Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Inte säker på ifall jag är på rätt spår nu ,
men jag brukade spela ett spel på PC som stämmer in rätt bra på din beskrivning ...
Dock verkar det inte så känt , kom ut runt 1997 ,
hette "Extreme Tactics" ... hittade en liten bild här av skärmen där man får bygga enheterna:
http://img192.imageshack.us/img192/6156/extactic790screen001.jpg

Nä dedär är inte det jag letar efter.
Det var väldigt likt c&c på det sätt hur man har rader med byggnader och units till höger med minimap och så. Fast grafiken var mer åt tecknad-hållet har jag för mig.

Kommer inte ihåg exakt hur det gick till att bygga ihop sina units men har för mig att det var väldigt simpelt och att man gjorde det genom att klicka på sina factorys och bara pussla lite enkelt.

Och man byggde sina uppgraderings-byggnader för att låsa upp nya vapen och sånt att bygga ihop.
Citera
2010-06-28, 21:45
Bannlyst
Jag kom ihåg när vi skaffade våran första dator. Med datorn ingick ett spel som var som så att man var i en tunnelbana och skulle döda terrorister. Man kunde skjuta i sönder toaletterna och så. Man började vid grindarna vid ingången och skulle öppna så att man kom ner till banan. Sedan skulle man hoppa på taket på ett tunnelbanetåg och jaga terrorister. Tror spelet var gjort innan 2000 men är inte säker. Spelet var i färg.
Citera
2010-06-28, 23:43
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiocheck
Jag kom ihåg när vi skaffade våran första dator. Med datorn ingick ett spel som var som så att man var i en tunnelbana och skulle döda terrorister. Man kunde skjuta i sönder toaletterna och så. Man började vid grindarna vid ingången och skulle öppna så att man kom ner till banan. Sedan skulle man hoppa på taket på ett tunnelbanetåg och jaga terrorister. Tror spelet var gjort innan 2000 men är inte säker. Spelet var i färg.

Virtual Cop 2?

http://www.youtube.com/watch?v=fTz9Un_KAsI
Citera
2010-06-29, 09:58
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggression
Söker ett spel här. Är RÄTT säker på att vi snackar Amiga (C64 men troligen Amiga 500 eller 1200 t.o.m).

Jag hade för mig det hetter Space Mine, men det verkar inte vara i närheten.

Handling:
Man är i "rymden" på olika datorgenererade banor. Målet är att spränga bort motståndarens objekt innan ens egna är bortskjutet. Det fanns vapen i form av cascade, super cascade (alltså, bomber som exploderar vid träff och skapar ytterligare 3-7 bomber). Värsta vapnet man kunde använda var Nuclear Bomb, träffade man med den så var man så gott som död, även med halvmiss, men man kunde överleva med mkt tur.
Hur gjorde man?
Ungefär som "Worms 3D" Man väljer en riktning att skjuta i (beroende på vind) och väljer vapen och hur hårt man skulle skjuta, sen avfyrade man och hoppades på träff. Sen var det motståndarens tur och skjuta.
Man kunde uppgradera sig efter varje omgång och köpa saker som sköld (reflect, bounce, absorb etc) och även ammunition så klart. Allt man använde kostade pengar. En Nuclear Bomb kostade t.ex 15.000 och man fick i stort sett inte mkt mer än så för EN vinst, så man hade inte mkt till övers efter det.
Teleport var också något man kunde köpa (random teleport var billigt, men man kunde hamna precis bredvid motståndaren och bli rent överkörd, sen fanns en teleport där man själv kunde välja exakt vart man skulle hamna, mkt dyrare så klart).
Man spelar antingen mot datorn eller 1 vs 1 PvP
Man kör 3 ronder (eller valfritt upp till viss poäng)

MINA FRÅGOR:
Vad heter spelet jag söker och FINNS det en online version? Antingen via browser eller något man måste ladda ner. Hehe.

Tacksam för alla svar.

Scorched Earth kanske?
http://en.wikipedia.org/wiki/Scorched_Earth_%28computer_game%29

Och är det ens mening att svara på gamla inlägg i den här tråden? Hur får frågeställarna reda på att ett svar kommit lixom?
Citera
2010-06-29, 10:11
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieShredder
Söker ett spel som jag lirade på arkadmaskin nånstans 1987-88. Man var ett rockband? som skulle gå runt och spöa folk med gitarrer, man kom till slutmonster osv, det är de enda vaga minnen jag har =(
"Rock n Rage" bör det vara.
http://www.youtube.com/watch?v=Osof29Oxu3k
Citera
2010-06-30, 13:22
Medlem
Söker ett gammalt spel till PC. Det var i 3D och man spelade en inbrottstjuv. Man "spelade in" sin plan först och sen tryckte man på play för att se om den lyckades. Vet någon vad spelet heter som jag söker?
Citera
2010-06-30, 19:28
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Ett äldre RTS till PC.

Det jag kommer ihåg som är ganska eget är att man fick "designa egna" tanks och sånt, inte riktigt designade dock utan man satte endast ihop ett par delar som fanns att välja på i princip.
Typ en heavy med ett sånt vapen på ungefär, kanske fanns nån 3e eller till och med 4e del att välja på, väldigt länge sen jag spelade det.

Gissar på att det kom ungefär när c&c spelades, grafiken var ganska lik warcraft 2 ifall jag inte har helt fel, om man tänker på hur "snyggt" det var alltså. Spelet var sci-fi, har för mig man kunde bygga olika murar (laser och betong tex)också fast det kan vara att jag blandar ihop det med nåt annat skräp som ligger kvar där i minnet.

Något säger mig att namnet började på D men det kan vara helt åt helvete.

Det skulle kunna vara nagot spel i serien Krush Kill and Destroy. Det var manga ar sedan jag spelade de spelen, men jag har for mig att man kunde kustomisera en del enheter.

http://en.wikipedia.org/wiki/KKnD_series
Citera
2010-06-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Det skulle kunna vara nagot spel i serien Krush Kill and Destroy. Det var manga ar sedan jag spelade de spelen, men jag har for mig att man kunde kustomisera en del enheter.

http://en.wikipedia.org/wiki/KKnD_series

Det är inte KKnD, men jag har för mig att det grafiskt ser ganska likt ut.
Citera
2010-06-30, 21:13
Medlem
Citat:
Det är inte KKnD, men jag har för mig att det grafiskt ser ganska likt ut.

Näe nu har jag nog lagt ner nästan 10 timmar på att gå igenom listor, googla olika sökord, bläddrat järnet på moby games osv, jag ger nog fan upp dethär spelet.
Det blev nog inte speciellt känt, men jag kommer ihåg att jag och brorsan körde över noll-modem/IPX.
Kanske det bara släpptes ett demo av det eller nånting och det aldrig blev klart...

Ifall det finns nån som har fler tips på vad det kan vara så säg bara till, någon där ute i världen måste ju känna till det.
Citera
2010-06-30, 21:14
Medlem
Oatmeals avatar
Citat:
Nä dedär är inte det jag letar efter.
Det var väldigt likt c&c på det sätt hur man har rader med byggnader och units till höger med minimap och så. Fast grafiken var mer åt tecknad-hållet har jag för mig.

Kommer inte ihåg exakt hur det gick till att bygga ihop sina units men har för mig att det var väldigt simpelt och att man gjorde det genom att klicka på sina factorys och bara pussla lite enkelt.

Och man byggde sina uppgraderings-byggnader för att låsa upp nya vapen och sånt att bygga ihop.

Det här är säkert fel men när jag läste designa egna units så tänkte jag på Total Annihilation där man kunde bygga stora robots bland annat.

Kan det vara det? http://www.youtube.com/watch?v=85vGL7aez4s
Citera
2010-06-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oatmeal
Det här är säkert fel men när jag läste designa egna units så tänkte jag på Total Annihilation där man kunde bygga stora robots bland annat.

Kan det vara det? http://www.youtube.com/watch?v=85vGL7aez4s

tyvärr inte det.
Citera
2010-07-01, 20:22
Bannlyst
Förstöra varandras bilar :S

Hej, jag letar efter ett bilspel där man skulle förstöra varandras bilar, som ett slags race men det gick helt enkelt ut på att man skulle förstöra varandras bilar, det påminner mycket om Twisted Metal förutom att man inte kunde ha vapen (tror jag) och man lirade det här spelet på datorn. Tror att det kom ut slutet av 90-talet eller början av 2000-tal. minnet svackar :/
Kommer ihåg att man fick börja med att ha en snygg röd/svart bil, påminde lite om en Ferrari (tror jag) och killen som körde den var rätt så biff. Det var mycket Iron Maiden låtar i spelet också om jag inte är helt ute och cyklar

Någon som känner igen det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in