Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-30, 00:27
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprutLuder
Där har vi det!!!! Fyfan vad fett det är, någon som vet vilka Segan som har det inbyggt och kan man köpa det?? Glad jag blev nu, så grymt!!

I princip alla MasterSystem 2 modeller har det inbyggt.
http://www.tradera.com/BASENHET-till-Sega-Master-System-2-auktion_300606_112561542

http://www.youtube.com/watch?v=0o6rY0pM3BE
Visar inbyggda spelet (Alex Kidd) runt 09:40

Brukar vara ypperligt billiga

MasterSystem 2 är en billigare model utav MasterSystem och kör exakt samma spel som första modellen.
Senast redigerad av robotwo 2011-07-30 kl. 00:30.
Citera
2011-07-30, 13:12
Medlem
kekomis avatar
Jag letar efter ett spel som jag brukade spela på stans biblioteks datorer som barn (vi snackar 1995, +/- några år). Spelet ägde rum på ett sjukhus, där man arbetade som läkare och fick operera olika patienter. Bland annat fick man leta upp tumörer och "spränga" bort dessa, och jag vill även minnas att vissa operationer gick på tid. Det var 3D-grafik och rätt häftigt på den tiden!

Har för mig att spelet hette "Sjukhuset" eller något annat uppenbart, men har googlat på alla tänkbara ord och fraser utan framgång Det enda jag hittat är spelen "Life & death" samt "Trauma Team", och det är inte något av dessa. Det är inte helt omöjligt att spelet var gjort för just skolor & bibliotek, och inte gick att köpa som privatperson. Dock vill jag minnas att jag hade det (bränt?) hemma också...

Jättetacksam för svar!
Citera
2011-07-30, 14:02
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekomi
Jag letar efter ett spel som jag brukade spela på stans biblioteks datorer som barn (vi snackar 1995, +/- några år). Spelet ägde rum på ett sjukhus, där man arbetade som läkare och fick operera olika patienter. Bland annat fick man leta upp tumörer och "spränga" bort dessa, och jag vill även minnas att vissa operationer gick på tid. Det var 3D-grafik och rätt häftigt på den tiden!

Har för mig att spelet hette "Sjukhuset" eller något annat uppenbart, men har googlat på alla tänkbara ord och fraser utan framgång Det enda jag hittat är spelen "Life & death" samt "Trauma Team", och det är inte något av dessa. Det är inte helt omöjligt att spelet var gjort för just skolor & bibliotek, och inte gick att köpa som privatperson. Dock vill jag minnas att jag hade det (bränt?) hemma också...

Jättetacksam för svar!

Theme Hospital?
Citera
2011-07-30, 14:06
Medlem
kekomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Theme Hospital?

Nej, inte det heller! Jag har för mig att det här var på svenska dessutom, och som sagt, antagligen ett "lärospel"
Citera
2011-07-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekomi

Jättetacksam för svar!

Möjligt att jag vet vilket du menar, fast isåfall har jag glömt namnet men kan ju fylla i med minnesbilder iaf. Jag hade isåfall spelet hemma så antagligen gick det att köpa.

Om jag inte minns helt fel så kunde man "flyga" genom t.ex blodådror och skit och man såg blodplättar och allt möjligt, har för mig att man skulle på något vis ta bort gult gegg på vissa blodplättar som var infekterade.
Har också för mig att man gjorde något i hjärnan och där var miljöerna blåa, som någon sorts isgrottor nästan.
Minns jag rätt så fanns spelet på svenska.
Låter det bekant eller är jag ute och cyklar?
Citera
2011-07-30, 19:40
Medlem
kekomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Möjligt att jag vet vilket du menar, fast isåfall har jag glömt namnet men kan ju fylla i med minnesbilder iaf. Jag hade isåfall spelet hemma så antagligen gick det att köpa.

Om jag inte minns helt fel så kunde man "flyga" genom t.ex blodådror och skit och man såg blodplättar och allt möjligt, har för mig att man skulle på något vis ta bort gult gegg på vissa blodplättar som var infekterade.
Har också för mig att man gjorde något i hjärnan och där var miljöerna blåa, som någon sorts isgrottor nästan.

Det låter väldigt bekant! Garanterat samma spel. Skönt att jag inte är helt ensam om att komma ihåg det
Citera
2011-07-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg

Microcosm?
http://www.youtube.com/watch?v=IooZX5VQRFc
Citera
2011-07-31, 14:34
Medlem
kekomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaMiffo
Microcosm?
http://www.youtube.com/watch?v=IooZX5VQRFc

Tack för förslaget, men nej, inte det heller! Spelet jag tänker på ägde som sagt rum på ett sjukhus, man gick genom korridoren och kollade på olika porträtt av patienterna och så valde man vem man ville operera... Det ingick säkert också lite fakta om de olika åkommorna, och det är inte alls omöjligt att spelet ingick i typ Illustrerad Vetenskap eller liknande fakta-tjosan. Ledsen för de luddiga minnesbilderna :/
Citera
2011-08-01, 19:10
Medlem
Spel #1:
Man sprang runt på en kyrkogård med en snubbe med pinne och slaktade varulvar och zombies. Kunde även spela som en kvinna.

Spel #2:
Orange DOS-spel, tidigt 90-tal med ballonger. Har inte så mycket mer info
Citera
2011-08-01, 19:54
Medlem
robotwos avatar
Enda spelet jag kommer på där man kan vara tjej eller kille , vara på en kyrkogård och döda både zombies och varulvar är väll
Zombies ate my Neighbors http://www.youtube.com/watch?v=p0tBqLu_yk0#t=0h1m30s
Citera
2011-08-01, 19:58
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Breivik
Spel #1:
Man sprang runt på en kyrkogård med en snubbe med pinne och slaktade varulvar och zombies. Kunde även spela som en kvinna.

Nightmare Creatures?
Citera
2011-08-01, 21:58
Medlem
Jag söker efter ett spel som jag inte ens vet om det finns något kvar. Jag har letat efter massor av JRPG spel där man får stå och vänta på sin tur innan man får köra. Det skulle också vara riktigt nice med random encounter. Verkligen ett spel som får en tänka tillbax. Alla de nya spelen känns inge vidare. Som Star Ocean Infinite Undiscovery. Skulle vara uppskattat om ni skulle kunna tipsa mig om ett sådant spel som har allt det där. Iaf så man får stå och vänta. Ska också vara till Xbox-360.

Kanske har för höga krav på spelen i dagsläget. Men skulle vara kul om man kunde få uppleva samma känsla som förr i tiden!

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in