Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-12, 12:21
Medlem
LagoonCompanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Disneyspelet Hercules, ett Aladinspel samt spel med Asterix och Obelix sökes, nu snackar vi mitten samt slutet av 90-talet och PC.
Hercules finns även till PS1 och det är ett skitspel. Icke att förväxla med rariteten Herc's Adventures som är fullkomligt lysande.

Alladin var rätt kul dock om du menar plattformsliret som var till DOS.
Citera
2014-03-21, 17:11
Medlem
Fjolssons avatar
Jag söker ett gammalt 3D squad tactical game, spelade det för kanske 8 år sen eller mer?

Framsidan på fodralet var en stor metalldörr som var öppen där monster på ena sidan fanns och människor i dräkter på andra.
Fienderna såg ut som Genestealers från Warhammer 40K http://splashurl.com/pb2c99o.
Citera
2014-03-21, 20:36
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjolsson
Jag söker ett gammalt 3D squad tactical game, spelade det för kanske 8 år sen eller mer?

Framsidan på fodralet var en stor metalldörr som var öppen där monster på ena sidan fanns och människor i dräkter på andra.
Fienderna såg ut som Genestealers från Warhammer 40K http://splashurl.com/pb2c99o.
Stämmer nog inte, men Space Hulk?
Citera
2014-03-21, 23:22
Medlem
Tjena. Jag söker ett gammalt spel som jag kommer ihåg från barndomen.

Spelet handlade om att man skulle frigöra ett spöke som hade blivit satt i en bur av ett gäng andra onda spöken som nu hade tagit över hans hus/herrgård. Dessa spöken skulle man fånga, och detta gjorde man genom att spela små spel. T.ex. Jag kommer ihåg att man skulle fånga ett spöke som var en rustning, och minigamet var att man skulle sätta ihop den, och under tiden då man fick dit delar så brukade han säga typ "Nej, Sätt inte ihop mig." eller "Där fick du dit en bit till..."

Jag har också för mig att ett annat av dessa spöken var en ballong med solglasögon. En annan sak jag kommer ihåg är att då man avslutade spelet frågade det instängda spöket ledsamt "Ska du redan gå..?" eller något liknande.

Jag skulle vara för evigt tacksam om någon visste namnet på detta spel. Tack i förväg.
Citera
2014-03-23, 19:11
Medlem
rautans avatar
Hej jag söker ett spel till ps2. De var ett action spel som var inspirerat av asien. Man slåss typ som i dantes inferno. Man spelar alltså i tredje person.
Citera
2014-03-24, 07:41
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zh3sh1re
Tjena. Jag söker ett gammalt spel som jag kommer ihåg från barndomen.

Spelet handlade om att man skulle frigöra ett spöke som hade blivit satt i en bur av ett gäng andra onda spöken som nu hade tagit över hans hus/herrgård. Dessa spöken skulle man fånga, och detta gjorde man genom att spela små spel. T.ex. Jag kommer ihåg att man skulle fånga ett spöke som var en rustning, och minigamet var att man skulle sätta ihop den, och under tiden då man fick dit delar så brukade han säga typ "Nej, Sätt inte ihop mig." eller "Där fick du dit en bit till..."

Jag har också för mig att ett annat av dessa spöken var en ballong med solglasögon. En annan sak jag kommer ihåg är att då man avslutade spelet frågade det instängda spöket ledsamt "Ska du redan gå..?" eller något liknande.

Jag skulle vara för evigt tacksam om någon visste namnet på detta spel. Tack i förväg.
Känner inte riktigt igen beskrivningen, men låter lite som The Haunted Mansion.
Citat:
Ursprungligen postat av rautan
Hej jag söker ett spel till ps2. De var ett action spel som var inspirerat av asien. Man slåss typ som i dantes inferno. Man spelar alltså i tredje person.
Finns en del, men Dynasty Warriors kanske?
Citera
2014-03-24, 16:09
Medlem
rautans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Finns en del, men Dynasty Warriors kanske?

Nej tyvärr var det inte de :/ men när man skulle välja "gubbe" såg det ungefär ut så här

http://th03.deviantart.net/fs70/PRE/i/2011/222/5/c/league_of_legends_wallpaper_by_sprykils-d464u3r.jpg
Senast redigerad av rautan 2014-03-24 kl. 16:18.
Citera
2014-03-28, 18:51
Medlem
Olegskis avatar
Söker ett spel jag spelade ett demo av som liten, har inte mycket info att ge... Hoppas ni vet!

Man var någon pojke, i början fanns det en elefant som gick på 2 ben och nös och så satt det en unge på ett tak och sköt med slangbella. Spelet fortsatte sen när man gick in i ett hus på en bana med några slags skelettmonster.
Citera
2014-03-29, 00:43
Medlem
Hej flashbackare... i vanlig ordning så förlitar jag mig på er där google sviker mig... jag har nyligen börjat sukta efter ett spel som jag minns att jag hade som liten till pc, i vilket man kunde styra olika karaktärer med olika vapen, för att sedan ha ihjäl "fiender" för att klara banan, spelet i sig var ganska banalt och enkelspårigt, men är ändå väldigt sugen på att kunna uppleva spelet igen, men då lär jag först veta namnet...

Har lite luddigt minne, men ska ge några hints...

spelet skulle jag uppskatta kommer från tidigt 90 tal, och jag tvivlar på att det var något topseller...
en karaktär (min favorit) hade en yxa, och jag kan nästan tänka mig att det var våran kära Arnold schwarzenegger som lånade rösten till denna, med en specifik kommentar som kom upp när man slogs:
"stop blocking my axe with your body"

En annan karaktär hade pilbåge, om jag inte minns helt fel så var han klädd i grönt...

Det som gjorde spelet mest spelvärt var just dessa "ingame" kommentarer ifrån karaktärerna som man kunde spela (även 2 spelare samtidigt, ev. fler)

Om jag minns rätt så såg man även sin karaktär direkt ovanifrån

Om det ringer en avlägsen klocka hos någon av er, så är jag djupt tacksam för svar... och om detta inlägg hamnat i fel tråd, så ber jag om ursäkt i förväg...

Okej nevermind, Get Medieval heter det, men jag vet inte hur jag raderar ett inlägg...
Senast redigerad av idealpucko 2014-03-29 kl. 01:20.
Citera
2014-03-29, 15:37
Medlem
Mordhs avatar
Söker ett spel från 90talet (tror jag), vet ej vad det heter och kommer inte ihåg så mycket utav det. Ett strategi spel, tror det fanns 3 "fractions/Raser" varav en fractions "bas" var en katakomb tror jag, de kunde spawna mumier bland annat och de sa alltid "mmm brains".
En annan var någon gubbe(typ en tjur) med piska som kunde skapa gubbarna själv alltså ingen "bas" som spawnade gubbar kommer ihåg att en "unit" liknande orcherna från wow, typ. den sista fraction kommer jag ej ihåg.
Man fick brons silver och guld detaljer på gubben ju fler units den enskilda uniten dödade under matchens gång.

Sorry för att det blev så rörigt kommer inte ihåg mycket alls. Tack på förhand.
Citera
2014-03-29, 16:45
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordh
Söker ett spel från 90talet (tror jag), vet ej vad det heter och kommer inte ihåg så mycket utav det. Ett strategi spel, tror det fanns 3 "fractions/Raser" varav en fractions "bas" var en katakomb tror jag, de kunde spawna mumier bland annat och de sa alltid "mmm brains".
En annan var någon gubbe(typ en tjur) med piska som kunde skapa gubbarna själv alltså ingen "bas" som spawnade gubbar kommer ihåg att en "unit" liknande orcherna från wow, typ. den sista fraction kommer jag ej ihåg.
Man fick brons silver och guld detaljer på gubben ju fler units den enskilda uniten dödade under matchens gång.

Sorry för att det blev så rörigt kommer inte ihåg mycket alls. Tack på förhand.
Total Annihilation: Kingdoms?
Citera
2014-03-29, 17:05
Medlem
Mordhs avatar
Ja! Tackar ödmjukast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem