Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-07, 15:36
Medlem
Tord_Ywels avatar
Skulle behöva några NES spel som jag såg i denna video identifierade:
http://www.youtube.com/watch?v=WExgEXEkYAw&feature=related

1. Megamanliknande spelet vid 1.12
2. Musspelet vid 4.43
3. Stridsvagnsspelet vid 4.49
4. Zeldaliknande spelet vid 5.28
5. Bygga och försvara bas spelet vid 8.20, kört det tidigare men glömt namnet.

Tacksam för svar.
Citera
2010-06-07, 15:46
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Skulle behöva några NES spel som jag såg i denna video identifierade:
http://www.youtube.com/watch?v=WExgEXEkYAw&feature=related

1. Megamanliknande spelet vid 1.12
2. Musspelet vid 4.43
3. Stridsvagnsspelet vid 4.49
4. Zeldaliknande spelet vid 5.28
5. Bygga och försvara bas spelet vid 8.20, kört det tidigare men glömt namnet.

Tacksam för svar.
Kände bara igen ett utav de du sökte.

3. Blaster Master
Citera
2010-06-07, 15:49
Medlem
AliasHiddens avatar
Om du läser beskrivningen på YouTube-filmen som du länkade till, så har de listat alla spelen på: http://www.retro-sanctuary.com/100%20nes%20vid.html (står till höger)

t.ex 1.12min: Metal Storm
4.43min: Little Samson
Senast redigerad av AliasHidden 2010-06-07 kl. 15:55.
Citera
2010-06-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roquentin
Söker ett turn based spel som jag tror utspelades i Norden. Kommer inte ihåg mer än så, det va runt 1700-1800 tal, snälla. Lite RISK liknande alltså, med det menar jag att man tog över land och det handlade om stora slag. Inte så grafiskt, men ah..

Om någon vill tipsa om ett liknande spel så blir jag också glad Risk liknande turn based lir alltså

Svea Rike 1, 2 eller 3?
Citera
2010-06-07, 17:13
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliasHidden
Om du läser beskrivningen på YouTube-filmen som du länkade till, så har de listat alla spelen på: http://www.retro-sanctuary.com/100%20nes%20vid.html (står till höger)

t.ex 1.12min: Metal Storm
4.43min: Little Samson

Missade det, tackar.
Citera
2010-06-07, 20:17
Medlem
Jag söker ett spel till windows 95. Det hette något med kung och såldes "som en bonus" tillsammans med ett annat spel (skrotens hjältar tror jag det var.)
Man var en kung och skulle av någon anledning ut på en resa. Det fanns ett tiotal olika banor och varje bana hade några olika sätt det kunde utspelas på och det slumpades vilka banor man gick till.

På en bana blev man förhäxad och var tvungen att bära järnskor resten av spelet och man var själv tvungen att välja ut sina skor.
På en annan bana skulle man svara på gåtor som en ande eller drake eller nåt ställde.

Någon som vet vad jag menar för spel?

EDIT: Självklart får jag svaret från en kamrat precis när jag postat här. Typiskt. Spelet heter iaf Kungens Hemlighet.
Senast redigerad av Filling 2010-06-07 kl. 20:21.
Citera
2010-06-07, 22:56
Medlem
JollyRogerss avatar
Har skaffat mig en dingoo och har nu efter några veckor börjat tröttna på de spel jag fyllt den med.

Så jag behöver tips på roliga Nes, Mega sega, och framförallt Gameboy Advance spel som jag spelar mest. OBS! Inga mariospel eller liknande spin-offs, finns nog ingen annan spelserie som jag anser är så utspelat och överskattad som mario.
Citera
2010-06-07, 23:09
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Har skaffat mig en dingoo och har nu efter några veckor börjat tröttna på de spel jag fyllt den med.

Så jag behöver tips på roliga Nes, Mega sega, och framförallt Gameboy Advance spel som jag spelar mest. OBS! Inga mariospel eller liknande spin-offs, finns nog ingen annan spelserie som jag anser är så utspelat och överskattad som mario.

Till NES: Contra och Ducktales tycker jag är kul för stunden.

GBA: Pokemon-spelen är alltid kul. Annars tycker jag att Kuru kuru kururin är roligt.
Citera
2010-06-08, 16:55
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers

några finfina GBA-lir:
Advance Wars 1&2
Castlevania: Aria of Sorrow
Castlevania: Circle of the Moon
Castlevania: Harmony of Dissonance
Drill Dozer
Metroid Fusion
Metroid: Zero Mission
Citera
2010-06-08, 18:59
Medlem
JollyRogerss avatar
Tack för era svar. Ska testa alla spelen.
Citera
2010-06-10, 17:02
Medlem
Phones avatar
Tjenare.

Jag letar efter ett spel som är ifrån ca 1995 eller något i den stilen, och kunde spelas på en windows 95 dator om jag inte minns fel.
Det hela går ut på att man är någon form av snubbe med olika former av vapen och magier(vapnen är medeltida och så), man får köpa bombpilar,eldpilar osv för att döda fienderna man stöter på. Spelet slidescrollar och jag tror att slutmålet är att döda en drake(får även stöta på några sådana under spelets gång iirc). Man kunde plocka upp föremål på marken som liknade stereotypa "graal" som gav en en blessing.
När man klarade en "bana" kom man ut på en karta som hade en drake i bakgrunden vill jag minnas.

Har ingen aning vad det kan tänkas vara för jag minns bara ytterst lite ifrån ett besök hos min kusin en sådär 13-14 år sedan. Någon som har en idé vilket spel detta kan tänkas vara?
Citera
2010-06-12, 04:05
Awaiting Email Confirmation
Hej!

Jag har lite vaga minnen av ett spel på Playstation 1 som min kompis hade ett demo till.

Det var ungefär som Tekken och Streetfighter, man gick i duell mot varandra och slogs tills man inte hade mer liv kvar på mätaren.

Det enda jag direkt kan beskriva av det är två karaktärer. Den ena hette typ "Eilis". Hon var tjej och hade antingen gröna eller blå rastaflätor tror jag.

Den andra var en kinesgubbe som hette Fo?

Makes any sense? Om någon begriper vilket spel det kan vara kommer jag i alla fall att bli överlycklig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in