Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-20, 12:59
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Kan det ha varit "Load"?
Antar att du menar Loaded? (Det var det enda jag hittade). Kollade lite snabba klipp på youtube och det skulle kunna vara det. Fortfarande inte helt säker men tack! Ska kolla vidare

Edit: Hittade en sida som listade alla demos. Och det skulle kunna vara Machine Hunter. Men jag får ändå för mig att det är ett freeware-spel som var med på någon av demoskivorna. Jag blir tokig!
Senast redigerad av Gavve 2010-12-20 kl. 13:05.
Citera
2010-12-20, 13:54
Medlem
Hej, (hade lagt min fråga på fel ställe så lägger nu in den här).

Jag vore supertacksam om någon kan hjälpa mig att finna ett spel som jag spelade när jag var yngre. Måste varit i slutet på 90-talet eller precis i början på 2000..

När spelet började så kunde man välja sin karaktär; knight, mage, sorceress och vad det nu var (tror att det var 4-6 olika karaktärer att välja bland). Sen skrev man ett namn och sånt och sen började man spelet. Man fick olika uppdrag att följa och byggde upp sin karaktär med kläder och vapen som man kunde köpa i de små "butikerna" i olka byar som man kom till. När man började komma upp i de höga levlarna så var kläderna och vapnen blåmetallic, grönmetallic eller lilametallic, olika bra alltså. Och när man dödade sina motståndare hamnade det en liten påse på marken som man plockade upp med pekaren som liknade en hand. I påsen fick man motståndarens pengar, vapen, kläder etc.. Ju fler motståndare man dödade på samma plats ju större blev den där påsen..

Kan förklara att man inte bygger upp någon by typ som man gör i age of empires. Utan man reser bara runt i olika byar efterhand att man klarar uppdragen. Så det är inget byggande eller så.. Utan man börjar typ i en by där man får köpa vapen och rustning, portioner och andra drycker.. Det finns trollformelsböcker också att köpa.. Och när man är klar då så får man fram en karta och så reser man till första stället.. Sen när man klarat den punkten på kartan så kommer man till en ny by för att uppgradera sina vapen, rustning mm. Plus för att sälja det man fått i påsarna när man dödat motståndare. Kan hända att man kom till samma by som innan uppdraget också..

När man spelade så "gick man inte med tangenterna" utan man klickade sig fram med muspekaren. Muspekaren såg ut som en metallhand. Och när man tog påsen som hamnade på marken när man dödat så rörde sig handen precis som en vanlig hand som greppar typ.. Har också för mig att när man "levlade" fick man poäng att sätta ut på sin karaktär. Fan jag kommer ju knappt ihåg men älskade spelet och skulle vilja spela det igen =)

Vet inte hur jag mer kan förklara spelet, men kommer sjutton inte på vad det heter. Har sökt i flera år (inte kontinuerligt utan ibland) men har aldrig hittat rätt. Har även frågat min barndomskamrat som jag alltid spelade med men han kommer inte på vad det heter heller =( Snälla, jag vore verkligen tacksam om någon kan hjälpa mig!

Tack på förhand
Tina "Tinowitch"
Citera
2010-12-20, 14:03
Medlem
Jag hittade spelet nu med hjälp av svaren jag fick på förra tråden. Ni som försökte hjälpa mig och själva ville komma på RAGE OF MAGE!!! =D Tusen tack för er hjälp underbara människor =)
Citera
2010-12-20, 15:25
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinowitch
Jag hittade spelet nu med hjälp av svaren jag fick på förra tråden. Ni som försökte hjälpa mig och själva ville komma på RAGE OF MAGE!!! =D Tusen tack för er hjälp underbara människor =)

Hann inte se din fråga, men det är ett riktigt nice spel. Funderade på att installera det igen för nån månad sen men det föll i glömska. Tack för påminnelsen, men det får bli tvåan för mig.
Citera
2010-12-22, 01:50
Medlem
Klobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
TACK! Jag vet inte hur länge jag själv har undrat över det där (även om det inte var jag som frågade). Det är så man blir tårögd!

Verkar som att det finns till pc i alla fall, men jag hittar det ingenstans.

Kommer du ihåg musen som sa "Var snäll och ge mig en stor triangel!"
Blev sugen på att spela nu ju
Citera
2010-12-22, 22:32
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Antar att du menar Loaded? (Det var det enda jag hittade). Kollade lite snabba klipp på youtube och det skulle kunna vara det. Fortfarande inte helt säker men tack! Ska kolla vidare

Edit: Hittade en sida som listade alla demos. Och det skulle kunna vara Machine Hunter. Men jag får ändå för mig att det är ett freeware-spel som var med på någon av demoskivorna. Jag blir tokig!

Jo precis menade Loaded,ett riktigt röjspel
Citera
2010-12-25, 17:51
Medlem
SodRs avatar
Vad heter shoot em up spelet där man ser rymdskeppet överifrån och färdas vertikalt till Playstation (tror jag)? Man kan ändra färg på sin sköld mellan och på så vis stå emot olika färgade projektiler. Någon?
Citera
2010-12-30, 10:00
Medlem
schizonoids avatar
Life force?

edit: det var inget, såg nu att du skrev ps inte nes..
Senast redigerad av schizonoid 2010-12-30 kl. 10:04.
Citera
2010-12-30, 17:13
Medlem
SodRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizonoid
Life force?

edit: det var inget, såg nu att du skrev ps inte nes..

Hittade det själv men tack ändå. Spelet heter "Ikaruga" och var inte till playstation utan till Gamecube och dreamcast. Tveksamt retro.
Citera
2010-12-30, 22:41
Medlem
Tord_Ywels avatar
Letar efter lite strategi, puzzel eller turbaserade spel till GBA och GB/GBC att köra på mobilen. Saken är att eftersom det är touchscreen så har man ingen bra precision eller kontroll vilket gör det nästan omöjligt många spel där det är viktigt.

Någon som kan tipsa om spel med dessa underliga kriterier?
Citera
2010-12-30, 22:52
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Jag söker ett spel som liknar Adventure of Lolo-serien.

Det är inget specifikt spel jag har i åtanke utan jag tycker om små hjärnpussel. Finns det någon som spelat det och kan föreslå ett liknande spel till NES, eller SNES så vore jag väldigt tacksam.

Ifall någon har förslag på andra slags pusselaktiga spel så uppskattas även sådana svar!

Mvh
Citera
2010-12-30, 23:40
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Jag söker ett spel som liknar Adventure of Lolo-serien.

Det är inget specifikt spel jag har i åtanke utan jag tycker om små hjärnpussel. Finns det någon som spelat det och kan föreslå ett liknande spel till NES, eller SNES så vore jag väldigt tacksam.

Ifall någon har förslag på andra slags pusselaktiga spel så uppskattas även sådana svar!

Mvh

Kickle Cubicle

http://www.youtube.com/watch?v=DLCXAqMqp-k

Fire n Ice (Solomons Key 2)

http://www.youtube.com/watch?v=1t782B0zK3Y
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in