2011-05-13, 20:57
Medlem
Söker efter ett gammalt spel till NES, man var en svärdfightare... det är allt jag minns
Citera
2011-05-14, 19:20
Medlem
XXtazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Söker efter ett gammalt spel till NES, man var en svärdfightare... det är allt jag minns
Zelda
Citera
2011-05-15, 15:57
Medlem
lopmaks avatar
Har nu letat som fan hela dagen efter ett spel som jag spelade på Sega mega drive som barn. Man åkte runt i små flygplan och kunde skjuta fiender. Är inte säker på att det var flygplan man åkte på, det kan ha varit små drakar. Har för mig att vapnen kunde uppgraderas också.

Spelet hade en ganska färgglad stil. Kanske lite manga-stil om jag minns rätt. Det gick att spela 2 spelare och det var jag minns spelet som väldigt kul. Därför tycker jag det är konstigt att jag inte lyckas hitta det.

Ganska luddig beskrivning men jag hoppas att någon här har ett förslag
Citera
2011-05-15, 17:27
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lopmak
Har nu letat som fan hela dagen efter ett spel som jag spelade på Sega mega drive som barn. Man åkte runt i små flygplan och kunde skjuta fiender. Är inte säker på att det var flygplan man åkte på, det kan ha varit små drakar. Har för mig att vapnen kunde uppgraderas också.

Spelet hade en ganska färgglad stil. Kanske lite manga-stil om jag minns rätt. Det gick att spela 2 spelare och det var jag minns spelet som väldigt kul. Därför tycker jag det är konstigt att jag inte lyckas hitta det.

Ganska luddig beskrivning men jag hoppas att någon här har ett förslag
Låter lite som Wonderboy III: Monster Lair

http://www.youtube.com/watch?v=tEsWv7-Zt9c&feature=player_detailpage#t=100s
Citera
2011-05-15, 19:24
Medlem
lopmaks avatar
Jaa tack!!! Det var rätt
Citera
2011-05-15, 21:18
Medlem
CarlSolomons avatar
Det kanske inte är rätt tråd eftersom jag vet vad spelet heter, men jag letar efter en nedladdningsbar version till Mac.

Lost Eden heter spelet. Mycket bra. Hur fanken kan man hitta det till Mac?
Citera
2011-05-15, 22:08
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix

Trojan http://www.youtube.com/watch?v=JSWB1Vr3pOQ
Citera
2011-05-19, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prulle123
Tack så jättemycket för svaret
Har letat efter detta spelet länge och det var helt korrekt!

Dock söker jag fortfarande efter spel nr 2.
Spel nummer två är ett spel som jag spelade ungefär under samma period 7-8 år sedan. Man var på en karneval, i 2D fast med djup dvs man kunde gå höger/vänster. Man samlade på sig något överallt på banorna och har för mig att det var riktigt färgglad grafik och man kunde åka Berg-och-dalbanor för att hämta dessa "poäng" alltså som mynt i super mario vet bara inte hur "poängen" såg ut...

Hoppas att jag får lika bra svar på detta spel

Kan det vara Bubsy till snes du tänker på? En av banorna är ett nöjesfält där man kan åka berg&dalbana.
Poängen man samlade på sig var garnnystan och man var en Orange katt.
Citera
2011-05-20, 17:39
Medlem
marxys avatar
Hej.

Söker ett äldre rpg spel till windows.
Ser ut som en äldre version av spelet Tibia, man förflyttar sig i ett rutnät och "striderna" är turbaserade.
Minns bara hur det började:

Du väljer ett lag på upp till 6 karaktärer och man kunde vara rätt ingående gällande de olika förmågorna och deras attribut. Tror att om man valde förinställda karaktärer så fick man en fighter, 2 pilbågskyttar, och 3 magiker (detta är vad jag vill minnas, kan ju vara helt fel).

När man väl hade komponerat sina karaktärer började man spela.

Din grupp av hjältar börjar i en borg, bredvid en säng. Bakom dig ligger ett svärd (detta minns jag tydligt) och försökte man ta svärdet var det stöld och då fick man hela borgen i mot sig.

Stannade man kvar tillräckligt länge i första borgen (osäker på hur lång tid) alt. om det berodde på att man gick in i förrådet? anfölls borgen av monster, en drös med "varulvar"? och en av dessa var gul (typ... senapsgul). När man slogs blev även kartan mörklagd. Så man såg bara kring sina egna karaktärer och i närheten.

Lämnade man borgen med livet i behåll kunde man ge sig ut i världen. Fanns en närliggande by som hade kor och ¿krokodiler? i hagar/burar. Dessa kunde man så klart släppa ut, men då fick man slåss mot dom. Har för mig att man när som helst kunde börja kriga mot invånarna i byar och slott, men att det inte gick så bra.

Det var ungefär vad jag minns.

Hoppas någon kan förstå den knepiga beskrivningen och tom. veta vad det är för spel jag söker

//marxy
Citera
2011-05-21, 21:51
Medlem
Tja, söker ett mario kart liknade spel fast till playstation 1, på framsidan av spelet på bilden har jag för mej att de va en bil som var påväg att få en tung vikt över sig, om ni fattar ^^
Citera
2011-05-21, 22:01
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoundShit
Tja, söker ett mario kart liknade spel fast till playstation 1, på framsidan av spelet på bilden har jag för mej att de va en bil som var påväg att få en tung vikt över sig, om ni fattar ^^
looney tunes racing
http://2.bp.blogspot.com/_vIwJK9XK-r8/TSZh3l8128I/AAAAAAAABBU/1AT4dbUMUjM/s1600/Looney_Tunes_Racing_Pal.jpg
Citera
2011-05-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
looney tunes racing
http://2.bp.blogspot.com/_vIwJK9XK-r8/TSZh3l8128I/AAAAAAAABBU/1AT4dbUMUjM/s1600/Looney_Tunes_Racing_Pal.jpg

Nä var inte det spelet... Är inga go cart bilar, är riktiga bilar fast inga stora, typ samma storlek som mario kart..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in