Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-06-22, 23:22
Moderator
Snuffelbutts avatar
Killen som postade om två robotar.

Super Probotector: Alien Rebels
heter den Europeiska realeasen. Contra III: The Alien Wars kallas det i övrigt

Svårt och svårt var det väl inte heller.
Citera
2010-06-22, 23:39
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Killen som postade om två robotar.

Super Probotector: Alien Rebels
heter den Europeiska realeasen. Contra III: The Alien Wars kallas det i övrigt

Svårt och svårt var det väl inte heller.

Svårt kan man inte säga att det är, det har man klarat många gånger. Då är King of Dragons värre.
Citera
2010-06-23, 13:15
Medlem
Hangarens avatar
Detta då;
Jag brukade spela ett litet PC-spel, som man bara kunde ladda ner gratis på en EXE-fil! Man såg ovanifrån, där man styrde ett led med soldater med musen, och man kunde trycka för att skjuta, varje gång man blev träffad så försvann en soldat.. Jag har för mig att det var någonting relaterat till får i spelet, kan ha fel dock..
Minns att man hade en karta i något av dom högre hörnen..

Vet ni vad jag pratar om så får ni verkligen poäng, med tanke på luddig förklaring
Citera
2010-06-23, 13:31
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangaren
Detta då;
Jag brukade spela ett litet PC-spel, som man bara kunde ladda ner gratis på en EXE-fil! Man såg ovanifrån, där man styrde ett led med soldater med musen, och man kunde trycka för att skjuta, varje gång man blev träffad så försvann en soldat.. Jag har för mig att det var någonting relaterat till får i spelet, kan ha fel dock..
Minns att man hade en karta i något av dom högre hörnen..

Vet ni vad jag pratar om så får ni verkligen poäng, med tanke på luddig förklaring
Det här stämmer nog inte, men Cannon Fodder?
Citera
2010-06-23, 13:45
Medlem
Hangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Det här stämmer nog inte, men Cannon Fodder?

Nej, mycket simplare, men annars precis sådär!
Det jag hade kändes lite mer hemmagjort..
Citera
2010-06-23, 21:13
Medlem
Freddex4s avatar
Jag hade ett spel till SNES en gång i världen, som jag nu inte minns namnet på... Det var ett bilspel, där bilarna hade ögon, det fanns en gul en blå och en röd bil att välja mellan minns jag.. Har för mig att det var gjort i 3D. Vet att förklaringen suger men om någon har nån aning om vad det kan heta så tell me
Citera
2010-06-23, 21:25
Medlem
Der_Richters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddex4
Jag hade ett spel till SNES en gång i världen, som jag nu inte minns namnet på... Det var ett bilspel, där bilarna hade ögon, det fanns en gul en blå och en röd bil att välja mellan minns jag.. Har för mig att det var gjort i 3D. Vet att förklaringen suger men om någon har nån aning om vad det kan heta så tell me

Stunt Race FX, AKA Wild Trax

http://en.wikipedia.org/wiki/Stunt_Race_FX
Citera
2010-06-23, 21:25
Medlem
Spillras avatar
Citat:

Stunt Race FX.
Citera
2010-06-23, 22:22
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Stunt Race FX, AKA Wild Trax

http://en.wikipedia.org/wiki/Stunt_Race_FX
Ja precis! Det var det jag sökte, tackar.
Citera
2010-06-23, 22:47
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Var man ensam, eller i grupp? Kan det isåfall vara Fighting Force?

Man var nog ensam. Det är inte spelet från videon.
Citera
2010-06-23, 23:54
Medlem
Freddex4s avatar
Okej jag har en till. Denna är nog lite klurigare, då jag inte kan berätta särskilt mycket om det. Men hur som helst så brukade jag och farsan lira det mycket förut. Spelet var nog till Windows 95 eller 98, minns inte riktigt.. Man var en flygplan (tror jag, inte rymdskepp iaf..) och man sköt ner andra flygplan (och även byggnader tror jag) med bomber och missiler. Man såg planet ovanifrån. Efter varje bana kunde man uppgradera planet med nya vapen, ammo och grejer. Har faktiskt en stark känsla av att spelet börjar på "R", men kan ha fel. Sen mötte man (inte alltid kanske) en boss i slutet på varje bana har jag för mig, som då också var en flygplansliknande sak.

En svår nöt att knäcka kanske, men den som kommer på vad det är jag är ute efter gör det riktigt bra!
Citera
2010-06-24, 00:02
Medlem
Citat:
Okej jag har en till. Denna är nog lite klurigare, då jag inte kan berätta särskilt mycket om det. Men hur som helst så brukade jag och farsan lira det mycket förut. Spelet var nog till Windows 95 eller 98, minns inte riktigt.. Man var en flygplan (tror jag, inte rymdskepp iaf..) och man sköt ner andra flygplan (och även byggnader tror jag) med bomber och missiler. Man såg planet ovanifrån. Efter varje bana kunde man uppgradera planet med nya vapen, ammo och grejer. Har faktiskt en stark känsla av att spelet börjar på "R", men kan ha fel. Sen mötte man (inte alltid kanske) en boss i slutet på varje bana har jag för mig, som då också var en flygplansliknande sak.

En svår nöt att knäcka kanske, men den som kommer på vad det är jag är ute efter gör det riktigt bra!

Skulle ju kunna vara en så enkelt att det är raptor?
Ett väldigt välkänt spel faktiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in