Om du vill uppleva lite nostalgi kan ett besök på www.hemdatornytt.se vara ett sätt. Här finns massor av recensioner av spel för såväl amiga som C64 och NES....
Tjena, gick igenom några sidor här men det finns för mycket för att läsa igenom allt så tänkte ställa min fråga medan jag forsätter kolla igenom i hopp om att någon hinner svara snabbt!
Jag letar efter ett spel, har för mig att det var på SNES konsollen jag spelade det. Man började som en ensam krigare (RPG) och ens uppdrag har jag ingen aning om men jag vet iaf att man hade 4 slots eller fler som man kunde equippa items på, skjuta spells eller slå med svärd/pilbåge osv mot fiender man mötte.
När man mötte en fiende så startades en ny "ruta" upp då man såg sina fiender som kunde vara 1-4 stå framför sig. Man slog i turns och kunde ha 2-3 kompanjorer tror jag. Det påminner lite om Paladins Quest och jag har för mig att en av sina companions var en dvärg.
Hoppas någon kan komma på vilket spel det är med hjälp av denna beskrivning.
Vet inte riktigt hur RETRO denna tråden är men jag söker ett PC spel runt 96' där man fiskade efter hajar eller andra stora fiskar i indiska oceanen eller ute på stilla havet. Man var på en båt och man hade ett stort enormt fiskespö när man väl gjorde det. Är det någon som har en gissning?
Fightingscenerna påminde lite om spelet men det var inte någon av Lufia versionerna. Alternativen på vad man kunde göra var större och typ var skrivet i (vit text?) Något sådant.
Tjena, gick igenom några sidor här men det finns för mycket för att läsa igenom allt så tänkte ställa min fråga medan jag forsätter kolla igenom i hopp om att någon hinner svara snabbt!
Jag letar efter ett spel, har för mig att det var på SNES konsollen jag spelade det. Man började som en ensam krigare (RPG) och ens uppdrag har jag ingen aning om men jag vet iaf att man hade 4 slots eller fler som man kunde equippa items på, skjuta spells eller slå med svärd/pilbåge osv mot fiender man mötte.
När man mötte en fiende så startades en ny "ruta" upp då man såg sina fiender som kunde vara 1-4 stå framför sig. Man slog i turns och kunde ha 2-3 kompanjorer tror jag. Det påminner lite om Paladins Quest och jag har för mig att en av sina companions var en dvärg.
Hoppas någon kan komma på vilket spel det är med hjälp av denna beskrivning.
Hmm kanske är ute & cyklar men du menar inte " THE LOST VIKINGS"
Okej det här blir en svår en då jag knappt vet något om spelet!
När jag var mindre såg jag när en bekant spelade ett spel på PC. Jag är väldigt säker på att det är ett äventyrsspel, kanske till och med ett peka-klicka spel! Jag tror spelaren fick smyga in på en vind för att leta efter något. Kanske att man smög upp med en stege (Det är inte syberia!). Sedan har jag fått för mig att man hittar ett dockhuvud i en byrålåda. En slags journal kan också vara involverad. Sen TROR, och jag skriver tror i capslock då jag är väldigt osäker på detta men... Jag TROR även laserstrålar fanns med i spelet! Då menar jag inte laserstrålar som dödar utan laserstrålar som triggade larm och skyddade rum, hus osv. ifrån obehöriga.
Någon som har en aning om vad det är för spel jag letar efter?
Tja!
Jag söker ett spel som förmodligen inte kommer vara lätt att hitta.
I varje fall. En bekant hade ett spel till dator för massa år sedan (kanske slutet 90-tal)
Det var iaf rymdtema har jag för mig. Det var ett från sidan- spel, och man var en karaktär som skulle ta sig förbi hinder och har för mig att man skulle åka i hissar och dylikt för att ta sig vidare. Det var väldigt blått i spelet också som jag minns det. Eventuella fiender kommer jag tyvärr inte ihåg.
Jag ber om ursäkt för min dåliga förklaring, men det är svårt att komma ihåg ett spel som jag såg för så länge sedan.
Söker ett motorcykelspel ifrån 90-talet, kan vara 91-99 något minns inte exakt, jag hade det hemma och älskade att spela det. Tror det fanns fyra stycken olika banor, man skulle klara igenom för att vinna ihop pengar till nya motorcyklar. Man kunde även ha diverse olika vapen, ( knytnäve,batong, och en kedja tror ja)
Det var även en del sköna klipp när man vunnit ett race, och eller om man blev tagen av snuten etc, hoppas nån vet vilket spel jag talar om.
Söker ett motorcykelspel ifrån 90-talet, kan vara 91-99 något minns inte exakt, jag hade det hemma och älskade att spela det. Tror det fanns fyra stycken olika banor, man skulle klara igenom för att vinna ihop pengar till nya motorcyklar. Man kunde även ha diverse olika vapen, ( knytnäve,batong, och en kedja tror ja)
Det var även en del sköna klipp när man vunnit ett race, och eller om man blev tagen av snuten etc, hoppas nån vet vilket spel jag talar om.