Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-10, 19:27
Medlem
Forsnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Känns som det kan vara en hel del rpg som kom vid den tiden men ska nämna några som kan passa in; Alundra, Suikoden 1/2, Wild arms, Azure dreams m.fl.
Gøtt med tips!
Alundra ær precis som jag minns det(!) Wuuuhu! Ska googla som FAN nu, tack!
Citera
2009-06-14, 23:48
Medlem
Paradox^s avatar
[SMD-II 16-bit] Det har gått många år nu men jag söker efter ett "cowboy"-spel där man i tvåplayer-läget var en röd (eller orange?) och en blå cowboy. Om minnet inte sviker mig nu så när man var den röda cowboyen så sköt man stora röda kulor åt det hållet man sikta åt medan den blåa automatiskt siktade rakt fram och diagonalt upp. Spelet i sig gick ut på att skuta alla i rutan och sedan gå vidare.
Citera
2009-06-17, 00:21
Medlem
TokyoBarns avatar
Fick ett spel av min morsa när jag var liten till mitt Nintendo 8-bit.

Det började med att man flög i rymden med sin raket/plan, man såg allt uppifrån och det scrollade uppåt. tänk er R-type, fast istället för att flyga sidleds så flyger man uppåt.

Minns att det var ljust i början, sen blev det mörkare desto längre upp man flög.

Sedan efter ett tag så landade man sin farkost någonstans och istället går man runt med en gubbe på en planet och utforskar den, även här ser man allting uppifrån som något zelda-liknande.

någon som vet vilket spel jag tänker på?
Citera
2009-06-17, 10:19
Medlem
espen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Fick ett spel av min morsa när jag var liten till mitt Nintendo 8-bit.

Det började med att man flög i rymden med sin raket/plan, man såg allt uppifrån och det scrollade uppåt. tänk er R-type, fast istället för att flyga sidleds så flyger man uppåt.

Minns att det var ljust i början, sen blev det mörkare desto längre upp man flög.

Sedan efter ett tag så landade man sin farkost någonstans och istället går man runt med en gubbe på en planet och utforskar den, även här ser man allting uppifrån som något zelda-liknande.

någon som vet vilket spel jag tänker på?
Guardian Legend?
Citera
2009-06-17, 13:00
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espen21
Guardian Legend?

Oh yeah! Precis det spelet jag letade efter!

Tackar så mkt
Citera
2009-06-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxlax
Kom att tänka på ett spel jag spelade hos min granne när jag var liten.
borde ha varit i slutet av 80 talet på Amiga eller Commendore .

Minns inte mycket av spelet men man såg från sidan och så styrde man en liten blå bil, har för mig att man hade någon form av vapen längst fram på bilen.
Det var gropar i vägen som man var tvungen att hoppa över...

Dålig beskrivning, men hade vart skoj om någon kan lista ut vad för spel det kan tänkas vara.

Moon Patrol?
http://www.ilovethe80s.com/moon_patrol.gif
Citera
2009-06-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testpelle
Moon Patrol?
http://www.ilovethe80s.com/moon_patrol.gif

ja det är det, tack så mycket!
Citera
2009-06-17, 18:41
Medlem
Gameboy Advance SP

Har en fråga som någon sök-kunnig kanske kan svara på. Är sugen på att köpa ett Gameboy Advance SP med de där kassetterna med "108 spel i ett". (NES spel och liknande. Har sökt som ett yrväder men kassetterna verkar inte finnas att köpa i så stor utsträckning? Någon som vet var man kan vända sig?
Citera
2009-06-17, 19:36
Jag vill ha tag på Atlantis: The lost tales. Det finns otroligt lite om det på nätet. OBS! Jag vill helst att spelet ska vara med svenskt text.. Det var vad jag hade när jag var liten och det är vad jag saknar

Om ni über eliter verkligen inte hittar svenskt så får väl engelskt duga vilket jag tror jag letar fram själv rätt lätt... Keep it searched!
Citera
2009-06-18, 00:34
Medlem
Myssemans avatar
Söker ett spel till NES. Hade en piratkassett med en massa spel och detta var ett av dom

Man var ett ufo/tefat och målet var att suga in eller döda fiender och ta sig norrut till en vägg med en öppning. Sög man in fiender kunde man konvertera dom till sig sida. Vad jag minns så fanns det jeepar, infanteri, stridsvagnar och helikoptrar.

1. Pilen visar var fiender kom ifrån (slutade aldrig komma iirc)
2. Den stiliga "kronan" ska föreställa strålen man använde för att suga in folk
3. De gråa ska föreställa tefatet
4. Svarta lådan längst ner visade vilka enheter man hade till sitt förfogande.
http://i43.tinypic.com/ligc5.jpg

Sist jag lirade detta var nog runt 94-95~ så minnet kan svika :P. Vet ni vilket spel jag menar slår jag en bakåtvolt (med stol).
Citera
2009-06-18, 15:37
Medlem
Söker ett asteriodsliknande spel.

Tjena.

Första posten har dock hängt och läst längre än jag kan minnas.
Hursomhelst efter att ha sökt nätet runt så känner jag mig manad att ta del av eran expertis.

Söker ett spel som har en herrans massa år på nacken.
Men det är ett asteriodsliknande spel som är utvecklat av en norrman.
Man började med ett litet skepp och första banan bestod av ett gäng flygande skalbaggar som kom ner i en enkel rad. Sen blev det olika mönster och sen började dom skjuta tillbaka.
Man kunde samla "bollar" i olika färger för att gå upp i rank. Det föll ner pengar ibland och man kunde uppgradera vapnen, det sista va ngn stor fet pulserande kanon.
Det fanns också en mängd jävla secrets och rekord att slå.

Hette nått liknande med warp/war... (tror jag)
Spelet va inte större än runt 15 mb.

Tack för hjälpen på förhand.

EDIT. Hittade det, warblade!
Senast redigerad av gorka 2009-06-18 kl. 15:44.
Citera
2009-06-18, 18:51
Medlem
Kongs avatar
söker ett NES spel

Hej. Jag söker ett gammalt nes spel. I själva introt på spelet så hoppade man från ett flygplan och landade med fallskärm vid nån bas. Gubben var röd eller orange tror jag.
Sen inne på basen så kom det fiender från båda hållen och själva miljön var "militärbasig" men jag kommer ihåg en och annan raketramp...
Lite luddig beskrivning, men minnet är lite luddigt med.
tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in