Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-13, 11:30
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Det skulle kunna vara Capcom's Gold Medal Challenge '92.

Jo det var det spelet jag tänkte på.

Citat:
It was an Olympic sports game loosely based on the 1992 Summer Olympics in Barcelona.
Jag visste att det hade nånting med Barcelona att göra.
Citera
2009-03-13, 16:31
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Jo det var det spelet jag tänkte på.

Jag visste att det hade nånting med Barcelona att göra.

Why would it?
Citera
2009-03-14, 03:01
Medlem
Simonisbacks avatar
Söker ett till gammalt Mac-spel från mac os 7. Tidigt 90-tal. Man var en pac-man liknande gubbe som gick runt och åt saker. Över en i rutan fanns det olika stenar och saker som kunde rasa ner på en så man skadades. Spelade det mycket som liten men har inte kunnat ta reda på namnet eller hittat det då jag googlat. Vet inte riktigt hur mycket mer jag hjälp jag kan komma med. Men ser jag en screen från den så vet jag absolut. Någon som kommer på nåt?
Citera
2009-03-14, 04:42
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonisback
Över en i rutan fanns det olika stenar och saker som kunde rasa ner på en så man skadades.
Den delen får det hela att låta som ett Boulder Dash-spel eller en klon av något slag.
Citera
2009-03-14, 04:54
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Wily
Det skulle kunna vara Capcom's Gold Medal Challenge '92.

Jag undrar om inte det är det bästa spelet i hela den genren. Spelade det för ett tag sen och det är föredömligt enkelt jämfört med senare spel och mer omfångsrikt än de tidigare Track and fieldspelen.
Citera
2009-03-14, 15:43
Medlem
Simonisbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Den delen får det hela att låta som ett Boulder Dash-spel eller en klon av något slag.

Ja precis dem typen var det. Fast hette något annat. Kan ha börjat på "v" eller "g" har jag för mig. Får väl söka vidare efter "Boulder Dash - kopior". Ett steg i helt rätt riktning iaf
Citera
2009-03-15, 13:12
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simonisback
Söker ett till gammalt Mac-spel från mac os 7. Tidigt 90-tal. Man var en pac-man liknande gubbe som gick runt och åt saker. Över en i rutan fanns det olika stenar och saker som kunde rasa ner på en så man skadades. Spelade det mycket som liten men har inte kunnat ta reda på namnet eller hittat det då jag googlat. Vet inte riktigt hur mycket mer jag hjälp jag kan komma med. Men ser jag en screen från den så vet jag absolut. Någon som kommer på nåt?

Supaplex eller rocks n diamonds kanske?
Citera
2009-03-15, 13:22
Medlem
jastors avatar
I mitten av 90talet så fanns det ett FP(S) spel till amiga och pc där man typ hade krashlandat på en planet och skulle försöka överleva. Första gick typ ut på att man skulle hämta ett medkit (som jag har för mig var vaktad av någon varelse man var tvungen att slå ihjäl).

Man kunde få halsfluss minns jag och råka bryta benen.

Med medkitet kunde man göra allt möjligt, sy ihopp en hatt av löv som skydd mot solen eller om man var uttråkad så kunde man amputera ben och armar på sig själv. Fanns även en cyanidkapsel som man kunde klicka på men då dog man direkt.

Vi kom aldrig särskilt långt i spelet för vi hajjade inte vad vi skulle göra, vi hittade en grotta som vi aldrig kom igenom för vi blev ihjälslagna av de varelser som fanns där. Alternativt kunde man klättra över berget men då kom det fåglar och pickade ut ögonen på en istället så hela skärmen blev svart.
Citera
2009-03-15, 15:20
Medlem
Simonisbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmaman
Supaplex eller rocks n diamonds kanske?

Jajamensan! Där har vi det. Supaplex. Tack så jätte mycket!
Citera
2009-03-17, 01:55
Medlem
Jag söker ett NES spel som jag knappt kommer ihåg någonting alls ifrån, så om någon vet vad jag menar är han fan bäst.

Det var ett platformspel, tror man var en ninja eller liknande. Asså där slutar egentligen det jag kommer ihåg om spelet . Eller jag kommer ihåg att det fanns stegar som man kunde klättra på med, vad det nu eliminerar för alternativ .

Sen kommer jag ihåg en liten detalj som jag inte är helt säker på är ifrån detta spelet, kan mkt väl vara ifrån något annat också, men iaf, har för mig att fienden (och möjligtvis gubben man styr) såg lite speciella ut varje gång dom sparkade, gubben liksom hoppade rakt upp i luften för att sen åka precis 45 grader snett neråt (så här ungefär: |\)

Helt weird beskrivning, men värt ett försök
Citera
2009-03-17, 12:25
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Jag söker ett NES spel som jag knappt kommer ihåg någonting alls ifrån, så om någon vet vad jag menar är han fan bäst.

Det var ett platformspel, tror man var en ninja eller liknande. Asså där slutar egentligen det jag kommer ihåg om spelet . Eller jag kommer ihåg att det fanns stegar som man kunde klättra på med, vad det nu eliminerar för alternativ .

Sen kommer jag ihåg en liten detalj som jag inte är helt säker på är ifrån detta spelet, kan mkt väl vara ifrån något annat också, men iaf, har för mig att fienden (och möjligtvis gubben man styr) såg lite speciella ut varje gång dom sparkade, gubben liksom hoppade rakt upp i luften för att sen åka precis 45 grader snett neråt (så här ungefär: |\)

Helt weird beskrivning, men värt ett försök

Kan det ha varit TMNT 2 till NES? Raphael gör iaf en sån hopp attack(Speade det igår, så jag vet )
Citera
2009-03-17, 12:29
Medlem
Någon som vad spelet på 3:41 heter?
http://www.gametrailers.com/player/46723.html?type=flv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in