Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-11, 13:06
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Jag söker ett spel till NES, det var väl ett plattformsspel så vitt jag minns och man var en liten gubbe som på första banan (som var två våningar) sprang på en kyrkogård där man mötte skelett o dylikt och det enda vapen man hade var en boomerang. Andra banan var väl mer slottsliknande och man mötte mumier och varelser som brann.
Det mest kännetecknande med detta spel är kanske att spelet (kasetten) var blå? och inte grå som dom vanliga.

Det måste ju vara någon som känner igen detta?
Och nej jag menar inte Castlevania även om gubben man va såg ut i princip likadant
Ghouls and Ghosts kanske?
Citera
2009-12-11, 13:52
Medlem
AquaRegias avatar
Jag söker ett gammalt PC-spel som förmodligen är från 90-talet någon gång. Hade det på min gamla dator med Windows 95.

Det är side-scrolling, man är en snubbe med hagelbössa i underjorden (tror jag). På vissa väggar satt fanns det fångar av något slag fastkedjade, man kunde prata med dom, fast det var roligare att skjuta ena armen av dom

Höll man inne en knapp så siktade gubben bakåt med haglet, och så kunde man skjuta bak utan att titta, riktigt fräckt .

Någon som vet vilket spel det är?
Citera
2009-12-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboll
Söker ett spel som jag och min bror spelade på PC i mitten på 90 talet (tror jag).

Man körde en helikopter i 3D och sprängde hus och bilar. Tror spelet såg rätt bra ut för sin tid. Har för mig att det var mycket grå och halvtrista färger i det, men jag har inte kört det på typ 15 år så det är svårt att komma ihåg Om någon har nån gissning på vad jag pratar om så är jag tacksam.
Påminner om utseendet i Comanche 3 faktiskt, fast jag har för mig att man alltid körde i tredje persons vy.

Desert Strike?
http://images.google.com/images?hl=sv&source=hp&q=desert+strike&btnG=S%C3%B 6k+bilder&gbv=2&aq=f&oq=
Citera
2009-12-11, 17:37
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Jag söker ett gammalt PC-spel som förmodligen är från 90-talet någon gång. Hade det på min gamla dator med Windows 95.

Det är side-scrolling, man är en snubbe med hagelbössa i underjorden (tror jag). På vissa väggar satt fanns det fångar av något slag fastkedjade, man kunde prata med dom, fast det var roligare att skjuta ena armen av dom

Höll man inne en knapp så siktade gubben bakåt med haglet, och så kunde man skjuta bak utan att titta, riktigt fräckt .

Någon som vet vilket spel det är?

Det måste väl vara Blizzards Blackthorne
Citera
2009-12-11, 17:38
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mASStaMind
Desert Strike?
http://images.google.com/images?hl=sv&source=hp&q=desert+strike&btnG=S%C3%B 6k+bilder&gbv=2&aq=f&oq=
Klockrent! Jag tänkte på det tidigare idag och undrade vad det hette. Precis som Korvboll och Korvbolls bror spelade jag och min bror det när vi var små!
Citera
2009-12-11, 17:46
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Det måste väl vara Blizzards Blackthorne

Ja <3
Citera
2009-12-12, 01:51
Medlem
Söker ett data/dos spel som jag spelade för länge sedan. 8-10 år sedan kanske mer.

Själva figuren ska va som pac man och gul eller nått
Man ska äta upp ett kretskort och har för mig att om man åt upp fel grejer så fick man en stöt och fick börja om sen kunde man bli klämd också.

Fanns väl en bra bit över 100 olika banor/kretskort

Tacksam för svar
Citera
2009-12-12, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nipponpippon
Söker ett data/dos spel som jag spelade för länge sedan. 8-10 år sedan kanske mer.

Man ska äta upp ett kretskort och har för mig att om man åt upp fel grejer så fick man en stöt och fick börja om sen kunde man bli klämd också.

Tacksam för svar

Känner igen det där också, fick man det med någon PC tidning? Tror man är ett virus va?
Senast redigerad av Bett 2009-12-12 kl. 10:49. Anledning: Postat i fel tråd, skulle inte vara i retro!
Citera
2009-12-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mASStaMind
Desert Strike?

Nej det var nyare/bättre grafik i det jag pratar om. Bra gissning åtminstonde, spelmässigt verkar det vara ganska likt.
Citera
2009-12-13, 20:38
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboll
Söker ett spel som jag och min bror spelade på PC i mitten på 90 talet (tror jag).

Man körde en helikopter i 3D och sprängde hus och bilar. Tror spelet såg rätt bra ut för sin tid. Har för mig att det var mycket grå och halvtrista färger i det, men jag har inte kört det på typ 15 år så det är svårt att komma ihåg Om någon har nån gissning på vad jag pratar om så är jag tacksam.
Påminner om utseendet i Comanche 3 faktiskt, fast jag har för mig att man alltid körde i tredje persons vy.

Swiv 3D?

http://www.youtube.com/watch?v=uH99WZHe3rk
Citera
2009-12-13, 20:59
Medlem
multimegas avatar
Thunderhawk skulle jag tippa på, när det gäller Helikopterspelet.
Citera
2009-12-13, 21:25
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nipponpippon

Tacksam för svar

Citat:
Ursprungligen postat av Bett

Känner igen det där också, fick man det med någon PC tidning? Tror man är ett virus va?

Det här är bara en chansning, men kan det vara supaplex?

http://en.wikipedia.org/wiki/Supaplex
http://beranger.org/blogo15/spfix63_000.png

Finns väl lite olika versioner också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in