Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-18, 21:26
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback1991
Hej

Jag söker ett spel jag körde när jag var lite på playstation 1. Det var dock bara ett demo men jag tyckte det var skitkul då. Det var som ett fightingspel som typ tekken. Men istället såg man uppifrån och gubbarna kunde skjuta olika typer av energistrålar på ganska långa avstånd. Den karaktären jag var tvungen att vara eftersom det var ett demo sköt gula bollar och även eld om jag inte minns fel. Den andra sköt något blått.

Svårt attt förklara men fan va jag skulle uppskatta om någon vet vilket spel det är jag menar

Något från "Dragon Ball" serien? Kan möjligtvis vara något från "Tobal" serien också, är ganska säker på att man sköt någon form av energistråle där.
Citera
2011-01-18, 22:58
Medlem
MrVisstos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniglarochkrut
Söker ett gäng olika spel faktiskt.

Först och främst söker jag spel i stil med Monkey Island och Larry serierna.
...

Minns att man har spelat en jävla massa spel under årens lopp men det står fan helt still i skallen, dom här spelen är rätt fina tidsfördriv så fler spel i stil med dom vore kanon och skulle rädda mycket dödtid för mig!

Utöver de titlar som det redan tipsats om är Discworld och Indiana Jones and the Fate of Atlantis är ett par ganska bra peka& klicka-spel som jag kan rekommendera.
Senast redigerad av MrVissto 2011-01-18 kl. 23:02.
Citera
2011-01-19, 01:36
Medlem
Söker ett spel som är från 90-talet någon gång. Jag brukar tänka tillbaka på de som ett levande schack ungefär, de är som jag minns de flera karaktärer som man ser uppifrån som man styr framåt. Motståndaren har samma upplägg och när man hamnar på samma ruta blir det en fight som man styr då. Perspektivet byts upp helt att man inte ser gubbarna uppifrån utan styr dom i fighten, sen när fighten är över går det tillbaka till vyn som den var innan. Det var väldigt mörkt spelet och lite fantasy över figurerna, minns att ena karaktären hade vingar och såg ut som monstren i Jeepers Creepers.

Medveten om bristande kvalité på beskrivningen men minns inte allt då jag inte spelat de på många år.
Citera
2011-01-19, 02:24
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trail
Söker ett spel som är från 90-talet någon gång. Jag brukar tänka tillbaka på de som ett levande schack ungefär, de är som jag minns de flera karaktärer som man ser uppifrån som man styr framåt. Motståndaren har samma upplägg och när man hamnar på samma ruta blir det en fight som man styr då. Perspektivet byts upp helt att man inte ser gubbarna uppifrån utan styr dom i fighten, sen när fighten är över går det tillbaka till vyn som den var innan. Det var väldigt mörkt spelet och lite fantasy över figurerna, minns att ena karaktären hade vingar och såg ut som monstren i Jeepers Creepers.

Medveten om bristande kvalité på beskrivningen men minns inte allt då jag inte spelat de på många år.

Vild gissning...Disciples 1 eller 2, som mörkare varianter av Heroes of Might and Magic ungefär.
Citera
2011-01-20, 09:16
Medlem
Söker namn på ett sega megadrive-spel i plattform där man är en grottmänniska med träklubba som springer runt och säger hogaboga(vi kallade spelet för hogaboga-spelet), mycket mer minns jag inte, man går på nån dinosaurie tror jag.

Tacksam för svar /SuperRunar

Edit: det är inte joe & mac
Senast redigerad av SuperRunar 2011-01-20 kl. 09:31.
Citera
2011-01-20, 09:37
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperRunar
Söker namn på ett sega megadrive-spel i plattform där man är en grottmänniska med träklubba som springer runt och säger hogaboga(vi kallade spelet för hogaboga-spelet), mycket mer minns jag inte, man går på nån dinosaurie tror jag.

Tacksam för svar /SuperRunar

Edit: det är inte joe & mac
Chuck Rock?
Citera
2011-01-20, 09:41
Medlem
Jag söker ett spel, kommer inte ens ihåg till vilken platform det var, men det var typ massor med gubbar som spawnades, sedan gick det hela ut på att rädda gubbarna från att falla ner i hål och liknande genom att bygga broar etc. Vad heter spelet?
Citera
2011-01-20, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Chuck Rock?
Alltså jag sitter och spelar det just nu men känner inte igen det tillräckligt för att tro att det är samma, kan dock vara rätt. Fler grottmänniskespel på lager?
Citera
2011-01-20, 09:50
Medlem
Tigrovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcluzive
Jag söker ett spel, kommer inte ens ihåg till vilken platform det var, men det var typ massor med gubbar som spawnades, sedan gick det hela ut på att rädda gubbarna från att falla ner i hål och liknande genom att bygga broar etc. Vad heter spelet?
Lemmings?
Citera
2011-01-20, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrovi
Lemmings?

Ja, så hette det, tack
Citera
2011-01-20, 09:57
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Alltså jag sitter och spelar det just nu men känner inte igen det tillräckligt för att tro att det är samma, kan dock vara rätt. Fler grottmänniskespel på lager?
Tidigt 90-tal spelade jag ett spel som hette prehistoric, plattformspel där man har en klubba och spöar dinosaurier. Vet dock inte om man samtidigt skrek hogaboga.
Citera
2011-01-20, 10:08
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Kanske uppföljaren? Son of Chuck?

Edit: Nej det är nog ändå Chuck Rock du tänker på. Lyssna ca 2:00 in i denna video. Där säger han ju "Hogaboga". Han verkar säga det i början på varje bana.
http://www.youtube.com/watch?v=P462DPTLed8
Senast redigerad av Ralph Wiggum 2011-01-20 kl. 10:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in