2015-07-07, 12:00
Medlem
RickeyMourkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
skulle kunna vara Cardinal Syn ( Wikipedia, Youtube )
Oj! hade helt glömt bort att jag skrev i denna tråden. Och så hade jag fått svar efter bara några timmar. Ja det verkar vara det spelet. Tack så mycket!
Citera
2015-07-10, 01:06
Medlem
Nujabezs avatar
Tjena allihop!
Det var ett bra tag sen jag var in här och fick svar på en av mina funderingar och nu är det dags igen.

Nu söker jag ett vrålgammalt spel som förmodligen är skapt för Windows 3.1.
Jag har svaga minnen av att det var ett "peka klicka-äventyr" som innehöll många småspel.
Det enda inslaget av minispel som jag minns är detta är att (det låter fjantigt, jag vet)
-Man skulle hjälpa en ko som sitter i en kakfabrik genom att hälla syltklickar på kakorna. Eller något i den stilen.
Vill minnas att det hade svenskt tal och att man kunde klicka på kossan för att fråga om hjälp. (Kan dock ha jävligt fel...)

Det är allt jag minns.
Är det någon som kan hjälpa mig knäcka denna nöt som jag grubblat över i 19+ år !?
Valfri öl utdelas såklart till den som knäcker först! ^^
Citera
2015-07-13, 17:04
Medlem
Jag hade ett spel till Sega Megadrive (tror jag,eller var det Snes? ) jag lirade som liten parvel. Det var ett plattformsspel som kändes en aning avancerat för sin tid, och svårt som tusan. Fanns flera vägar att gå för att besegra en level, även en drös med power ups, man var en badass snubbe i solglasögon om jag minns rätt.
Citera
2015-07-13, 20:07
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonnyCement
Jag hade ett spel till Sega Megadrive (tror jag,eller var det Snes? ) jag lirade som liten parvel. Det var ett plattformsspel som kändes en aning avancerat för sin tid, och svårt som tusan. Fanns flera vägar att gå för att besegra en level, även en drös med power ups, man var en badass snubbe i solglasögon om jag minns rätt.
Kid Chameleon! Megadrivens bästa spel, det håller än idag
Citera
2015-07-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Kid Chameleon! Megadrivens bästa spel, det håller än idag

Jajjemensan... detta var det, tack och bock!
Känns som detta spel är lite mindre populärt/underskattat?
Annars ett ruggigt bra spel!
Citera
2015-07-19, 20:48
Medlem
Hej!

Jag söker ett spel/program som jag satt och lekte med för länge sen på skolans datorer. Har för mig att det var på win95 tiden.

Jag kommer ihåg att ikonen till spelet var ett träd, och i spelet kunde man välja t.ex att måla med både stämplar och penslar.
Jag vet att man fick klicka på flera saker på trädet som var en sorts huvudmeny.
Det är ungefär det jag kommer ihåg.
Citera
2015-07-23, 01:23
Medlem
Nujabezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velorond
Hej!

Jag söker ett spel/program som jag satt och lekte med för länge sen på skolans datorer. Har för mig att det var på win95 tiden.

Jag kommer ihåg att ikonen till spelet var ett träd, och i spelet kunde man välja t.ex att måla med både stämplar och penslar.
Jag vet att man fick klicka på flera saker på trädet som var en sorts huvudmeny.
Det är ungefär det jag kommer ihåg.

Kunskapsträdet!
Har många fina minnen av det förmodligen första egna PC spelet jag fick. Hade det också precis som du i skolan och hemma.
Dum som jag var så gav jag bort det till mina kusiner och glömde bort det i många år, men sprang på det på en loppis för ett par år sen och köpte det!

Vissa inslag i spelet var dock på Norska på min gamla skiva. Såsom när man klickade på en orm så sa de "-Slange, denna långa tynne djyret är en slange". Det händer inte på den nya cdn jag har. :/

Hoppas du fick din fråga besvarad!
Här följer en video på hur det ljuva spelet låter på engelska! https://youtu.be/QoX09yYfHWw
Senast redigerad av Nujabez 2015-07-23 kl. 01:30.
Citera
2015-07-26, 18:59
Medlem
Gosifs avatar
Jag söker ett spel som jag spelade runt 97-98 på en gammal IBM 75 mhz med 8mb ram.. Spelet heter Elk Hunter och kan inte hitta spelet när jag försöker söka efter det. Jag tror det är från 96 eller något. Det stod Elk Hunter på skivan, men den var bränd kommer jag ihåg.. Kan spelet ha en annan titel också?

Herregud, jag hittade det precis! Deer hunter från 97!
Senast redigerad av Gosif 2015-07-26 kl. 19:02.
Citera
2015-07-27, 00:21
Medlem
SnilleFixs avatar
Jag söker ett pc-spel som liknar nintendos 8-bit 1942, det var för windows 95/98 eller också XP.
Minns i början att det är en bild på en helikopterförare.

Tyckte det var jävligt skoj när jag var liten. Skulle vara kul att få uppleva lite nostalgi.
Citera
2015-07-27, 23:23
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Jag söker ett pc-spel som liknar nintendos 8-bit 1942, det var för windows 95/98 eller också XP.

Tyckte det var jävligt skoj när jag var liten. Skulle vara kul att få uppleva lite nostalgi.

Kan det ha varit Jungle Strike? https://en.wikipedia.org/wiki/Jungle_Strike
Citera
2015-07-28, 06:00
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix

Som posten ovan nämde eller Desert strike. I annat fall något av choplifter-spelen? Alltså mer platforms-variant av helipkopter-styrande.
Citera
2015-07-28, 08:00
Medlem
SnilleFixs avatar
Tack för svaren grabbar! Det är tyvärr inte nån av dom. :/
Spelet är som NES Gun nac, man åker rakt fram och styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in