Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-07-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuicedUp
Jag söker titel ett rymdspel till Sega Mega Drive..

Minns inte så mycket, var bara 5-6 år när jag hade spelet, minns dock att spelet var gjort av Electronic Arts.

Fattade aldrig vad man skulle göra, minns bara att man sprang runt på en rymdstation/rymdskepp, var verklighetsbaserat tror jag så inga fiender eller vapen. Tror man skulle springa runt och planera sin rymdresa, men kom aldrig så långt..
Kolla om du hittar något på denna lista (sök på "SMD" i din web-browser för att finna alla spel släppta på Sega Mega Drive):

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Electronic_Arts_games

Gjorde själv en snabbkoll men fann inget som överensstämde med din beskrivning.
Citera
2012-07-26, 01:01
Medlem
Vulcanos avatar
Hej!

Nu är det så att min sambo är ute efter ett spel hon spelade under sin ungdom på 8-bits nintendo, men som hon inte kommer ihåg namnet på.
Hennes förklaring går som följande:

Spelet är ett krigsspel som följs genom over view, man kan vara två spelare. Är man två så är den ena röd/rosa och den andra blå. Man kan förvandlas till små stridsvagnar. Inget minne utav vad spelet gick ut, men tror att det ska utspela sig i en djungel.

MvH
Citera
2012-07-26, 01:27
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulcano
Hej!

Nu är det så att min sambo är ute efter ett spel hon spelade under sin ungdom på 8-bits nintendo, men som hon inte kommer ihåg namnet på.
Hennes förklaring går som följande:

Spelet är ett krigsspel som följs genom over view, man kan vara två spelare. Är man två så är den ena röd/rosa och den andra blå. Man kan förvandlas till små stridsvagnar. Inget minne utav vad spelet gick ut, men tror att det ska utspela sig i en djungel.

MvH

Ikari Warriors?
http://www.youtube.com/watch?v=773wvrTtoVk&feature=player_embedded
Citera
2012-07-26, 12:43
Medlem
Vulcanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Ikari Warriors?
http://www.youtube.com/watch?v=773wvrTtoVk&feature=player_embedded

Visade klippet för min sambo och det var exakt det där spelet hon tänkte på. Nu är hon lycklig, för stunden.
Tack så mycket.
Citera
2012-07-27, 00:46
Medlem
Rofers avatar
Jag lirade ett spel för 10-15 år sen som liknade Theme Hospital/Theme Park, fast det var djur på en djurpark istället. Någon som vet vad det kan ha varit?
Citera
2012-07-27, 00:48
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Jag lirade ett spel för 10-15 år sen som liknade Theme Hospital/Theme Park, fast det var djur på en djurpark istället. Någon som vet vad det kan ha varit?

Zoo Tycoon?
Citera
2012-07-27, 00:58
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Zoo Tycoon?

Det kan nog stämma, ska kolla. Tack.
Citera
2012-07-27, 13:03
Medlem
hi1mbobs avatar
Hejsan,

Jag söker efter ett spel som var till Playstation 1, det var nästan en exakt kopia av Micro Machines osv.
Det jag minns var att man kunde välja buss som då kunde mosa mer än vanligt. Man såg uppifrån och det gällde att köra så att motståndarna försvann ur bildrutan!
På fodralet så minns jag att det var en Bonde och en hel del andra snubbar!
Citera
2012-07-27, 22:37
Medlem
Hejsan!

Jag letar efter ett RPG spel till NES som jag hade i yngre dagar. Det jag kommer ihåg var att spelet var mörkt, likt Castlevania II, men med real-tidsstrider (tror jag), jag kommer ihåg att man hade ett inventory. På fodralet var en snubbe i rustning, (kanske på en häst) och en borg i bakgrunden, också fodralet var mörkt.

Ursäkta den vaga förklaringen, jag var inte mer än 6-7 år när jag spelade det.

Jag har googlat NES RPG, men har inte hittat spelet ifråga. Det fanns i PAL.
Citera
2012-07-28, 22:46
Medlem
Hej!

Har vaga minnen av ett Smurfarna-spel med svenskt tal (tror jag i alla fall att det var). Det hela gick ut på att man utförde olika uppdrag, t.ex. hoppa över en träbro och trycka mellanslag när man skulle hoppa. Spela i ett band. Fånga råttor tror jag också det var något om. Sen när man gick i skogen kunde det hända saker, man kunde få en bonus eller ett minigame eller liknande.

Detta spel släpptes någon gång på 90-talet och det var hiskeligt svårt vill jag minnas. Tror att det stod MS-Dos på fodralet någonstans och kommer ihåg att det inte var så lätt att få igång på Windows 98!

Har kollat igenom listor på ign och liknande över spel som handlar om Smurfarna, men hittar det ej.

Är det någon som kommer ihåg detta spel och tror sig veta titeln? Hade blivit grymt tacksam!
Citera
2012-07-29, 00:25
Medlem
sushisushis avatar
hallå.. suttit och gnott runt nu i oändliga timmar i jakt på ett spel.. hoppas att någon kan hjälpa mig.

spelet är från 96-98.. kanske tillomed -95.. spelade det som ett demo då, fick med komputer för alla-tidningen,

det utspelar sig i modern tid eller ett fåtal år in i en post-apocalyptisk framtid, man ser helt rakt uppifrån.. man styr en gubbe med vapen, springer omkring och skjuter fiender och har sig, man kan sätta ut claymore-minor och annat skoj, har för mig att det är aliens man strider mot, men inte helt säker. minns inte hur pass utformad grafiken var om det var 3d-miljöer eller inte.. har en lite oklar bild i huvudet med skulle helt klart känna igen spelet om jag såg det,

hoppas verkligen att någon kan förgylla mitt liv och hjälpa mig
Citera
2012-07-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sushisushi
hallå.. suttit och gnott runt nu i oändliga timmar i jakt på ett spel.. hoppas att någon kan hjälpa mig.

spelet är från 96-98.. kanske tillomed -95.. spelade det som ett demo då, fick med komputer för alla-tidningen,

det utspelar sig i modern tid eller ett fåtal år in i en post-apocalyptisk framtid, man ser helt rakt uppifrån.. man styr en gubbe med vapen, springer omkring och skjuter fiender och har sig, man kan sätta ut claymore-minor och annat skoj, har för mig att det är aliens man strider mot, men inte helt säker. minns inte hur pass utformad grafiken var om det var 3d-miljöer eller inte.. har en lite oklar bild i huvudet med skulle helt klart känna igen spelet om jag såg det,

hoppas verkligen att någon kan förgylla mitt liv och hjälpa mig

Det är inte det första spelet i Fallout-serien möjligen? Det släpptes 1997. http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_%28video_game%29 Detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in