Hej.
Söker ett äldre rpg spel till windows.
Ser ut som en äldre version av spelet Tibia, man förflyttar sig i ett rutnät och "striderna" är turbaserade.
Minns bara hur det började:
Du väljer ett lag på upp till 6 karaktärer och man kunde vara rätt ingående gällande de olika förmågorna och deras attribut. Tror att om man valde förinställda karaktärer så fick man en fighter, 2 pilbågskyttar, och 3 magiker (detta är vad jag vill minnas, kan ju vara helt fel).
När man väl hade komponerat sina karaktärer började man spela.
Din grupp av hjältar börjar i en borg, bredvid en säng. Bakom dig ligger ett svärd (detta minns jag tydligt

) och försökte man ta svärdet var det stöld och då fick man hela borgen i mot sig.
Stannade man kvar tillräckligt länge i första borgen (osäker på hur lång tid) alt. om det berodde på att man gick in i förrådet? anfölls borgen av monster, en drös med "varulvar"? och en av dessa var gul (typ... senapsgul). När man slogs blev även kartan mörklagd. Så man såg bara kring sina egna karaktärer och i närheten.
Lämnade man borgen med livet i behåll kunde man ge sig ut i världen. Fanns en närliggande by som hade kor och ¿krokodiler? i hagar/burar. Dessa kunde man så klart släppa ut, men då fick man slåss mot dom. Har för mig att man när som helst kunde börja kriga mot invånarna i byar och slott, men att det inte gick så bra.
Det var ungefär vad jag minns.
Hoppas någon kan förstå den knepiga beskrivningen och tom. veta vad det är för spel jag söker
//marxy