Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-08-18, 12:43
Medlem
Jag letar efter ett spel jag spela när jag var liten mellan 1990-2000 ska spelet ha kommit ut.
Kan berätta vad jag kommer ihåg av spelet.
Spelet är som The lost wikings , det är 3 gubbar som har sport rustning på sig, den första gubben har ett baseball trä som han skjuter sina bollar på fienderna! den andra har en hagelbössa och den tredje har en amrikansk fotbolls hjälm och slänger iväg typ som bowling klot( bruna ). Har typ samma grafik som Earthworm jim spelet , vad jag minns av fienderna var att det fanns Små bebisar som var gröna med huggtänder, och sen fick man möta en boss som var en stor bebis med huggtänder !

Hoppas någon kan hjälpa mig ! letar som en dårre efter det här spelet

tack ! Snäll hjälp mig !
Citera
2012-08-19, 19:04
Bannlyst
Söker ett machintoshspel..

man flög omkring med dinosaurier, var väl ett pusselspel.. filmer då man klarade något uppdrag o på den tiden pompös musiken

helt totalt glömt allt tills idag då jag fick en flashback med the avengerer musik

när man skulle spara spelet var man i någon fästning liknande byggnad med drakliknande saker
Citera
2012-08-22, 23:07
Medlem
Chillfires avatar
Jag söker ett spel...

Hela spelet går ut på att du jobbar på ett kontor, du sysslar med en massa olika saker och blir befordrad till nästa våning och där får du nya uppgifter.

Spelet kan ha kommit på 90-tal, möjligtvis tidigt 00-tal.

Kommer även ihåg att det var firmafest ibland, och man kunde ha ihop det med andra på kontoret tror jag.

Lite som Sims på kontoret.
Citera
2012-08-23, 07:31
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillfire
Jag söker ett spel...

Hela spelet går ut på att du jobbar på ett kontor, du sysslar med en massa olika saker och blir befordrad till nästa våning och där får du nya uppgifter.

Spelet kan ha kommit på 90-tal, möjligtvis tidigt 00-tal.

Kommer även ihåg att det var firmafest ibland, och man kunde ha ihop det med andra på kontoret tror jag.

Lite som Sims på kontoret.
Big Biz Tycoon?
Citera
2012-08-23, 09:19
Medlem
Ovcharkas avatar
Nintendo 8-bit

Man är några lustiga figurer, nån sorts djur/monster. Man kan skifta (vill jag minnas) mellan olika, och alla har de olika egenskaper som kan vara bra att ha, eller i vissa fall nödvändiga för att ta sig fram i spelet.

Jag kommer ihåg väldigt lite av spelet, men vid ett tillfälle är man uppe bland molnen. Jag tror det är här man får "sugproppen" så att man kan klättra på väggar (vilket man också måste vid minst ett tillfälle).

Någon som har en aning om vad det kan vara?
Citera
2012-08-23, 09:27
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Nintendo 8-bit

Man är några lustiga figurer, nån sorts djur/monster. Man kan skifta (vill jag minnas) mellan olika, och alla har de olika egenskaper som kan vara bra att ha, eller i vissa fall nödvändiga för att ta sig fram i spelet.

Jag kommer ihåg väldigt lite av spelet, men vid ett tillfälle är man uppe bland molnen. Jag tror det är här man får "sugproppen" så att man kan klättra på väggar (vilket man också måste vid minst ett tillfälle).

Little Samson?
Citera
2012-08-23, 09:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmaman
Little Samson?

Nej, det stämmer tyvärr inte.
Citera
2012-08-23, 14:30
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Nintendo 8-bit

Ha! Sökte på Google efter "nintendo walkthrough suction climb wall" och vad dyker upp om inte spelet i fråga. Spelet heter Ufouria!

http://en.wikipedia.org/wiki/Ufouria:_The_Saga
Citera
2012-08-26, 13:12
Medlem
craniumets avatar
Min kille fyller år snart och jag tänkte överraska honom med några N64 spel. Han har snackat om ett spel som han inte minns namnet på, det jag fick fram var att det var ett fightingspel där man kan välja olika karaktärer att spela. Bla en grön gubbe och en professor.

Någon som känner igen detta!?
Citera
2012-08-26, 13:18
Medlem
Skägg-Krales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av craniumet
Min kille fyller år snart och jag tänkte överraska honom med några N64 spel. Han har snackat om ett spel som han inte minns namnet på, det jag fick fram var att det var ett fightingspel där man kan välja olika karaktärer att spela. Bla en grön gubbe och en professor.

Någon som känner igen detta!?

Killer instinct?
Citera
2012-08-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimkim1988
Jag letar efter ett spel jag spela när jag var liten mellan 1990-2000 ska spelet ha kommit ut.
Kan berätta vad jag kommer ihåg av spelet.
Spelet är som The lost wikings , det är 3 gubbar som har sport rustning på sig, den första gubben har ett baseball trä som han skjuter sina bollar på fienderna! den andra har en hagelbössa och den tredje har en amrikansk fotbolls hjälm och slänger iväg typ som bowling klot( bruna ). Har typ samma grafik som Earthworm jim spelet , vad jag minns av fienderna var att det fanns Små bebisar som var gröna med huggtänder, och sen fick man möta en boss som var en stor bebis med huggtänder !

Hoppas någon kan hjälpa mig ! letar som en dårre efter det här spelet

tack ! Snäll hjälp mig !

Three Dirty Dwarves
Citera
2012-08-26, 16:42
Medlem
Jag söker ett spel som jag nästan vågar påstå är till ps1, kan finnas en liten chans att spelet skulle vara till n64, men jag skulle säga att chansen är 80 mot 20%.

Det är ett racing spel liknande Mario Kart eller Crash Bandicoot Team RAcing. Kommer inte riktigt ihåg hur karaktärerna såg ut men det var inte människor skulle jag nog våga säga. Och så har jag ett svagt minne av att dom inte tävlar i bilar eller gokarts utan att dom springer istället.

Inte så mycket att gå på för att det var så längesen jag spelade det, dessutom var det hos en kompis jag inte umgicks så värst mycket med heller men hoppas någon här vet vilket spel jag menar

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in