Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-26, 20:36
Medlem
snyggfuls avatar
Hejsan, jag söker ett plattformsspel till SNES där man kunde vara två spelare och man var "robotar" med massa olika vapen. Jag kommer ihåg att första banan utspelades i en förstörd stad med en brinnande bakgrund. Har förgäves försökt leta på detta spel i flera år nu..
Citera
2012-06-26, 20:46
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggful
Hejsan, jag söker ett plattformsspel till SNES där man kunde vara två spelare och man var "robotar" med massa olika vapen. Jag kommer ihåg att första banan utspelades i en förstörd stad med en brinnande bakgrund. Har förgäves försökt leta på detta spel i flera år nu..
Super Probotector?
Sänk volymen innan du klickar: http://www.youtube.com/watch?v=ZfCHuftlwlE
Citera
2012-06-26, 22:08
Medlem
snyggfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Super Probotector?

JA! Det är fan det spelet jag sökte och snabbt svarat också! Tack så mycket .
Citera
2012-06-26, 22:20
Medlem
Lillstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggful
JA! Det är fan det spelet jag sökte och snabbt svarat också! Tack så mycket .
Inga problem.
Citera
2012-06-29, 21:23
Medlem
Lillstarks avatar
Jag har i många år tänkt tillbaka på ett spel jag spelade när vi var på semester i Spanien under första halvan av 90-talet. Det var i en arkadhall och spelet var i stil med Final Fight (gå från vänster till höger och slå ihjäl alla fiender på skärmen, gå vidare en skärm osv.) fast man sparkade skiten ur zombies istället för människor.

Jag har för mig att man började ute på gatan och kom sen till ett sjukhus där liksäckar ramlade ner från hyllor i väggen och ut klev zombies, sen kom man till en boss som var en galen läkare, han gjorde entré genom komma inrullandes på en brits samtidigt som han högg ihjäl en zombie med sin skalpell, när man klarat bossen kom man till en skogsväg där man fortsatte sparka ihjäl zombies. Det var en cutscene där man räddade en familj från en zombie som kom in i deras stuga.

Det var även med en gammaldags hästvagn med en greve i som jag antar var sista bossen, man fick se honom flyga iväg i hästvagnen.

Jag skulle gissa på att det var en Neo-Geo arkadmaskin för grafiken var bättre än snes om jag minns rätt.

Det skulle vara kul att spela detta spelet igen om det fanns på emulator.
Citera
2012-06-29, 23:03
Medlem
robotwos avatar
Garanterat NightSlashers
http://www.youtube.com/watch?v=lcyEcyaA3lY
Citera
2012-07-01, 01:06
Medlem
Lillstarks avatar
Tack så mycket!
Jag hittade det som rom, nu ska jag bara leta på en emulator.
Citera
2012-07-04, 10:30
Medlem
MrBraxs avatar
Plattformsspel med någon mowgli-liknande huvudkaraktär, man hoppade runt och skulle samla diamanter.
Fanns en level editor också.
Citera
2012-07-04, 14:31
Söker ett spel till PC, rätt gammalt nu.

Man är som ett rymdskepp som hoppar från plattform till plattform och plattformsmönstret ändras och blir mindre och mindre och hoppa på ju längre banan går medans hastigheten även ökas frekvent (tänk taxispelet på facebook där man hoppar över bilar på ett ungefär.
Citera
2012-07-04, 14:39
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Söker ett spel till PC, rätt gammalt nu.

Man är som ett rymdskepp som hoppar från plattform till plattform och plattformsmönstret ändras och blir mindre och mindre och hoppa på ju längre banan går medans hastigheten även ökas frekvent (tänk taxispelet på facebook där man hoppar över bilar på ett ungefär.
Kan det vara SkyRoads?
Citera
2012-07-04, 15:41
Medlem
Underkasts avatar
Söker ett spel till Sega Genesis som jag lirade hos en klasskompis som liten knodd, det var ett fightingspel med möjlighet att plocka upp vapen i stil med järnrör, knivar och liknande och kanske en 2-5 gubbar att välja bland, fanns även co-op mode så man kunde slå sin väg genom banorna tillsammans med en polare. Har tyvärr inte mer att gå på men dena vaga beskrivning kanske räcker, måste vara över 15 år sedan jag spelade det senast.
Citera
2012-07-04, 17:09
Medlem
Paradox^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underkast
Söker ett spel till Sega Genesis som jag lirade hos en klasskompis som liten knodd, det var ett fightingspel med möjlighet att plocka upp vapen i stil med järnrör, knivar och liknande och kanske en 2-5 gubbar att välja bland, fanns även co-op mode så man kunde slå sin väg genom banorna tillsammans med en polare. Har tyvärr inte mer att gå på men dena vaga beskrivning kanske räcker, måste vara över 15 år sedan jag spelade det senast.

Streets of Rage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in