

Haha kom på det innan jag fick ditt svar. Med tanke på vilket spel det var...fail på mig och tack iaf .

Edit: kan lika gärna fråga om ett spel till i detta inlägget då. Minns ett gammalt mattespel från mellan- eller högstadiet (tidigt 00-tal). Har för mig att man skulle ta sig uppåt i en pyramid eller ett slott. Inga relevanta träffar på google.

Någon som vet vilket det kan vara?
Senast redigerad av wazzobazzo 2013-01-09 kl. 04:50.
Citera
2013-01-09, 04:58
Medlem
Citat:

Tack!

Inte tombi? http://images.wikia.com/tomba/images/6/64/Tombi.png
Citera
2013-01-09, 07:22
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:

Tack!
Joe & Mac: Caveman Ninja?
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Edit: kan lika gärna fråga om ett spel till i detta inlägget då. Minns ett gammalt mattespel från mellan- eller högstadiet (tidigt 00-tal). Har för mig att man skulle ta sig uppåt i en pyramid eller ett slott. Inga relevanta träffar på google.

Någon som vet vilket det kan vara?
Chefrens - eller Cheops Pyramid kanske?
Senast redigerad av Justitiemord 2013-01-09 kl. 07:25. Anledning: tillägg
Citera
2013-01-09, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Joe & Mac: Caveman Ninja?

Chefrens - eller Cheops Pyramid kanske?

Det var tydligen båda (känner igen båda namnen). Tackar .
Citera
2013-01-09, 11:34
Medlem
Som vanligt när jag söker svar på här så har jag väldigt lite info att komma med, men det brukar alltid dyka upp någon som vet vad jag söker.
Jag minns vagt ett platforms-spel som jag spelade hos en kompis i min ungdom och jag trooooor det var på någon form av amiga. Det jag minns är att man turades om typ super mario fast istället för mario o luigi så spelade man som robotar tror jag, eller människor i robotmundering kanske(kan lika gärna vara aliens, mitt minne är inte att lita på). Man hoppade och sköt och samlade poäng, vill minnas en typ av fiender som kom flygandes mot en(bin)Har för mig att det var ett ganska svårt spel dessutom.
Mer kommer jag fan inte på, någon som har ett uppslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in