Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-25, 19:58
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Jag söker ett NES spel som jag knappt kommer ihåg någonting alls ifrån, så om någon vet vad jag menar är han fan bäst.

Det var ett platformspel, tror man var en ninja eller liknande. Asså där slutar egentligen det jag kommer ihåg om spelet . Eller jag kommer ihåg att det fanns stegar som man kunde klättra på med, vad det nu eliminerar för alternativ .

Sen kommer jag ihåg en liten detalj som jag inte är helt säker på är ifrån detta spelet, kan mkt väl vara ifrån något annat också, men iaf, har för mig att fienden (och möjligtvis gubben man styr) såg lite speciella ut varje gång dom sparkade, gubben liksom hoppade rakt upp i luften för att sen åka precis 45 grader snett neråt (så här ungefär: |\)

Helt weird beskrivning, men värt ett försök
Två nya förslag:

Shadow of the Ninja (hette Blue Shadow i Europa)
Kabuki Quantum Fighter
Citera
2009-03-25, 20:29
Medlem
Är på jakt efter några spel jag spelade i min barndom.

Det första är till Playstation, man är en rymdgubbe i ett litet rum. Man ska rädda bebisar från spöken, det går snabbare och snabbare och det kommer fler och fler spöken.

Det andra är till NES eller Master System. Vertikalt shmup, i början flyger man över en gräsmatta och ska skjuta flygande ringar, sen kan man även skjuta på AA/byggnader och flygplan.
I slutet av första banan kommer det snurrande fyrkantiga plattor mot en.

Det sista är till NES. Man är en råtta eller liknande som hamnar i ett laboratorium. Man möter rätt konstiga fiender, t.ex. hoppande tomater.
Om man ramlar ner i stup så kommer man upp igen med en tuggummibubbla.

Önskar jag kunde beskriva bättre, skulle verkligen vilja veta
Citera
2009-03-26, 02:11
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Det andra är till NES eller Master System. Vertikalt shmup, i början flyger man över en gräsmatta och ska skjuta flygande ringar, sen kan man även skjuta på AA/byggnader och flygplan.
I slutet av första banan kommer det snurrande fyrkantiga plattor mot en.
Xevious?
Citera
2009-03-26, 02:13
Medlem
Citat:
Är på jakt efter några spel jag spelade i min barndom.

Det första är till Playstation, man är en rymdgubbe i ett litet rum. Man ska rädda bebisar från spöken, det går snabbare och snabbare och det kommer fler och fler spöken.

Det kommer jag ihåg, tror det det var ett netyarazo ( stavning) spel, dvs utvecklat av privatpersoner, kom med en cd med 15 andra minispel.

Kommer inte ihåg namnet dock, baby attack eller något.
Citera
2009-03-27, 22:25
Medlem
Sheriffen76s avatar
Citat:

Det sista är till NES. Man är en råtta eller liknande som hamnar i ett laboratorium. Man möter rätt konstiga fiender, t.ex. hoppande tomater.
Om man ramlar ner i stup så kommer man upp igen med en tuggummibubbla.

Önskar jag kunde beskriva bättre, skulle verkligen vilja veta

Skulle gissa på Chip And Dale Rescue Rangers!

http://www.youtube.com/watch?v=JfB56IL62A0
Citera
2009-03-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Xevious?
Precis! Tackar djäkligast (hjärtligast).

Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen76
Skulle gissa på Chip And Dale Rescue Rangers!

http://www.youtube.com/watch?v=JfB56IL62A0

Nej, det jag menar är 3/4 top down, och man är inte piff och puff.
Men det där spelet är också kul.
Citera
2009-03-28, 14:11
Medlem
Dos-spel

söker ett gammalt dos-spel jag spelade som liten. man var en gubbe som åkte hiss till olika våningsplan, där man sen kunde gå in i olika rum och slåss mot maskiner
Citera
2009-03-28, 14:41
Medlem
Jag söker ett spel som jag spelade för länge sen på windows 95 tror jag det var. Ett fps spel kommer ihåg att man var nå bönder och hade vapen, tacksam för hjälp
Citera
2009-03-28, 15:21
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniBiff3n
Jag söker ett spel som jag spelade för länge sen på windows 95 tror jag det var. Ett fps spel kommer ihåg att man var nå bönder och hade vapen, tacksam för hjälp

Det borde vara Redneck Rampage. http://en.wikipedia.org/wiki/Redneck_Rampage
Citera
2009-03-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmaman
Det borde vara Redneck Rampage. http://en.wikipedia.org/wiki/Redneck_Rampage

jag är 99 % säker att det inte är det spelet
Citera
2009-03-29, 15:25
Medlem
Söker ett gammal nintendo 8 bits spel.. som jag tyvärr inte minns så mycket av.. men man är någon form av ninja.. och den enda biten av spelet jag minns är när man springer längs med en tegelvägg och ska akta sig för typ spotlights.. någon som kan komma på vad jag menar? =/
Citera
2009-03-29, 16:11
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yangiana
Söker ett gammal nintendo 8 bits spel.. som jag tyvärr inte minns så mycket av.. men man är någon form av ninja.. och den enda biten av spelet jag minns är när man springer längs med en tegelvägg och ska akta sig för typ spotlights.. någon som kan komma på vad jag menar? =/
När du säger spotlights kommer jag automatiskt och tänka på Hostage: Rescue Mission men där är man ju nån form av anti terrorist liknande polis.

Det är ju när man ska placera ut snipers runt ambasaden som man springer runt på en gata och ska undvika spotlights. Sen när man placerat ut 3 (eller dött med dom) landar man på taket och ska rapella ner och bryta sig igenom fönstren och det blir mer en "third person shooter".
Senast redigerad av jastor 2009-03-29 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in